Szinte új autót 3 millióból? Íme a legfiatalabb használtak ennyiért!

Piaci körkép: mennyi idő és milyen egyéb feltételek kellenek valójában a komoly értékvesztéshez?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hány év kell ahhoz, hogy a magyar pénztárcák szintjére degradálódjon egy használt autó? Megnéztük, hogy mennyi idősek a legfiatalabb opciók 3 millió forintból!

Lerágott csont, hogy mennyire elszaladtak az újautó-árak az utóbbi néhány évben, így rengeteg vásárlónak marad a használt. De vajon mi a helyzet akkor, ha te a lehető legújabb autót keresnéd egy kisebb összegből? Megnéztük a lehetőségeket a legnagyobb használtautós oldalakon. Ezúttal 3 millió forintot tűztünk ki keretnek, illetve alapfeltétel, hogy a jármű érvényes műszaki vizsgával és magyar rendszámmal rendelkezzen. Hogy valamelyest színesebb és informatívabb legyen a dolog, a 3 millió forintért kapható legújabb autó leleplezése előtt különböző kategóriákra is rákeresek: a legújabb kombit, a legújabb hétülésest, a legújabb villanyautót és a legújabb dízelt is megmutatom nektek mielőtt az abszolút győztesre rátérnénk.

A legújabb kombi ebből a keretből egy Peugeot 308, méghozzá - nem meglepő módon - az 1,2 literes Puretech motorral, amelynek az ára még mindig nem heverte ki a néhány évvel ezelőtt kirobbant botrányt. Mindezt annak ellenére, hogy tudatos elővigyázatossággal és sűrűbb szervizzel megelőzhető a hiba, maga az erőforrás pedig takarékos és dinamikus, a kimondottan diszkontmotornak fejlesztett háromhengeresek közül az egyik legjobb vezetési élménnyel szolgáló opció. Hozzá kell azonban tenni, hogy ennyiért egy 174 ezer kilométert futott autóról beszélhetünk, ami éves bontásban 43 ezer kilométer, ez már inkább dízelekre jellemző futásteljesítmény. Ennek ellenére - amennyiben az autót rendszeresen karbantartották és észszerű fordulatszám-tartományban autópályázták össze bele ezt a métermennyiséget - akkor nincs kizárva, hogy még hosszú évekig szolgáljon egy alacsonyabb futásteljesítmény-igényű második tulajdonost.

A hétülésesek esetében sokkal érdekesebb a helyzet. Ha kizárólag a hirdetésben megadott adatokat nézzük, akkor ugyanis egy Dacia Lodgy viszi el a prímet 2017 augusztusi gyártással. Mindezt ráadásul a gyenge, de elpusztíthatatlan, 1,6 literes, négyhengeres szívómotorral, két szett felnire szerelt gumival, illetve a leírás alapján rendszeres és gondos karbantartással. A történetben azonban két csavar is van. Az autó 335 ezer kilométeres futásteljesítményére tekintettel a vételár nem 3 millió, hanem 1,65 millió, ám még így sem fér bele ennél újabb autó a közel dupla ekkora keretbe első ránézésre.

Akad azonban egy másik, 2017-ben gyártott hétüléses. Egy Ford C-Max az 1,5 literes PSA dízellel, amely lényegesen kevesebbet, 175 ezer kilométert futott, valamint felszereltségben és általános kényelmi színvonalban is valamelyest magasabb szintet képvisel. Itt a hirdető nem adta meg a gyártási hónapot, ám amennyiben rászánja az ember az extra 10 percet, hogy lekérdezze az autót a JSZP platformon, akkor kiderül, hogy egy hónappal fiatalabb a Daciánál, így igazából ez a legújabb autó ebből a keretből. Igaz, ezért a példányért majdnem pontosan 3 milliót kérnek, vagyis ha tényleg csak az évjárat számít, akkor alig néhány nap különbségért 1,35 millió forint felárat kell fizetni. Persze, a valóság ennél azért jóval árnyaltabb.

