Késhet a belsőégésű motorok tiltása a Porsche szerint

Az új, elektromos Porsche Macan bemutatóján nyilatkozták, hogy nincs kőbe vésve a 2035-ös dátum

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem fogynak olyan ütemben az elektromos autók, hogy egyértelműen teljesíthető legyen a belsőégésű motoros járművek kivezetése a piacról 2035-re.

Az elektromos autók eladásai és részesedésük az újautó-piacon évről évre növekednek, az autógyártók pedig folyamatosan mutatják be újabb és újabb villanymodelljeiket. A Porschénál megérkezett a második akkumulátoros modell, az új Macanban már nincs belsőégésű motor, bár a régi modell még mindig elérhető ezzel párhuzamosan. Ugyanakkor maga a Porsche sem biztos abban, hogy a korábban felvetett 2035-ös céldátum, amikortól az Európai Unióban nem lehet új autót belsőégésű motorral értékesíteni, valóban tartható is lesz.
Hirdetés
A Bloombergnek nyilatkozva a Porsche pénzügyi vezetője, Lutz Meschke elmondta: "jelenleg sok vita van a belsőégésű motorok kivezetéséről. Szerintem elhalaszthatják. Látnunk kell majd a következő években, mennyire meredeken emelkednek a villanyautók eladásai. Ha olyan helyzet áll elő, mint most, hogy az elektromos autók vásárlásától vonakodik az európai piac egy része, talán visszajönnek majd a támogatások." Meschke szerint tehát a villanyautók terjedése nem éri el azt az ütemet, ami lehetővé tenné, hogy 2035-től csak ilyen meghajtással lehessen új autót vásárolni. Az utóbbi időszakban megugrott energiaárak és az infláció miatt csökkenő reáljövedelem egyre kevésbé vonzó alternatívává tette az elektromos autókat, ez látszik is az európai eladásokon. A zöld rendszámos autókra nyújtott állami támogatásokat több országban is kivezették, csökkentették vagy korlátozták, az időközben visszaesett kereslet miatt azonban lehet, hogy újra szükség lesz rájuk. Németország korábban megakadályozta, hogy az EU-ban 2035-től csak elektromos autókat lehessen értékesíteni, ők többek között az e-üzemanyagok mellett álltak ki. Utóbbi téren a Porsche is nagyon aktív, Chilében már jó ideje működik az első e-benzingyáruk, melynek termékét bármilyen benzinüzemű autóba bele lehet tankolni, de az előállítása szénsemleges: az elégetése során csak azt a szén-dioxidot bocsátja ki, melyet előtte a gyártás során a levegőből vontak ki és kötöttek meg. Ettől függetlenül a Porsche a 911-es kivételével az összes modelljét villanyhajtásra állítja majd át, a Cayenne, a Panamera és a 718-as széria is elektromos lesz.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?