Meglepően sportos a Volkswagen kupéja

A Volkswagen Arteon a Passat CC utódjaként érkezik, formája egészen audis

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Izgalmasabb vizekre evez a Volkswagen, sajnos még nem kerül piacra valódi kupé, azért az Arteonnak is örülhetünk.


Nevét már korábban elárulták, a Passat CC, később csak CC-ként hívott négyajtós kupé Volkswagent a továbbiakban Arteonként találjuk a katalógusban. A Passat fölé érkező modell formája és apró jellegzetes jegyei nagyrészt már ismerősek lehetnek a Sport Coupe Concept GTE tanulmányautóról, túl sokat nem változott. Az összhatás némileg audis, a TT ötajtós kivitelének tanulmányautójára hasonlít, annál persze nyújtottabb fazon, de az első kerékívek fölött megtört vonalú motorháztető itt is megvan. Az első LED-es fényszórók szinte összeolvadnak a hűtőráccsal, erre a részletre számíthatunk a jövő Volkswagenjein.
Méreteiben is a Passat fölé nő, igaz, ugyanarra az MQB padlólemezre épül, mégis 9,4 centivel hosszabb, 4 centivel szélesebb, 2,8-cal alacsonyabb nála, és tengelytávja is 5 centiméterrel hosszabb. Az Arteon csomagtere 563 literes, a hátsó üléssor síkba dönthető, úgy 1557 literes rakteret kaphatunk. Mégsem a szállítás a fő szempont, hanem a kényelem, amiből alapáron is sokat kínál majd az Arteon. Tempomat, hat irányban elektromosan állítható első ülések, bőrkormány, rozsdamentes acél küszöbdíszlécek és nyolchangszórós Composition Media nevű infotainment rendszert is kínál. Kicsit följebb már fűthető Alcantara bevonatú üléseket, az R-Line csomaghoz pedig sportos belsőt ad. Természetesen nem maradhat el a több Volkswagen modellhez is elérhető teljesen digitális műszeregység és a 9,2 colos gesztusvezérléssel is irányítható multimédiás rendszer sem.
Hirdetés
Fejlett biztonsági rendszerei közül a legfontosabb a GPS navigáció által irányított kanyarfény, ami nem csak kormánymozdulatra, hanem kanyarhoz érve előre is képes felkapcsolni az adott oldali ködfényszórót. Emellett egy biztonsági rendszer észleli, ha a sofőr eszméletét veszti vagy valamiért nem képes közbeavatkozni, ilyenkor automatikusan lelassítja az autót, valamint lehúzódik az út szélére. Motorkínálata a hengerlekapcsolásra is képes új 1.5 TSI-vel indul – amit már az új Golfban is próbáltunk – 150 lóerővel, akár DSG automata váltóval. Lesz kétliteres TSI is 190 és 280 lóerős teljesítménnyel, utóbbihoz már 4Motion összkerékhajtást is jár. Dízelből 2.0 TDI lesz az Arteon kínálatában 150, 190 és 240 lóerős teljesítményszintekkel, a leggyengébb csak elsőkerék-hajtással, az erősebbekhez már elérhető a 4Motion összkerékhajtás. A Genfi Autószalonon bemutatkozott Arteon június közepén kezdi pályafutását, még idén megérkezhet hozzánk is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 20:55
    Permalink

    úgy tűnik, még mindig nem sikerült megérteni a procedúrát 😀 én nem munkásautót veszek vagy valami papucsautót (egyterű,kombi stb), ahogy írtam, plusz a belső másodlagos. annyi a kikötés “belsőre”, hogy ne hulladék dízel legyen és kész 🙂 benzinnel nagyon ritkán nyúl mellé az ember és nagyon hülyének kell lenni hozzá, hogy elbarmolja. konstrukciós hibák léteznek, egyik márka sem kivétel ezen megint fölösleges pörögni.

