Elektromos buszokkal tér vissza a magyar buszgyártás aranykora?

Az elektromos buszok mellett itthon készülhet el Európa első hidrogénhajtású csuklós busza

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Évtizedekkel ezelőtt hazánknak meghatározó szerepe volt az autóbuszok piacán, az utóbbi években pedig egyre több hazai gyártású busz tervéről hallani. Vajon visszatérhetnek a magyar buszgyártás legszebb évei?

Komoly ösztönzéssel szeretné tisztábbá tenni a hazai buszflottát a magyar kormány. A jövő évtől a 25 ezer főnél nagyobb településeken csak elektromos (illetve alacsony kibocsátású) busz vásárlását támogatja az állam. Az ösztönzés a klímavédelem mellett a fiatalítást is segíti. Magyarországon körülbelül 8500 autóbusz vesz részt a közösségi közlekedésben, a személygépjárművekhez hasonlóan a buszok átlagéletkora is a 15 évet közelíti, 14,7 év.
Hirdetés
A Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben meghatározott 36 milliárdos keret elég ösztönzés lehet ahhoz, hogy itthon nagyobb figyelmet kapjon az elektromos buszgyártás. Az évtizedek óta buszok és kötöttpályás járművek alkatrészgyártásával foglalkozó Goldi Mobility Kft. meglátta a lehetőséget a bővülés előtt álló piacban, ezért tavaly el is készült a GOLDiON E9 néven futó szóló elektromos autóbusz, aminek értékesítése tavasszal kezdőik. Az E9 olyan szempontból egyedülálló, hogy ez az egyetlen elektromos autóbusz ami részben itthon készül, és jelentős hazai know-how áll mögötte. A GOLDiON E9 csak a kezdet, a tervek szerint hamarosan érkezik a szintén elektromos (ezt a E betű jelöli) tizenkét méter hosszú E12 is. 2021 sűrű éve lesz a gyártónak, a nyáron már egy csuklós busz bemutatására készülnek. Az érkező H18 jelzésű típus neve is elég beszédes, itt egy 18 méter hosszú hidrogénhajtású csuklósra lehet számítani, ami Európában egyedülálló, ezen kívül egy elektromos távolsági autóbusz fejlesztése is folyik, ami a Volánbusz szempontjából is érdekes lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.01.22. at 18:06
    Permalink

    ” Az E9 olyan szempontból egyedülálló, hogy ez az egyetlen elektromos autóbusz ami részben itthon készül, és jelentős hazai know-how áll mögötte.”

    A Dunai Repülőgépgyár már évek óta kínál elektromos midi E91-eket, annál nagyobb hazai hozzáadott értékű villanybuszt nem hiszem, hogy össze tudtak dobni. De még a villanyos Modulo is úgy-ahogy elmegy hazai projektnek (bár nem akkora sikertörténet). Mondjuk ha ezekből eddig nem sikerült összesen két tucatot se eladni akkor kíváncsi vagyok, hogy ennél milyen darabszámra számítanak.

Vélemény, hozzászólás?