660 kilométeres hatótávval itt a hétüléses Peugeot villany-SUV

Az új 5008-as belsőégésű motorral is kapható lesz, akár konnektoros hibridként is

A 660 kilométeres hatótáv már önmagában is nagy fegyvertény, ám a piacon jelenleg alig akad olyan modell, amely ezt hétüléses kivitelben kínálja.

Formatervében nem sok meglepetést tartogat az e-5008, ám ez korántsem jelenti azt, hogy ne lenne izgalmas a hétüléses SUV. Megjelenésében erősen hajaz a már korábban bemutatott e-3008-ra, de könnyű köztük különbséget tenni, hiszen a most leleplezett SUV valamivel szögletesebb kialakítást kapott, ellenben a kis tesó kupésabb vonalaival. Egymás mellett a méretkülönbség is hamar kiütközik, hiszen 4,79 méteres hosszával 25 centiméterrel hosszabb, de az előző 5008-ashoz képest is nőtt 15 centit. 1,89 méteres szélessége megegyezik az e-3008-cal, viszont 5 centivel magasabb, 1,69 méter.
Hirdetés
Több megközelítésből is ismerős lehet az utastere, hiszen nemrég a gyártó közzétett egy premier előtti videót a belsőről, illetve az e-3008 műszerfala is hasonló kialakítást kapott. Az i-Cockpit jelen esetben is egy 21 colos lebegő hatású kijelzőt kap, amelynek baloldala a műszeregység szerepét hivatott betölteni, míg másik, érintésérzékeny fele a multimédia kezeléséért felelős. A kormánytól jobbra egy harmadik képernyő is helyet kapott, amelyre gyors gombokat lehet kitenni egyéni preferencia szerint, a kettő között pedig az irányváltó és az indítógomb található. A középkonzol az e-3008-cal szinte teljesen megegyező, így itt is fellelhető a telefontöltő pad illetve a méretes tárolóegységek is. Bár az e-5008 méretesebb oroszlán, mégis az e-3008-cal közös platformon, az STLA Mediumon osztozik. Persze a tengelytávot alaposan kitolták, hiszen szemben a SUV-kupé hatású modell 2,73 méteresével szemben jelen esetben 2,9 méter, így a márka állítása szerint a leghátsó sorban utazóknak sem kell összehúzniuk magukat. A hajtásláncok aspektusában is találni közös pontokat, viszont a nagyobb tömeg és a rosszabb légellenállási együttható miatt (0,77) itt csupán 660 kilométer a maximálisan elérhető hatótáv. A belépő szintet a 211 lóerős, 345 newtonméteres villanymotor jelenti, amely 73 kilowattórás akkumulátorával 500 kilométert ígér. Egy szinttel feljebb lépve a 228 lóerős, ugyancsak 345 newtonméteres Long Range kivitel szerepel, immár 98 kilowattórás aksival, amely a kínálat legjobb hatótávját kínálja, egész pontosan 660 kilométert. A legerősebb hajtáslánc a 318 lovas, összkerekes modell: itt elöl 211, míg hátul 107 lóerős teljesítmény áll rendelkezésre, a plusz tömeg miatt viszont a hatótáv - a belépő szinthez hasonlóan - 500 kilométer az előzetes WLTP becslés szerint.
Hirdetés
Megfelelő töltőoszlopon akár 160 kilowattos töltés is adott, a gyártó szerint mindössze 10 perc alatt képes 100 kilométerre elég energiát felvenni az autó, vagy 20 százalékról 80-ra csupán fél óra alatt feltölthető. Emellett a szokványosabb 11 kilowattos töltés is rendelkezésre áll. Már az új nemzedék bejelentésével egy időben a Peugeot azt is közzétette, hogy milyen belsőégésű motorral szerelt kivitelekben lesz elérhető a családi SUV. Talán abban nincs meglepetés, hogy mindenképpen villamosított erőforrás kerül az autóba, ebből az egyik lehetséges alternatíva a 136 lóerős 48 voltos hibrid rendszer, míg a másik egy plug-in hibrid verzió, amelynek rendszerteljesítménye 195 paci, a hajtáslánc egyik felét egy 150 lóerős benzinmotor adja, ezt egészíti ki a 123 lovas villany, és az előzetes becslések szerint valamivel több mint 80 kilométert tud majd elmenni emissziómentesen.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?