360-at megy a világ leggyorsabb kombija

A világ leggyorsabb kombiját 750 lóerő hajtja – 65 misiért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Végsebesség alapján eddig is a német G-Power tartotta a csúcsot. Most már nem csak limuzinnal, kombival is övék az elsőség.


Az előző generációs BMW M5 Touringra épül a német G-Power tuningműhely Hurricane RS Touring modellje, melyet ugyanaz a két kompresszorral szerelt, V10-es, 5,0 literes benzines hajt, mint a 2008-ban 367,4 km/órás sebességrekordot felállító G-Power M5 Hurricane RS-t. Azóta ennél csak egy autó, a szintén a G-Power által épített M5 Hurricane RR volt képes magasabb, konkrétan 372 km/órás tempóra. A limuzinok között tavaly óta utóbbi a rekorder, a kombik között azonban a most bemutatott G-Power Hurricane RS Touring. A mindössze 1025 példányban készülő különlegesség végsebességét ráadásul elektronika korlátozza 360-ra, de így is simán „otthagyja” a 2009-óta 344,2 km/órás végsebességgel csúcstartó Audi RS6 alapú, MTM RS6 R-t.

A BMW V10-eséhez épített két darab, ASA-T1-316 kompresszorral 7500-8000/perc fordulatszám között folyamatosan élvezhető a 750 lóerős csúcsteljesítmény, a 750 Newtonméteres csúcsnyomaték 5000/percnél jön. A brutális erő 4,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás tempóra a csaknem 2 tonnás kombit, 200-ig 9,7, 300-ig 26 másodperc a menetidő. A tekintélyes menetteljesítményeken túl nagyon komoly felszereltség, például 20 colos, elöl 255/35 ZR20, hátul 285/30 ZR 20 méretű Michelin Pilot Sport abroncsokat viselő alufelni-garnitúra, elöl 396 mm átmérőjű, 6 dugattyúval szorongatott, hátul 380 mm-es, 4 dugattyús féktárcsa, valamint különleges bőr-Alcantara kárpitozás jár. Talán ezek alapján nem is meglepő, hogy a G-Power Hurricane RS Touring vételára adók nélkül sem szerény, 242 016,8 euró, azaz mintegy 65 millió forint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?