10 évig újszerűek maradnak a jövő Toyotái, mutatjuk hogyan!

A gyártástól az újrahasznosításig új marad a Toyotád a cég új karbantartási programjával

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota különleges, nagy-britanniai karbantartási programjában háromévente teljeskörűen felújítanák az autókat, így azok gyakorlatilag újszerűek maradnának az első összeszereléstől a végső elbontásig. Túl szép, hogy igaz legyen? Íme a részletek!

Az alapötlet a céges ügyfelek autóiból indul ki, akik rendszerint flottakezelőktől lízingelik autóikat, amelyeket két-három évnyi használat után cserélnek le. A jellemzően az átlagosnál többet futott, de jobban karbantartott autókat a Toyota gyakorlatilag új autókként juttatná vissza a használtpiacra, ezzel bevezetve az "új használtautó" fogalmát a piacon. Az elképzelés szerint két-háromévente kellene visszavinni az autókat azok eredeti gyártási helyére, ahol átvizsgálnák, és gyári alkatrészekkel, minden részletre kiterjedően felújítanák őket.
Hirdetés
Ez ráadásul nem is akkora feladat, a gyártó szerint az eredeti fődarabok élettartama jóval hosszabb ennél, az apróbb hibák és használati nyomok pedig könnyedén orvosolhatók a gyári alkatrészellátás segítségével. Mivel ez az esztétikára is kiterjedne, ezért egy ilyen fiatalítókúra után új kárpitokkal és műanyagokkal, gyári minőségben javított fényezéssel és hibátlan műszaki állapotban kerülhetnek vissza a forgalomba a Toyoták. Pontos részleteket még nem közöltek, de a jelenlegi információk szerint ezt legfeljebb 10 éves korig vállalná a gyártó. A felújításokat - nem közvetlenül - követve végül az autók szakszerű újrahasznosításával zárul a Toyota törődése. Az autók végleges kivonásával a járműpark elöregedésére is megoldást kínál a módszer. Mindemellett, mivel így a megfelelő technológiát alkalmazva, gyári körülmények közt tudnák újrahasznosítani az életciklusuk végére ért járműveket, a terv minden piaci résztvevő szempontjából előnyösnek tűnik, kivéve persze azokat, akik kizárólag az átlagosnál is öregebb autók közt nézelődnek. Bár ez már csak spekuláció, valószínűleg az sem véletlen, hogy a programot épp most dolgozták ki. A Toyota első tisztán elektromos autója, a bZ4x ugyanis hamarosan megjelenik, amellyel új korszak indul a márka életében. Érdekes egybeesés, hogy a bZ4x akkucsomagjára is épp 10 évig vállal kapacitásgaranciát a Toyota, eszerint az eredeti érték 90 százalékát még ekkor is tudni fogja. A fentebb leírt programban elvégzett fiatalítás keretei közt elvégzett esetleges cellacserékkel akár a vállaltnál is jobb állapotban tartható az akkucsomag is, nem csak az autó körülötte. A program további részleteit egyelőre nem ismertette a Toyota, ahogy arról sincsenek információk, hogy Nagy-Britannián kívül is készülnek-e ilyesmivel. Egy dolog viszont biztos: ha ez megvalósul, akkor át kell értelmezni a hazánkban már szinte bármire ráhúzható "újszerűség" fogalmát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?