0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Itt a legelső F1-es motorral szerelt utcai autó

1000 lóerőt teljesít, és képes csak elöl hajtani az AMG Project One

Négy darab elektromotor és a jelenlegi Mercedes Forma-1-es versenyautójának átdolgozott 1,6-os turbós motorja dolgozik benne. Mindezt klasszikus Le Mans-i prototípus formába húzták.

%KA%Hónapok óta hergeli a népet az AMG a Project One-nal, nem hiába, nagyot szólt! Forma-1-es technikát visznek utcára, a világon először%KA%

Hónapok óta hergeli a népet az AMG a Project One-nal, nem hiába, nagyot szólt! Forma-1-es technikát visznek utcára, a világon először

Végre bemutatkozott a Mercedes-AMG nagyágyúja, a Frankfurti Autószalon előestéjének sztárja térdre kényszerítette az autósvilágot. A világon először valódi Forma-1-es technikát vitt közútra az AMG, de inkább annál is többet. Ugyanis a jelenlegi W08-as versenyautó 1,6 literes V6-os turbós motorja dolgozik a Project One gyomrában, de amit Hamilton és Bottas hajt, az egy csöppet azért más. Az utcai használathoz és a kapható üzemanyagokhoz hangolták, így nem képes elérni a 15 000-es fordulatszámot, de a 11 000-be azért beleforog, tehát a hangélmény azért meglesz, ráadásul a teljesítmény sem 4000-től, hanem már 2000-től elérhető.

%KA%Le Mans-i prototípusautókat idéz a formája, a matricaembléma akár a Sauber C11-re is utalhat, szélcsatornában csiszolták tökéletesre%KA%

Le Mans-i prototípusautókat idéz a formája, a matricaembléma akár a Sauber C11-re is utalhat, szélcsatornában csiszolták tökéletesre

A V6-os motor viszont csak a kezdet, annak főtengely-kihajtásán egy 160 lóerős villanymotort találunk. Hogy a motornál maradjunk még egy picit, a turbón is találunk egy 90 kW-os villanymotort, ami a gázpedál lenyomására azonnal felpörgeti a turbót, így a turbólyukként ismert reakcióidő-késést a Project One egyáltalán nem ismeri. A hajtás további részéhez már az orrban kell turkálnunk. A két első kerék egyenként kapott egy-egy 160 lóerős, 55 ezres fordulatszámra képes villanymotort, amik különböző sebességgel képesek hajtani, illetve visszatermelni, ezzel nyomatékvektoros rásegítést is biztosítanak. Emellett, hogy a Greenpeace-esek se hördülhessenek föl, képesek mozgatni is a Project One-t összesen 25 kilométeren keresztül, tehát a Mercedes-AMG nagyágyúja nem csak az első F1 motoros utcai autó, de a legelső fronthajtású szuperautó is lehet időnként. A rendszer teljesítményét pontosan nem adták még meg, annyit elég tudnunk, hogy 1000 fölé rúg a lovak száma.

%KA%Valódi műremek a két egybeolvadó kagylóülés, van klíma és tolatókamera, meg két 10 colos kijelző, csak a szükség kedvéért%KA% %KA%Valódi műremek a két egybeolvadó kagylóülés, van klíma és tolatókamera, meg két 10 colos kijelző, csak a szükség kedvéért%KA%

Valódi műremek a két egybeolvadó kagylóülés, van klíma és tolatókamera, meg két 10 colos kijelző, csak a szükség kedvéért

%KA%1,6 literes V6-os, középen, rajta egy 160 lóerős villanymotor, a turbót is megtámogatták eggyel, meg a két első kereket is kettővel, amik önmagukban is képesek mozgatni 15,5 kilométeren át%KA%

1,6 literes V6-os, középen, rajta egy 160 lóerős villanymotor, a turbót is megtámogatták eggyel, meg a két első kereket is kettővel, amik önmagukban is képesek mozgatni 15,5 kilométeren át

A karosszériát már a Le Mans-i prototípusautók idézték, a kabin persze kétszemélyes. Megjelenése brutális, a szénszálas műanyag burkolatokat szélcsatornában edzették, itt semmi sincs véletlenül, és egyetlen részlet sem öncélú, minden azért olyan, amilyen, hogy a Project One 6 másodpercnél kevesebb idő alatt érhesse el a 200 km/h-át, a vége pedig valahol 350 környékén lesz. Rengeteg az aktív légterelő is a karosszérián, az eddig még soha nem látott kerékjárati szellőzőkön a technikát tekintve már meg sem lepődünk. A brutális és áramvonalas héj alatt szintén szénszálas, úgynevezett monocoque vázat találunk, abban pedig a minimalista utasteret, a motorokat és a V6-oshoz kapcsolt vadonatúj, csak a Project One-hoz fejlesztett 8 fokozatú automata váltót.

