Villanyautó a harctéren? Mutatjuk a katonai Hummer EV-t

Fordult a kocka, ezúttal a civil Hummerből készül a katonaságnak szánt változat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A General Motors feltett szándéka, hogy újra Hummerbe üljenek az amerikai katonák, az ízelítőnek szánt koncepciómodellről le is rántották a leplet.

Évtizedekig az amerikai hadsereg gerincét jelentette a HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle), az 1984 óta készülő modell megszámlálhatatlanul sok kivitelben hagyta el a gyártósort, összesen 281 ezer példány került katonai kötelékbe. A típus számos háborút megjárt, majd 2007-től elkezdték kivonni a frontvonalból, de gyártása ezután sem állt le, egészen 2014-ig készült a típus. A civil változat Hummer H1 néven, a katonai változathoz képest elenyésző mennyiségben jelent meg a piacon. Kizárólag polgári változatban 2002-től készült a H2, a kisebb H3 2005-től vált rendelhetővé, ám a gazdasági válság bedöntötte a márkát, 2010-ben lehúzták a rolót. A visszatérésre 2021-ig kellett várni, az elektromos típus a GMC zászlója alatt debütált. Az EV hű maradt felmenőihez, így minden tekintetben túlzó, a zárt változat 5, a platós 5,5 méter hosszú, a három villanymotoros kivitel együttes teljesítménye 1014 lóerő, a tömeg négy tonna feletti, ami miatt sok kritika érte a modellt, innen nézve az autó környezetbarát mivolta is erősen kérdőjeles. Ugyanakkor az is felmerült, hogy egy átlagos amerikai sofőr elég képzett-e ahhoz, hogy vezethesse a Hummert, mivel Európában ehhez már teherautó jogosítvány szükséges. Ezek azonban nem befolyásolják a harctéren nyújtott teljesítményt, ami akár egy menekülőút is lehet a General Motorsnak, ha a civil eladások nem pörögnek fel.
Hirdetés
A lecsupaszított katonai változatot a már említett legerősebb hajtáslánccal szerelték, az akkuk kapacitása 212 kWh. Ebben a konfigurációban 300 mérföld (480 km) az elektromos hatótáv. Annak érdekében, hogy ne legyen potenciális célpont egy lemerült Hummer a harctéren, egy 16 lóerős dízel generátort is beépítettek, amely képes tölteni az autót. A kerekek 37 colosak, a légrugókat extrém igénybevételre méretezett Fox lengéscsillapítók cserélték (lásd Ford Ranger Raptor), a fékek teljesítményét növelték, ahogy a terepszögek is nőttek. General Motors Defense immár már két éve, teljes titkokban fejleszti a típust, ami ha kedvező fogadtatásra talál, a GM jókora megrendelésre számíthat az amerikai hadseregtől.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?