Létezik egy hely, ahol már nem lehet használni az önvezető kifejezést

Kínában betelt a pohár egy márciusi baleset után. Véget szeretnének vetni a vásárlók megtévesztésének

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor, és szigorúbb ellenőrzést vezet be az efféle technológiai fejlesztésekre

A szigorítás hátterében az áll, hogy a Xiaomi SU7 típusú elektromos jármű alapváltozata márciusban halálos baleset részese volt. Az autó 97 kilométeres óránkénti sebességgel egy betonoszlopnak ütközött, röviddel azután, hogy a vezető átvette az irányítást a kevésbé fejlett vezetési technológiával rendelkező rendszertől.

A minisztérium részletes tájékoztatást adott a februárban bevezetett új szabályozásról, amely a vezetési funkciókra vonatkozó távoli szoftverfrissítésekre is kiterjed. Az új előírás értelmében a gyártók a jövőben nem hajthatnak végre ilyen frissítéseket a már értékesített járműveken a hatósági jóváhagyás megszerzése nélkül. A frissítések bevezetéséhez előzetes tesztelésre és megbízhatósági igazolásra lesz szükség. A megbeszélésen részt vett többek között a Huawei is, amely legalább hét autómárka – köztük az Audi – számára szállít ADAS-megoldásokat Kínában.

A kínai hatóságok emellett az elektromos járművek akkumulátoraira vonatkozó biztonsági követelményeket is szigorítják a tűz- és robbanásveszély csökkentése érdekében.

Forrás: MTI
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre