A Nissan Micra is tagadja elődjét, vezettük az újat
Nem jött be a világautó, ezért kapott erősen új arcot a Nissan Micra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Háromévesen szinte kötelező a modellek megújulása, a Micra esetében azonban a szokásos ráncfelvarrásnál komolyabb a frissítés: a világautóból ugyanis számunkra, Európa számára fazonírozott modell lett.
A világautó nem jött be, ez az Európa számára átrajzolt új Nissan Micra
A 2010-ben megjelent előd alapjain, de ajtajain túl minden lemezével friss a Micra
| Hosszúság [mm] | 3825 |
| Szélesség [mm] | 1665 |
| Magasság [mm] | 1520 |
| Tengelytáv [mm] | 2450 |
| Csomagtér [l] | 265-1132 |
Ha nem is nagyon, de a műszerfal is más lett, mint volt, kormánykarimájára és váltógombjára csak az alapverzió nem kap bőrborítást
Motorból továbbra is csakis benzines és csakis háromhengeres érhető el, az alap 80, a közvetlen befecskendezésű kompresszoros verzió 98 lóerős. Utóbbi nem csak az erősebb, hanem a takarékosabb egység is, talán a csakis hozzá, de hozzá automata váltóval is adott stop-start rendszer miatt. Ha már automata: mindkettő kapható a fokozatmentes (CVT) automatával, az alap kézi váltó 5 sebességes.
| 1.2 | 1.2 DIG-S | |
| Motor | benzin | benzin |
| Hengerűrtartalom [cm3] | 1198 | 1198 |
| Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 3/12 |
| Váltófajta/-fokozat | kézi/5 (CVT) | kézi/5 (CVT) |
| Teljesítmény [LE (1/min)] | 80 (6000) | 98 (5600) |
| Nyomaték [Nm (1/min)] | 110 (4000) | 147 (4400) |
| Gyorsulás 0-100 km/h | 13,7 (14,5)* | 11,3 (11,8)* |
| Végsebesség [km/h] | 170 (161)* | 183 (175)* |
| Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 6,1/4,3/5,0 (6,7/4,6/5,4)* |
5,2/3,7/4,3 (5,9/4,5/5,0)* |
| CO2-kibocsátás [g/km] | 115 (125)* | 99 (115)* |
| Saját tömeg [kg] | 1001 (1020)* | 1030 (1082)* |
| Megengedett össztömeg [kg] | 1425 | 1435 (1530)* |
| Emissziós norma | Euro5 | Euro5 |
Inkább mini-, mint kisautós az utastér, a kárpitok mind kemények, de nem rossz minőségűek, a lehajtható könyöktámasz már a középső, Acenta szinten megjelenik
[BANNER type="1"] Városi használatát a csúcsverziónál parkolóradar, illetve parkolóhely-felmérő is segíti, utóbbi hasznos lehet, hiszen a 3825 mm hosszú (csakis ötajtósként kapható) kisautó meglepően kicsiny helyekre is beférhet. Ezt a modellt amúgy elsősorban női autóként aposztrofálja a Nissan, szerintünk férfiaknak is jó lehet, de elsősorban második autónak. Ha családi használatra (is) alkalmas járgány kell, a Nissan kínálatán belül sem komoly az új Note felára, s az nem csak nagyobb, érezhetően frissebb autó is, hiszen utóbbi vadonatúj, a Micrát pedig hiába mondja újnak a Nissan, inkább csak frissített.
Friss a műszerek hátlapja, a navigáció kijelzője 5,8 colosra nőtt
| Visia | Acenta | Tekna | |
| 1.2 | 2 770 000 Ft | 3 370 000 Ft | 3 930 000 Ft |
| 1.2 CVT | 3 290 000 Ft | 3 690 000 Ft | - |
| 1.2 DIG-S | 3 560 000 Ft | 3 960 000 Ft | 4 520 000 Ft |
| 1.2 DIG-S CVT | - | 4 280 000 Ft | 4 840 000 Ft |
| Extrák | |||
| Komfort csomag (manuális légkondi, CD-rádió + USB + Bluetooth) | 300 000 Ft | S | S |
| Auto AC csomag (automata légkondi, eső- és fényszenzor, fényes középkonzol) | - | 150 000 Ft | S |
| Nissan Connect (5,8" színes érintőkijelzős navigáció, 6 hangszóró) | - | 150 000 Ft | S |
| Parkolás csomag (parkolóhelymérő rendszer, parkolóradar) | - | 90 000 Ft | S |
| Napfénytető | - | - | 170 000 Ft |
| Metálfényezés | 110 000 Ft | 110 000 Ft | 110 000 Ft |
| Kiterjesztett garancia (3 év/100 000 km helyett 4 év/100 000 km) | 40 400 Ft | 40 400 Ft | 40 400 Ft |
| Kiterjesztett garancia (3 év/100 000 km helyett 5 év/150 000 km) | 94 300 Ft | 94 300 Ft | 94 300 Ft |
Egy kissé a középkonzol is megújult, a korábbinál komolyabb lett,
körbe rendezett gombsorával továbbra is egyedi
A 2,77 milliós alapárért 6 légzsákkal, ESP-vel, fedélzeti számítógéppel, távirányítós központi zárral és elektromos első ablakokkal felszerelt a Micra, ami klímával és Bluetooth- és USB-kapcsolatos hifivel 3,17 millióért kapható meg. A további 200 ezer forintos lépcsőt jelentő Acenta szint a 14 helyett 15 colos kerekekért, a tempomatért, a fényezett külső tükrökért és kilincsekért, a külső tükrök elektromos állításáért, az állítható magasságú vezetőülésért, az első-hátsó könyöktámaszokért, a fényes középkonzolért, valamint a bőr borítású kormánykerékért és váltógombért, de talán leginkább a hátsó ülés osztott dönthetőségéért, továbbá az extracsomagok (lásd táblázatunkban) rendelhetőségéért lehet érdekes. A Tekna az összes csomag alapáron adásával, továbbá ködfényszóróval, elektromosan behajtható, fűthető külső tükrökkel és intelligens kulccsal, valamint a napfénytető rendelhetőségével csábíthat. Hogy pontosan hány embert, az nyilván csak tippelhető, ám a Nissan számításai szerint többeket, mint a korábbi verzió.



