    így talán már érted, hogy nekem miért elég ránéznem és ha tetszik, majd utána megnézem, hogy van-e belőle 200-300 ló körüli benzines 🙂 általában a sportosabb modellek tetszenek (külsőre), tapasztalatom az, hogy ezekből szokott lenni olyan verzió ami belsőre is megfelel számomra, ezért nem tulajdonítok olyan nagy jelentőséget ennek, csak annyit, h ne dízel legyen.

    a profitot megint nem értetted, bár nem is fogalmaztam világosan. ez annyit tesz, hogy avultatás, tehát szándékosan “terveznek” olyan egységeket, ami x ideig/km-ig bírja, olcsóbb is és utána megy a juzer az új alkatrészért +++++ profit. tehát a tervezőknek ezt is bele kell venni a dologba, plusz sokkal nagyobb tűréshatárral dolgoznak (ami pl. a teljesítményben látszik meg, negatívan). tehát, hogy úgy mondjam a tervezők szűk határra szabva tudnának sokkal jobbat (nem direkt csinálják gyengébbre,sz@rabbra stb), de sok minden, ahogy az avultatás is, ellenük van, plusz nekik még tartalékot kis ell hagyni az autóban……ezért tűnik úgy, hogy, ha valaki a tartalékot kihasználja plusz a tűréshatárt leszűkíti, akkor pl. javít a tulajdonságokon. de ez egyébként ha rossz a csillagok állása, akkor korábbra hozott javítási procedúrákat eredményezhet, de valamit valamiért.

    VW akkor kopogtatna nálam, ha csinálnék koncepciót és feltölteném….persze ez nem hülye ötlet egyébként.

  • 2017.10.27. at 20:55
    Permalink

    Kezdem a kommented vegen, hogy folytassuk meg ezt a meddö vitat 🙂
    Nem biraltalak, elmondtam, hogy szerintem nem lehet egyszerüen kinyilatkoztatni egy auto kinezeteröl, hogy sz@r. Ha szerinted ez biralat, vedd annak, aldasom ra.
    Nem is emlitettem, hogy jobb lennek barkinel is, rossz lenne az regen, ha en azon vitatkoznek, hogy kinel vagyok jobb vagy sem… erted?? 🙂
    Hol irtam, hogy azt hiszem az autoipar nem a profitrol szol? Idezd mar kerlek, mert en nem talaltam.
    Van egy TFSi motoros autod, az mar relevans tapasztalat? Tapasztalatnak az, de, hogy mennyire mervado, ezt nehez megitelni.
    Az egy pozitivum, hogy turbos szakemberekkel kommentalsz, meg programozokkal. Szerinted akkor ök jobban ismerik a TFSI (maradjunk az emlitett peldanal) motorok gyengesegeit, hibalehetösegeit, mint az a csapat, aki x evig tervezte? Szerintem senki nem tudja jobban, egy adott motorkonstrukcio gyengesegeit, erössegeit azokon kivül, akik terveztek. Nem minden esetben, de ezek szerintem mar sokszor a tervezesi fazisban elöbukkanak. Az mar mas teszta, ha esetleg el van sikalva, aztan majd a felhasznaloknal ütköznek ki a problemak, es azok nincsenek orvosolva (visszahivasi akciok stb). Ez most nem ide tartozik.

    Objektivve valhat, azt mondtam en is, majd a piac eldönti, hogy szep lett-e az Arteon. De te nem vagy önmagadban a piac…velemenyed lehet, ugy mint nekem is, de en sem vagyok önmagamban a piac. Mondd el a velemenyed, en is azt teszem, aztan, ha ugy alakul vitatkozunk. Neked nem tetszik, nekem igen.