%KA%Aktív hátsó szpojler és aktív első kerékjárati ív szellőztetők, és még ki tudja hány mozgó légterelő optimalizálja a leszorítóerőt%KA%

Aktív hátsó szpojler és aktív első kerékjárati ív szellőztetők, és még ki tudja hány mozgó légterelő optimalizálja a leszorítóerőt

A Project One Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat nyúz elöl 285/35 R19, hátul 335/30 R20-as méretben. Az apró kabinban két darab 10 colos kijelzőt találunk a kőkemény versenyülések és a szintén Forma-1 stílusú kormányon túl. Utóbbin ugyanazokat a gombokat láthatjuk, mint a legtöbb Mercedesben, ám itt egy kicsit több van belőlük. Van egyébként légkondi, elektromos ablakok és hátsó szélvédő híján tolatókamera is. 275 darab készül belőle csak és kizárólag balkormányos kivitelben. Az AMG már veszi a rendeléseket, de a legelső darab legkorábban 18 hónap múlva kerülhet a gazdájához, aki 2,27 millió eurót, vagyis több mint 710 millió forintot fizet érte.

%KA%Kevesebb, mint 6 másodperc a 0-200, 350 környékén van a vége és 2,7 millió euróba kerül. Ez a Mercedes-AMG csúcsgépe%KA%

Kevesebb, mint 6 másodperc a 0-200, 350 környékén van a vége és 2,7 millió euróba kerül. Ez a Mercedes-AMG csúcsgépe

Ez is érdekes lehet:
 

1000 lóerőt teljesít, és képes csak elöl hajtani az AMG Project One

Négy darab elektromotor és a jelenlegi Mercedes Forma-1-es versenyautójának átdolgozott 1,6-os...

Tanul a Renault, ezért alig nyúlt a Duster formájához

A Dacia slágermodellje lett a Duster, ami a SUV-hullám meglovagolása mellett még a válságból...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Villanyautózás percdíjért? Úgy tűnik, Budapesten is működik

Már 10 hónapja használható Budapesten a közösségi villanyautó-megosztás, azaz a GreenGo. Működőképesnek...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

Megjelent az új Swift Sport, 1 tonna alatti önsúllyal és 140 lóval hergel

Külsőre morcos, igazi méregzsák és a belepakolt technika sem ígér mást. A Swift Sport 1 tonna...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1hbWc=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

Farkaskoma írta: 5 napja

A 18 év alatt csak fékbetétet, olajat meg gumikat vettem rá.Semmi karbantartási költség.
Szerintem a technológián múlik. A Honda mindig is jó volt ebben.
Ezzel a technikával csak a CRX és a felső kategória, az NSX motorja készült.
Van nálunk egy márkaszervíz, ami régebben Merceds-Honda volt, most már csak Mercedes, mert a Hondák nem romlottak el, a kötelező gariszervíz meg nem volt nekik üzlet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 napja
Farkaskoma írta: 5 napja

Lehet, hogy "Nikasil", "üzemórás", de asszem alapból tartósabb a sima acélfalú hengereknél, nekem elment több mint 200000-et, és csak azért adtam el, mert az alváz néhány régebbi törés miatt rozsdásodott. A motor leginkább 4-7000 között pörgött. Mennyi is az az üzemóra?

Ehhez képest az új Toyota Celica 45000-nél dugattyú, 125000-nél blokkcserés lett. 5000 felett elfogy az ereje.


Előzmények megtekintése

Igazából egyértelműen versenytechnika.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 napja
Farkaskoma írta: 5 napja

Lehet, hogy "Nikasil", "üzemórás", de asszem alapból tartósabb a sima acélfalú hengereknél, nekem elment több mint 200000-et, és csak azért adtam el, mert az alváz néhány régebbi törés miatt rozsdásodott. A motor leginkább 4-7000 között pörgött. Mennyi is az az üzemóra?

Ehhez képest az új Toyota Celica 45000-nél dugattyú, 125000-nél blokkcserés lett. 5000 felett elfogy az ereje.


