Friss arccal és új motorokkal érkezik a HR-V
Felfrissült a Honda HR-V
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kívül és belül egyaránt módosítottak a Honda kisebbik szabadidő-autóján.
Enyhén átrajzolták a HR-V arcát
Ahogy általában az lenni szokott a típusfrissítések során, csak óvatosan nyúltak a Honda kompakt szabadidő-autójának a formájához. A legfeltűnőbb változás a fényesen csillogó, szárnyat formázó krómdísz az autó orrán, amely az elegánsabb megjelenést hivatott elérni. További változás, hogy az új díszítőelem alatt is magasfényű feketekróm színben pompázik a hűtőrács. Emellett az első lökhárító rajzolata is megváltozott kissé. A légbeömlő hatású elemek magasabbak és szélesebbek lettek, és a ködfényszórók ovális helyett már kör alakúak. Újdonság még, hogy a vetítőlencsés, LED nappali menetfénnyel kiegészített fényszórók az alapfelszereltség részévé váltak. A hűtőmaszk feketekróm színe egyébként a hátsó lökhárítón is visszaköszön, kiválóan harmonizálva a sötétített hátsó lámpákkal. A magasabb felszereltségű modellek 17 colos könnyűfém keréktárcsákat, illetve egyedi króm kipufogóvégeket is kapnak.
Nyolc különböző színből választhatnak a leendő HR-V-tulajdonosok, ezek között immáron megtalálható a sötét metálkék is. Ezen túlmenően a modell elérhető gyöngyház fehér és -fekete árnyalatban, metálfényű fekete, szürke, valamint piros és ezüst színekben
Az utastérben még apróbbak a változások. Új ülésekben foglalhatnak helyet az utasok, amelyeknek átdolgozták a deréktámaszát és a háttámláját is, hogy jobb tartást biztosítsanak. Az alapkivitel szövetkárpitozású üléseket nyújt, a legmagasabb felszereltségű modellekben viszont már dupla varrású szövet és bőrkárpit gondoskodik a kényelemről. Természetesen megmaradt a „Magic Seats” ülésrendszer is, amelynek köszönhetően ugyanolyan rugalmasan és sokoldalúan variálható a HR-V utastere, mint korábban.
Még kényelmesebbé faragták a Honda kompakt szabadidő-autóját
Motorfronton két benzines és egy dízel alkotja majd a kínálatot. Az 1,5-ös, szívó benzinmotor csúcsteljesítménye 130 LE, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 155 Nm 4600-as percenkénti főtengely fordulatnál. Hatfokozatú manuális váltóval 10,7 másodpercig alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h tempót, míg az extraként rendelhető CVT sebességváltóval 11,2 másodperc szükséges ehhez. Újdonság a vezérműlánc alacsony súrlódású bevonata, amely egyrészt megnöveli az alkatrész élettartamát, másrészt csökkenti a fogyasztást. A motorpaletta többi tagja is a hatékonyság jegyében készült, később ugyanis választható lesz 1,6 literes dízel és 1,5 literes turbófeltöltéses erőforrás is.
A gyáriak 5,3 litert iszik száz kilométeren a benzinmotor
Nagy hangsúlyt fektettek a mérnökök az utastér hangszigetelésére is. Már aktív zajszűrő rendszer is elérhető a frissített HR-V-hez. Ez a rendszer két mikrofonnal érzékeli az utastérben fellépő, alacsony frekvenciájú rezgéseket, majd ezeket az autó hangszórói által sugárzott, precízen időzített, „ellentétes hanghullámokkal” semlegesíti.
[BANNER type="1"]
Töb zajcsillapító szigetelést építettek be az autó több pontján az utastér megfelelő hangszigetelésének érdekében
Októbertől már elérhető a friss Honda HR-V az 1,5 literes szívó benzinmotorral. Az 1,6 literes dízel és az 1,5 literes turbófeltöltéses erőforrás pedig jövő tavasszal érkezik meg.