    Meg jo, hogy nem vagyunk egyformak, en nemcsak a külsö alapjan valasztok autot, egyeb szempontokat is figyelembe, veszek, de nagyon fontos a külcsin is szamomra, elismerem.
    Akor te tovabbra is csak nezz ra a kajara, en meg meg is kostolom, erted??:-)
    Viszont a velenyem tovabbra is fenntartom, hogy nehanyan csak okoskodnak itt, es azt gondoljak, hogy mindent jobban tudnak azoknal, akiknek esetleg relevans tapasztalata van az adott területen. De ez igy van majdnem mindenhol, ettöl szinesek a forumok, ök meg ettöl boldogok! 🙂
    Mig el nem felejtem, majd azert jelezd, ha a VW kopogtatott nalad az Arteon rancfelvarrasa miatt, altalaban az elcseszett formaterveket szoktak a rancfelvarraskor nemileg korrigalni. Efölött nagyvonaluan elsiklottal…
    De reszemröl beke van!

  • 2017.10.27. at 20:55
    Permalink

    [i]“…akkor egy normál embernek már nem is lehet véleménye semmiről, mert nem okleveles akármi az adott szakmában?”[/i]

    De lehet, mert a véleményed is olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senkit nem érdekel a tied.
    Nem a véleményed a gond, hanem hogy elmondod. Te is, meg az összes idióta nethuszár.

  • 2017.10.27. at 20:55
    Permalink

    Nem egyre gondolunk. Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, de én nem (csak) a cégek első számú vezetőire gondoltam, hanem (mellettük) a második, sőt a harmadik vonalra is, pl. kereskedelmi igazgató, műszaki igazgató, üzletfejlesztési igazgató, stb. A másik pedig az, hogy nem úgy van, ahogy te gondolod, hogy egy vezető ha úgy gondolja, hogy nem kell neki a VW, mert annyi pénzből kap mondjuk egy 3-mas BMW-t is. Ez abban az esetben lehet csak így, ha egy magyra cégről beszélünk, ahol legtöbbször a vezető egyben tulaj is. Én inkább a multicégek világában vagyok járatos (nem ott dolgozom, de nagyon sok vezetővel van kapcsolatom). Szóval legtöbbször céges policy van a kocsikra, amit nem Magyarországon találnak ki. Egyik ismerősöm pl. azért rendelt KIA Sorentot mert 2 ezer köbcentiben volt maximálva a hengerűrtartalom, így nem lehetett Honda CRV (pedig nagyon azt szeretett volna), mert az akkor épp csak a 2.2-es motorral volt kapható. Sok cénél valamelyik márkához szerződnek. Egy másik ismerősöm cége pl. a Fordhoz. Így ő akkor is csak Mondeot választhat, ha egy fullra felszerelt árából kijönne egy BMW vagy egy Merci is. Sok cégnek van szerződése VW-nel, és akik a márkán belül választhattak, többen is a CC mellett döntöttek korábban. Ebből gondolom, hogy ha most hasonló választás előtt lesznek, akkor már csak az újdonsága miatt is az Arteont választják.

  • 2017.10.27. at 20:55
    Permalink

    ne mááár……. 😀 a kaját meg kell kostólnod, hogy eldöntsd ! az autóknál ez egyszerűbb, elég csak ránézned! Nem titok én úgy vásárolok autót, hogy a külseje tetszik vagy sem. És ahhoz mi kell, hogy eldöntsem, hogy tetszik-e az adott autó? Na mi? RÁ KELL NÉZNI ! Ennyi a nagy talány. Érted?
    A technika kordában tartható, de nem űrtechnika az számomra másodlagos, tetszen az exteriőr ez a legfontosabb, ehhez meg nem kell álmatlanéjszakákat átvirrasztani deriválással, csak rá kell nézni az adott autóra és eldöntöm. ebből következik az, hogy a vélemény általában szubjektív, tehát amit én mondok vagy másik fórumtárs, akkor az szubjektív , de ennek egyértelműnek kellene lennie.

