Hosszú géptető, rövid túlnyúlások, hátratolt utasfülke jellemzik az Icenit
A brit Trident márka az 1960-70-es években kisebb megszakításokkal készített más gyártóktól származó alkatrészekből építkezve különféle sportautókat, majd az 1977-es bezárást követően 1999-ben keltették új életre a márkát. Ekkor sem volt zökkenőmentes a működés, nem igazán sikerült valóra váltani a 3,2 literes GM V6-ossal hajtott Iceni roadster terveit, úgyhogy megint következett pár év csend az időközben jogviták miatt Broadley Performance Vehicles-re átnevezett cég életében. 2007-2008 folyamán páran ismét összeálltak, hogy megvalósítsák régi álmukat, az Icenit, de az akkori bejelentés a V6-os benzinmotor helyett már V8-as dízelt emlegetett a furcsa formatervű autó orrában.
Mostanra értek el oda, hogy a hírek szerint az autó végleges változatát mutatják be a szeptember 5. és 7. között rendezett londoni Salon Privé kiállításon. A Trident Iceni Grand Tourer névre hallgató változatban a cég által korábban kiszemelt, szintén General Motors-eredetű 6,6 literes motor dolgozik, mely a cég bejelentése szerint bődületes teljesítményt garantál, miközben nyugodtan hajtva méretét meghazudtolóan alacsony fogyasztást produkál.
Igénytelen motor, igényes menetteljesítmények: meghallgatnánk közelről
Nem is túl kényes a teherautóból származó motor, a kutakon tankolható gázolaj mellett biodízellel, pálmaolajjal vagy lenmagból préselt olajjal is hajtható, az alapkivitelben 430 lóerős nyolchengeres legnagyobb nyomatéka 3250 1/perces fordulaton 1287 Nm. A biztonság kedvéért a Trident egy tuningcsomagot is összeállított a motorhoz, melynek bevetésével a nyomaték 1422 Nm-re, a teljesítmény pedig 660 LE-re emelkedik. Ilyen számok mellett nem is meglepő, hogy az aprócska roadster 3,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig alulról karcolja a 320 km/h-t. Tulajdonképpen ilyen kisszériás sportkocsi esetében manapság ezek nem is annyira kiemelkedő adatok, de teljesen más megvilágításba kerülnek, ha az autó fogyasztására is vetünk egy pillantást. 112 km/h-s sebességnél a lusta haszonjármű-motor csupán 980 fordulatot tesz percenként, ami azt jelenti, hogy ilyenkor csupán 4,1 liter gázolajat éget 100 km-enként, vagyis a teli tankra vetített hatótáv kicsivel felülmúlja a 3200 kilométert! Ha a Trident Iceni tényleg teljesíti ezeket az ígéreteket, akkor igen különleges tagja lehet majd a kis példányszámban gyártott szupersportautók exkluzív klubjának, és ezt természetesen árcédulája is tükrözi: alaphangon 75 ezer angol font, azaz megközelítőleg 27 millió forint szerepel rajta vételárként.
Mi szükség van ekkora nyomatékra egy roadsterben? Könnyű kis sportkocsiba beletenni egy dögnehéz pickupokba való motort, tetőt lehúzva meg lehet a kerregést hallgatni és a kormot szaglászni…
Valószínűleg aki megveszi ezeket, állandóan a fogyasztási adatokat böngészi a katalógusokban…