Kaliforniában már most 95 és 120 ezer dolláros, tehát legalább 26 millió forintos támogatást kapnak az elektromos teherautót vásárlók
Megerősítette korábbi ígéretét a Nikola, miszerint 2016. december 1-én mutatja be elektromotoros kamionja első példányát. A minden korábbinál erősebb, nagyobb hatótávú és tisztább üzemű haszonjármű fejlesztésének májusi bejelentése óta állítólag már 3 milliárd dollárnyi előleget fizettek be az optimista vevők. Nyilván ezt az összeget is a teljes mértékben nulla károsanyag-kibocsátású haszonjármű megvalósítására fordítja a
Nikola, immár nem csak a korábban beharangozott gázturbinás hajtáslánccal. A minap ugyanis közzétették, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában üzemanyagcellás modellel lépnek majd piacra. Sőt, az ezek üzemeltetéséhez szükséges hidrogént is a Nikola biztosítja majd a 2020-ra legalább 50 tagú hidrogén-töltőállomás hálózatán keresztül. Ezekhez a környezet számára szintén semmilyen terhelést nem jelentő napelemtelepeken állítja majd elő a hidrogént, vízből, elektrolízissel.
A Pininfarina üzemanyagcellás szupersportkocsit ígér
[BANNER type="1"]
Az immár az indiai
Mahindra irányítása alatt tevékenykedő Pininfarina az idei Genfi Autószalonon mutatta be H2 tanulmányautóját, amely sorozatgyártásúként szintén üzemanyagcellás hajtásrendszert kap. Túl nagy sorozatra persze nem érdemes gondolni a versenyautó-alapokra épülő, csak versenypályán használható H2 esetében, amely rendszámot sem kaphat majd. Az a 10 ügyfél pedig, aki megveszi majd a Pininfarina 2,5 millió dolláros - tehát bő 695 millió forintos - sportkocsiját, majd megoldja a hidrogén tankolásának kérdését azon a pályán, ahol használni kívánja különleges négykerekűjét. Közelebbi információ egyelőre nincs a H2-ről, a teljesítményét illetően is csak annyi szivárgott ki, hogy legalább 500 lóerő várható. Mármint kerekenként, mert az ára alapján ennél biztosan többre gondolnak a potenciális vásárlók?