    objektívvé akkor válhat, ha vannak eladási statiszitkáink és ha pl. 10 cc féle autóból a 8.-on áll, akkor az nem azt mutatja majd, hogy a világ egyik legkívánatosabb darabja. tehát ha valaki negatív kritikát fogalmazott meg, az jó esélyel nem lőtt mellé, de ez mellékes.

    a motortechnikában nekem pl. saját kezű tapasztalataim vannak tfsi-vel lévén nekem is az van, és elég komoly programozókkal, turbós szakemberekkel konzultálok általában.
    az meg, hogy te azt hiszed, hogy az autóipar nem a profitról szól…hát azzal pl. én sem tudom pl. mit kezdeni.
    azt mondod nem vagy benne, de akkor miért bírálsz embereket? akkor viszont te sem vagy jobb azoknál…érted? 🙂

  • 2017.10.27. at 20:55
    Permalink

    Nem értem miért venne bárki is egy korlátozott hátsó helykínálatú Vw passatot milliókkal drágábban mint az amúgy is CSAK egy túlárazott passat . Mikor ott egy másik konkurens ami az alap passatnál olcsóbb , Arteonnál jobb arányokkal rendelkezik és akkora hely van benne hátul hogy táncolni lehet Opel Insignia Grand Sport a neve … Innen nézve ez az autó is bukás lesz .

    Értem én a Vw politikáját hogy évek alatt elkezdték prémiumra árazni a Vw márkát csak hááááát …
    És itt jön a csak hát… a technika nem mindig követte a magas árat ” lásd 1.4 tsi láncszakadások , tdi botrány ,olaj folyások stb ” . És most ugye bajban is vannak mert a tdi botrány miatt összesen közel 40 milliárd dollárt kell fizetniük amit a részvényesek tuti nem fognak befizetni … a bevételek nem hozzák ezt a nyereséget 1-2 éven belül … marad a banki hitel … pletykák szerint a Ducatti , Bentley és ha szükséges a Lamborghini márkákat áldozzák be első körben … de felmerült a Porsche neve is nem véletlenül szeretne az a cég kiválni a Vw konszernből .

    Na már most Vw nek kell pénz … viszont az autóik drágák ezért nem fogynak olyan darabszámban mint ahogy az kellene … árat csökkenteni nem fognak ” ami mellesleg emelné az eladási darabszámokat ” mert akkor megint 1 évtized minimum mire újra drágábban tudnák árulni a vackaikat . Viszont ha így megy tovább előbb utóbb gyárbezárás/ létszám leépítés jön ami megint csak nem fog jól mutatni a tőzsdei portfóliókban .

    Ha tételezzük fel a Vw bezárna egy nagyobbacska gyárat az azonnal részvény esést eredményezne ami a pengeélen táncoló gyárnak a végét jelentené tekintve hogy nincs tartalék a piacra kerülő részvények felvásárlásával ami megakadályozná a további részvények esését . És ugye akkor még ott van a 40 milliárd dolláros kifizetés aminek fele banki hitel másik fele a gyár vésztartalékából adódik …

    Én egyetlen egy kiutat látnék ha Vw döntéshozó lennék mégpedig a fokozatos árcsökkentés ez nem hozna több profitot tekintve hogy kisebb árréssel kellene árulni viszont cserébe nem kellene bezárni semmit mivel a termelés nagyobb darabszámban folyna. És aki gyártással foglalkozik az tudja hogy nagyobb darabszám esetén az egy tétel előállítási költsége jóval alacsonyabb mint a kis darabszám esetén . Ergó ezzel profitot termelnének…

    Pénzt merek rá feltenni hogy Vw nél nem fog árakban változás jönni és az Arteon bukás lesz a fenti okok miatt ” prémium árazás egy nem prémium terméknél” és mert rosszkor jelent meg az új Opel Insigniával egy időben .