Előzmények megtekintése

Nem a tartósságával van baj hanem a karbantartási költségeivel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Farkaskoma írta: 5 napja
Tizenkettő írta: 5 napja

Nicasil hengernek hívják, és azért használják mások is. Az a hátránya, hogy ezek a motorok általában "üzemórás" motorok és időnként ki kell cserélni a felét. Kifejezetten igaz ez pl a dugattyúkra.


Előzmények megtekintése

Lehet, hogy "Nikasil", "üzemórás", de asszem alapból tartósabb a sima acélfalú hengereknél, nekem elment több mint 200000-et, és csak azért adtam el, mert az alváz néhány régebbi törés miatt rozsdásodott. A motor leginkább 4-7000 között pörgött. Mennyi is az az üzemóra?
Ehhez képest az új Toyota Celica 45000-nél dugattyú, 125000-nél blokkcserés lett. 5000 felett elfogy az ereje.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 napja
Farkaskoma írta: 5 napja

Ja, az info, az 1992-es CRX ami még katalizátor nélküli, az Airton Senna és Berger által hajtott világbajnok F1 motorból készült.

Érdekesség a széria autóknál szokatlan krómozott hengerfal (nem is szabad fúrni!), molibdén bevonatú dugattyúk. Ezért nem eszik olajat, csak max 1/2 liter/10.000km. Egyre jobban húz, ahogy pörgeted, aztán sajna jön a limit. Más autóknál nincs ilyen élmény, érdemes kipróbálni egyszer. 1-esben 80-ig, 2-esben 120-ig megy.


Előzmények megtekintése

Nicasil hengernek hívják, és azért használják mások is. Az a hátránya, hogy ezek a motorok általában "üzemórás" motorok és időnként ki kell cserélni a felét. Kifejezetten igaz ez pl a dugattyúkra.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Farkaskoma írta: 5 napja

Ja, az info, az 1992-es CRX ami még katalizátor nélküli, az Airton Senna és Berger által hajtott világbajnok F1 motorból készült.
Érdekesség a széria autóknál szokatlan krómozott hengerfal (nem is szabad fúrni!), molibdén bevonatú dugattyúk. Ezért nem eszik olajat, csak max 1/2 liter/10.000km. Egyre jobban húz, ahogy pörgeted, aztán sajna jön a limit. Más autóknál nincs ilyen élmény, érdemes kipróbálni egyszer. 1-esben 80-ig, 2-esben 120-ig megy.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 napja
Farkaskoma írta: 5 napja

Nem kellene elorozni a címet a HONDA-tól!!! Az első utcaira konvertált F1 a Honda CRX volt az 1988-as 8 hengeres F1 motor félbevágva 4 hengeresre és némi fordulatszám limit (7500), by Mugen Honda, az F1 csapat által gyártva.

Nekem 18 évig volt, tuti autó, hibamentes. Sajna nincs benne ABS és légzsák. Némi software chip-tuning és pörög 12000-et (250LE).

Ha újra gyártanák, ismét vennék egyet.


Hehe. Ennyi erővel a 1502-es BMW volt az első. :D Egyébként érdekes infó ezt nem is tudtam, hogy létezett ilyen motorral szerelt CRX.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Farkaskoma írta: 5 napja

Nem kellene elorozni a címet a HONDA-tól!!! Az első utcaira konvertált F1 a Honda CRX volt az 1988-as 8 hengeres F1 motor félbevágva 4 hengeresre és némi fordulatszám limit (7500), by Mugen Honda, az F1 csapat által gyártva.
Nekem 18 évig volt, tuti autó, hibamentes. Sajna nincs benne ABS és légzsák. Némi software chip-tuning és pörög 12000-et (250LE).
Ha újra gyártanák, ismét vennék egyet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1hbWc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1hbWc=

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1hbWc=

Hirdetés

MERCEDES-AMG tesztek

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

Bőrbe varrt versenyautó - AMG GT C Roadster Videó

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte teljes egészében saját tervezésű modelljük. Egy méregdrága, tűpontos szárazföldi vadászrepülő.

Még több MERCEDES-AMG teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

3 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

Tegnap – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-AMG A 45 4Matic 7G-DCT

MERCEDES-AMG A 45 4Mat...

Ár: 13.819.296 Ft

Évjárat: 2017 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-AMG GT AMGRoadster 4.0 (Automata) Fiatal Német Autók

MERCEDES-AMG GT AMGRoa...

Ár: 45.890.000 Ft

Évjárat: 2017 / 6

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-AMG GT AMGRoadster 4.0 (Automata) Fiatal Német Autók

MERCEDES-AMG GT AMGRoa...

Ár: 45.890.000 Ft

Évjárat: 2017 / 5

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!