Lebukott a Mitsubishi: csaltak a fogyasztási adatokkal

Újabb fogyasztási botrány robbant ki, most épp a Mitsubishinél

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tetten érték a Mitsubishit is, hogy csalt az autói fogyasztási adataival. Japán belpiacos kei car modellek érintettek, a részvények zuhannak.


A Mitsubishi nagyon csúnyát koppant a most felcsapó újabb emissziós botrányban. A helyzet az, hogy tetten érték, ráadásul nem is a hatóságok vagy egy független szervezet, hanem egy másik gyártó, akivel üzleti kapcsolatban áll. A piaci értéke alapján a Mitsubishi Japán hatodik legnagyobb autógyártója, most be kellett ismerje, hogy a fogyasztásmérést nem éppen korrektül tette meg. Nem is a szigetországban megszokott módon vizsgálták autóikat és befolyásolták is a mérést, hogy kedvezőbb értékeket kapjanak. [BANNER type="1"] Összesen 625 ezer autó érintett, ezek közül 157 ezer eK Wagon és eK Space, meg ami még kellemetlenebb, 468 ezer Nissan Dayz és Dayz Roox. Utóbbiak ugyanis a Mitsubishinél készülnek, és így borult a bili. A Nissan saját próbáin bukott le az autó, ami rendesen megmérve nem tudta a megadott értékeket. A Mitsubishi így nem csak a saját vásárlóit kell kártalanítsa, de partnerét, a Nissant is. Mindeközben már 15 százalékot estek a cég részvényei a japán piacon, ami így 12 éve nem látott mélypontra került.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “Lebukott a Mitsubishi: csaltak a fogyasztási adatokkal

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Karosanyag kibocsajtas a VW botrany oka, nem a fogyasztas. Pont ez a baj jelenleg, hogy vagy a fogyi fog noni, vagy a teljesitmeny csokkenni, mert momentan a beadott javaslatot visszadobta az illetekes szervezet.

    A Mitsubishi eseteben pedig jo lenne a korrekt es teljes cikket kozolni. Arrol van szo, hogy a Mitsu gyartja a Nissan szamara ezt a kis vakarcsot, es csak hazai piacra, a bajt az okozta, hogy nem a megfelelo gumikkal teszteltek igy nott a fogyasztas, tehat koze sincs a VW fele patkany megoldashoz.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Persze biztos van egy kis sunyiság a fogyasztási értékekben minden gyártónál, de pl én februárban 1 hónapig voltam Németországban egy 2-3 év körüli céges automata 2.0 tdi passat kombival, ha jól tudom pont ezen motor körül volt a botrány, de nem tudom mennyi a gyári értéke, és igaz nagyrészt pályán használtam, de volt benne rövid szaladgálás és város, sőt dugó is, a tankolásokat meg a cég fizette, tehát leszartam mennyit fogyasztok, és így a 4 ezer km átlaga 5,8 lett, ha 5 litert ad rá a gyár, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy odafigyeléssel teljesítse, mert ez az 5,8 nem spórolós üzemmódban jött ki nekem…

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Ezt már a Hyundai is eljátszotta egyszer az amerikai piacon. Szerintem vihar a biliben, ebből az egészből mindent elsöprő botrány lehetne, ha végignéznék a többi gyártót is. Nagyon gyakran lehetetlen a gyári fogyasztási értékeket reprodukálni. A kamu és a parasztvakítás világát éljük. Ezt hozta magával a szép, új világ. Az átrozsdásodás elleni garancia is csak szemfényvesztés:

    [url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/04/13/a_mercedes_rohad_a_kereskedes_harit/[/url]

    A Mitsut mostanában az ág is húzza, ez most nagyon nem jött jól nekik. Az a „szerencséjük”, hogy valószínűleg csak Japánra korlátozódik ez a mizéria.

Vélemény, hozzászólás?