  • 2017.10.27. at 20:55
    Permalink

    Ahhoz nem kell okleveles akarkinak lenni a szakmaban, hogy megmondjam a velemenyem, de az, hogy elböl lefikatok valamit, es eldöntöm, hogy sz@r…na az emi szerintem nem elfogadhato.
    Ha etterembe megyek, elöször megkostolom az etelt, aztan eldöntöm, hogy izlik vagy sem.
    Te eldöntötted anelkül, hogy megkostoltad volna, raneztel, es szqr, na ezt nevezem professzionelis izlelesnek vagy kostolasnak.
    Miert nem vagy a VW-nel akkor, hogy jobbat tervezz? Menj es kopogtass, ne vard, hogy ök fognak kuncsorogni neked, meghogy, ha megfizetnenek…varjuk a tervrajzokat. Most komolyan, ha rajzolnal valamit, örömmel megneznem.

    Mercedes CLS..szep auto, nekem is tetszik. Azzal egyetertek, hogy majd a piac eldönti, hogy mennyire lett jo a design.

    A baromsag, amit “en kepzelek”, az az, hogy tele van ez a honlap önjelölt tervezökkel, designerekkel, motorfejlesztö mernökökkel, akiknek a valosagban, az esetek nagyon kis hanyadat tekintve halvany fogalma sincsen ezeknek a autokonszerneknek a müködeseröl, vagy hijan vannak annak a tudasnak, ami egy adott motor megtervezese mögött van.
    En nem ezen a területen dolgozom, csak szeretem az autosvilagot, erdekelnek az uj modellek, a gyartok ujabb fejlesztesei az ezekkel kapcsolatos hirek. Ezert nem is okoskodom itt, hogy igy sz@r, meg ugy sz@r egy adott motor, meg alig van a motor gyartasban, de mar itt megmondjak, hogy milyen baja lesz majd, 1 ev mulva, meg x futasteljesitmeny utan. Megmosolyogtato…
    Teny, hogy vannak statisztikak, meg van mindenkinek tapasztalata, ismeröse, vagy konkret ralatasa is, hogy melyik gyarto melyik modellje vagy motorkonstrukcioja megbizhato, de ettöl függetlenül azert neha nem art meggondolni, mielött kijelentek valamit.
    En azt furcsallom, hogy ezek az önjelölt szekemberek itt a honlapon, mindig mindent jobban tudnak, mint mondjuk az a mernökcsapat, aki 3 evet dolgozott egy motor fejlesztesen…valahogy ezt nem veszi be a gyomrom, mar ne haragudj.
    De nem sorollak teged ide, felre ne erts. Elmondtad a velemenyed, azt lehet mindenkinek, en is elmondtam az enyemet az autoval kapcsolatban.
    Szebb volt az elsö CC, szerintem is…de ettöl meg ezt szeretnem latni elöben is, aztan eldöntöm, hogy sz@r lett-e.

  • 2017.10.27. at 20:55
    Permalink

    miért kéne rajzolnia bárkinek is szebbet? ha bemész egy étterembe te nem tudod eldönteni, hogy sz@r a kaja vagy sem? mert pl. nem vagy michelin csillagos szakács? akkor egy normál embernek már nem is lehet véleménye semmiről, mert nem okleveles akármi az adott szakmában? :D:D:D:D ne viccelj már. és ha nem ízlik, akkor pl. írsz egy rossz ajánlót és nem mész oda többet. vagy hogy képzeled ezt a baromságot?
    egyébként én pl. ha nagyon akarnék és megfizetne a vw tudnék értelmesebbet tervezni.

    a vw fajta cc sikerességét és “szépségét” meg kell nézni egy merci cls-el szemben vagy bármelyik cc-vel szemben, biztosíthatlak, hogy az alsó végében helyezkedik el majd. a legelső cc nézett ki harmónikusan és jól, az újak mind diszharmonikusak ez meg még csúnya is orr kiképzésre. de majd az eladási mutatók megmondják 😉

