Novemberben visszaszerezte első helyét a Suzuki az újautó-piacon

Elég csúnya visszaesés látható itthon az újautó-piacon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy tűnik elfogyott a lendület az újautó-piacon, amit a még korábban megrendelt járművek átadása a víz felszínén tartott eddig.

Tavalyhoz képest novemberben látható a legnagyobb visszaesés az újautó-piacon. Összesen 8304 új autót helyeztek forgalomba, ami 1200 darabbal kevesebb a 2022-es adatnál, és ez 12,6 százalékos csökkenést jelent. Ha a teljes évet nézzük, akkor november végéig 3,7 százalékos a csökkenés az előző évhez képest, ez 3800 autóval kevesebb eladást jelent. Szintén a teljes évet nézve jelenleg 99 738 darab eladott autónál tart az újautó-piac, és óriásit kellene hajráznia, hogy elérje a tavalyi 111 540 forgalomba helyezést. A piac kedvence novemberben a Suzuki volt a személyautók között, ám tavalyhoz képest 25,75 százalék a visszaesés náluk. A hónap során 1426 autót adtak el, ami 491 darabbal marad el az előző évhez képest. A második helyen a Toyota áll 1124 eladott személyautóval, ők növelni tudták az eladásaikat 4,46 százalékkal, tehát 48 autóval többet adtak el, mint tavaly ilyenkor. A harmadik helyre a Skoda futott be 889 autóval, ami 377 darabbal több a tavalyi eredménynél, így 73,63 százalékos a növekedésük.
Hirdetés
Más a helyzet ha a teljes idei évet nézzük. A ranglista élén a Toyota áll 13 363 eladott autóval, ami 10,26 százalékos növekedés tavalyhoz képest. A második a Suzuki 10 368 eladott autóval, de 12,83 százalékos visszaeséssel, míg a dobogó harmadik fokán a Skoda található 54,91 százalékos növekedéssel, 10 120 darab eladott autóval. A Suzukinál egyébként az S-Cross a vásárlók kedvence a Toyotánál a Corolla hasít, míg a Skodánál az Octavia az örök sláger.
Hirdetés
Top 5 márka novemberben (Forrás: DATAHOUSE)
2023 2022 Különbség (%)
Suzuki 1416 db 1907 db -25,75%
Toyota 1124 db 1076 db +4,46%
Skoda 889 db 512 db +73,63%
Volkswagen 663 db 933 db -32,15%
Kia 491 db 640 db -23,28%
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.12.02. at 12:49
    Permalink

    Egyáltalán nem meglepő. Igazából ilyen állampapír kamatok mellett hülye aki új autót vesz, de ismerek olyat aki a 3 éves Mercedeset eladta, állampapírba tette a pénzt, és vett egy 20 éves szaladgálóst.
    Én is legfeljebb hitelre vennék most új autót, annak ellenére hogy lenne rá pénzem.
    A Toyotánál láttam a számomra legjobb hitelkonstrukciót, sikerült is sok autót eladniuk 🙂

    • 2023.12.03. at 08:28
      Permalink

      Azért ahhoz már nagy sz.rrágónak kell lenni, hogy az állampapír kamatok miatt eladja valaki az autóját és egy 20 évessel járjon helyette 🙂
      Most a legjobb kamatok és akciók a Nissannál vannak, mert 0% a THM, ráadásul a Qashqai és az X-Trail is 4 millió Ft kedvezménnyel kapható.

  • 2023.12.02. at 14:24
    Permalink

    Eközben az Európai autópiacok szárnyalnak. Tényleg egyetlen kivétel maradt az EU-ban: kishazánk.

    Lassan Hofi kaliberű szintre ért a hanyatló nyugatos hülyítés. (akinek rémlik a szkeccs, az tudja mire gondolok).

    Ugyanis az a nemrég emlegetett cserélendő ló nemhogy nyertes de igencsak hullaszaga van…

    • 2023.12.02. at 22:37
      Permalink

      Azért az EU nem csak a “klasszikus” értelemben vett nyugatból áll. Ott van pl.: Románia, Bulgária, Görögország stb…
      Azoknak a szárnyalásoknak kíváncsi lennék hogy mekkora “szárnyakat…” adtak a céges megrendelések…

      • 2023.12.03. at 08:24
        Permalink

        Ők is megindultak, a görög piac 115.000 autóval picit erősebb nálunk (91.000, de ezek még októberi adatok), szerintem egy főre nézve is.

        Nem értem miért számít hogy céges megrendelés?

        • 2023.12.03. at 08:45
          Permalink

          Hát csak azért mert cégesre vannak kedvezmények (pl:flotta kedvezmény,áfa visszatérítés stb…) és nem csak Magyarországon. És ebből csak azt akartam mondani hogy nem magánembereknek köszönhető a szárnyalás (sajnos)

          • 2023.12.03. at 19:34
            Permalink

            És mi a baj azzal ha nem magánvásárlóként veszed hanem céges juttatáskét kapod?

  • 2023.12.03. at 08:24
    Permalink

    A covid és a válság előtti utolsó év 2019 volt. Akkor még nem volt chiphiány, vállalható határidővel tudtak szállítani a gyárak. Alacsony volt az infláció, sok helyen volt 0% a THM lízing esetén. 2019-ben 157.906 új autót adtak el Magyarországon. Ahhoz képest jelentős a visszaesés az utóbbi években.

Vélemény, hozzászólás?