Trident Iceni: elképesztÅ‘ adatokkal jön a dÃzelroadster
Elkészült a 6,6 literes V8 dÃzellel szerelt Trident Iceni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A norwichi Trident Performance Vehicles évek óta foltozgatja roadsterét, végre úgy tűnik, találtak bele megfelelÅ‘en erÅ‘s, mégis takarékos dÃzel V8-ast.
A brit Trident márka az 1960-70-es években kisebb megszakÃtásokkal készÃtett más gyártóktól származó alkatrészekbÅ‘l épÃtkezve különféle sportautókat, majd az 1977-es bezárást követÅ‘en 1999-ben keltették új életre a márkát. Ekkor sem volt zökkenÅ‘mentes a működés, nem igazán sikerült valóra váltani a 3,2 literes GM V6-ossal hajtott Iceni roadster terveit, úgyhogy megint következett pár év csend az idÅ‘közben jogviták miatt Broadley Performance Vehicles-re átnevezett cég életében. 2007-2008 folyamán páran ismét összeálltak, hogy megvalósÃtsák régi álmukat, az Icenit, de az akkori bejelentés a V6-os benzinmotor helyett már V8-as dÃzelt emlegetett a furcsa formatervű autó orrában. Mostanra értek el oda, hogy a hÃrek szerint az autó végleges változatát mutatják be a szeptember 5. és 7. között rendezett londoni Salon Privé kiállÃtáson. A Trident Iceni Grand Tourer névre hallgató változatban a cég által korábban kiszemelt, szintén General Motors-eredetű 6,6 literes motor dolgozik, mely a cég bejelentése szerint bÅ‘dületes teljesÃtményt garantál, miközben nyugodtan hajtva méretét meghazudtolóan alacsony fogyasztást produkál.
Mi szükség van ekkora nyomatékra egy roadsterben? Könnyű kis sportkocsiba beletenni egy dögnehéz pickupokba való motort, tetÅ‘t lehúzva meg lehet a kerregést hallgatni és a kormot szaglászni…
ValószÃnűleg aki megveszi ezeket, állandóan a fogyasztási adatokat böngészi a katalógusokban…