  • 2017.10.27. at 20:55
    Permalink

    Az előző CC-nél is ugyanezek az ábrándok voltak aztán nézzük meg ha önálló modell lett volna és nem Passat akkor fulll bukás. Phaeton is bukott mert amennyibe került annyiért már inkább vettek Audit, BMWt, Mercit lényegében ennek is az lesz a sorsa ha túlárazzák . Vw már így is a lélektani határokat súrolja annyira drágák más egyébként szintén jó konkurensekhez képest. Nem kell elfelejteni hogy ez csak egy Vw ami Németeknél is népautó nem tudom elképzelni hogy egy cégvezető csak azért vegyen ilyent ” akinek egyébként szinte mindegy mit lízingel 2 évig 0 eurós beszállóval” mert dizájnosabb forma mint egy Passat. Holott ez csak egy Passat valójában … 1.5 tsi motor ??? 😀 Hol van ez a technikai tartalom ahhoz amit ez képviselni szeretne. Visszatérve a cégvezetőkre bármelyik cégvezető aki kicsit is komolyabban gondolja a dolgot nem egy Vw-el megy tárgyalni még akkor sem ha 2X millió főleg úgy nem hogy az alapmotoros fapadot kb 12-13 ért meg lehet venni … Nem véletlenül van egy bizonyos határ ami alá nem mennek le árban se motor ccm-ben a prémium gyártók … és aki meg nem csak 4 hengerest szeretne venni az mit vesz belőle ? Hanggenerátort a Dynaudió Hi-Fi hez ? De sok sikert hozzá biztos nem fog úgy járni mint A6,BMW5 és E Merci hogy keresgetni kelljen a sok egyforma autó közül melyik a tied egy “manager ” parkolóban . Pont a minap volt egy felmérés hogy Németben pl a középvezetők autója BMW5 ,Audi A6, Mercedes Benz E közül kerül ki és nem szerepelt benne Passat se CC főleg nem a cégvezetőknél … 😀

    Azért szép mentés volt ” egy Vw-es alkalmazottól” de hát az igazság néha fáj … ez pedig szerintem fájdalmas lesz ha vastagon fog az Arteon ceruzája árazáskor …

  • 2017.10.27. at 20:55
    Permalink

    Nagyon szép lett! Le a kalappal! Nagyon jó ötlet az ötödik ajtó, praktikusabb, ha a hátsó ablak is felnyílik. Szerintem vinni fogják, mint a cukrot. Németországban biztosan szépen fog fogyni, és nem vitás, hogy nálunk is. A jobb cégek vezetői autói között előbb-utóbb megjelenik ez a kocsi, mert ha tehetik sokan fogják választani.

  • 2017.10.27. at 20:55
    Permalink

    Ajjjajaj én először mikor megláttam azt hittem csak a tanulmányon lesz ez az első hűtőrácsba nyúló LED. Sajnos tévedtem … kupé formához túl nagy az első túlnyúlás a Volvo S90 sokkal szebb jobban megoldották pedig az is elsőkerekes kereszt motorral ,de mégis a rövid túlnyúlás miatt hátsókerekesnek hat . Nem tudom a Magyar árakat ha a Passattól kb max 1 millióval lesz drágább talán van némi esélye azok körében akik egy Vw-el akarnak pávázni ,de ha drágább lesz esélytelen mert akkor már inkább vesznek egy fapados Audi A5-őt … Elvégre az mégis csak egy Ódiii ez meg népautó . 1.5 Tsi vel igazi túlmotorizált túrakupé benyomását kelti és nem pedig egy alulmotorizált éppen hogy elég autóét … 😀

    Méretei mert az ugye lemaradt csak az előd modellhez van viszonyítási számok annak a méreteit meg nem mindenki ismeri fejből 😀
    4862 mm hosszú
    1871 mm széles
    1427 mm magas
    2841 mm tengelytávolság
    1427 mm magas

Vélemény, hozzászólás?