A következő kategória a villanyautó, ahol valószínűleg a legtöbbek számára meglepő lesz a végeredmény. Ha ugyanis azt gondoltad, hogy villanyautóból jóval öregebbet kapsz csak, hiszen nem emeltünk az összegen, akkor tévedsz. Alig néhány évvel ezelőtt ugyanis még jóval több volt az olcsó és észszerű, kisebb akkus és kompaktabb méretű villanyautó a piacon, köztük például a fent is látható Peugeot iOn. Kevesebb mint 50 ezer kilométerrel, sérülésmentes állapotban, 2020 januári gyártással. Tagadhatatlan, hogy az iOn kizárólag városi autónak ajánlható jó szívvel, ám annak tökéletes: négy ülőhellyel és közel hihetetlenül alacsony fenntartási költségekkel akadnak olyan vásárlók, akiknek valóban ez lenne a legjobb választás.

A következő kategória a dízel, ahol ismét csak apró betűs kiegészítéssel avathatunk bajnoknak egy 2020-ban gyártott Daciát. Az 1.5 dCi erőforrással szerelt, 170 ezer kilométert futott Sandero ráadásul ismét nem meríti ki a teljes keretet, 2,79 millióért kínálják eladásra. Fontos azonban megjegyezni, hogy a leírás szerint az autó motorja 2024-ben teljes felújításon esett át, amelynek indokáról nem árultak el további részleteket a hirdetésben. Ennek fényében azonban most elővenném a második helyezettet a tarsolyból, egy tágasabb, kényelmesebb, valamint jóval nagyobb csomagtartóval rendelkező, de mindösszesen két hónappal idősebb autót, az alább látható Peugeot 301 példányt az 1,5 literes BlueHDi dízellel. A Peugeot ráadásul erősebb és kevesebbet is futott, ám tagadhatatlan, hogy nem a legfiatalabb a merítésből. Csak azért említem meg, mert bár a Dacia felújított motorja ebben a keresésben nem kizáró tényező, valós vásárlási szándék esetén viszont érthető, ha valaki inkább kimaradna abból a buliból.

A szerteágazó kitérők után azonban itt az idő kitérni a legfiatalabb autóra a jelenlegi, 3 millió forint alatti  kínálatban. Cikkünk szerkesztésekor a győztes egy 212 ezer kilométert futott Renault Clio lett, méghozzá gyári LPG rendszerrel. Az óraállás sajnos itt is dízeleket megszégyenítő, éves szinten meghaladja a 60 ezer kilométert, hiszen az autó 2022 februárjában gördült le a gyártósorról. Itt viszont semmilyen indokot sem találtam a 2,69 milliós Clio hirdetésében, ami miatt valóban folytatni kellene a keresést, így egyértelmű a győzelem. Megemlíteném azért a második és harmadik helyezettet is: az ezüstérem ezúttal egy 2021 decemberi Dacia Sandero az 1,0 literes szívómotorral, 154 ezer kilométerrel, ami őszintén szólva reálisabb választásnak tűnik a sokat futott, LPG-s Cliónál. A bronzérem várományosáról pedig már volt szó a cikkben, ez a felsorolás elején említett, 1,2 literes benzinmotorral szerelt Peugeot 308 SW. Számomra egyáltalán nem meglepő, hogy a legfiatalabb autók egy adott keretből sokat futott, alacsonyan felszerelt, rossz hírű, kompromisszumos, vagy épp fődarab hibán túlesett járművek, éppen ezért nem szoktuk ajánlani, hogy ennyire egysíkú legyen a keresés. Legalább ilyen fontos tanulság lenne továbbá egy megadott keretből a legkevesebbet futott autókat megkeresni, hiszen jó eséllyel ott is akadnának kompromisszumok bőséggel, ám ezzel majd egy későbbi cikkben foglalkozunk.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?