Frissítik Európa kedvenc konnektoros hibridjét!

Íme a frissített Ford Kuga!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megújult a Ford középkategóriás SUV modellje, a Kuga, ráadásul egy látványos, új felszereltségi szintet is kapott. Mutatjuk a részleteket!

Látványos változás a frissített Kuga külleme. Amíg az elődmodell a korábbi generációs Ford dizájnt követte, a ráncfelvarrás után már a Kuga is az új kékoválos formavilág képviselője lesz. Mindez a teljesen új orr-részen a leginkább egyértelmű, az autó többi részén jóval óvatosabban fogott a tervezők ceruzája.
Hirdetés
Mindemellett először lesz elérhető a Kuga modellen az Active felszereltségi szint, amely méginkább a terepre és a kalandra hangolt. A karosszérián látványosabb körbeműanyagozás különbözteti majd meg az Active csomagos Kugákat, valamint emelést is kapnak: az első tengelynél 1 centiméterrel, míg a hátsó tengelynél 0,5 centiméterrel lesz magasabb ez a változat. Mindemellett a földutakhoz tervezett Trail üzemmód is jár majd ezen a szinten, ami terepre optimalizált gázreakcióval és kipörgésgátló-hangolással segíti az aszfalttól messze vágyó vásárlókat. Természetesen a Titanium és az ST-Line felszereltségi szintek is megmaradnak. A skála másik vége a leginkább városba tervezett változat, ami még ennél is érdekesebb: a konnektoros hibrid Kuga is kap egy nagyon komoly újítást. Az új Kuga PHEV változat a 14,4 kWh kapacitással rendelkező akkumulátorával akár 69 kilométert is képes megtenni WLTP szerint tisztán elektromos hajtással. Ez a modell továbbra is a 2,5 literes benzinmotorra épül, a rendszerteljesítménye 240 lóerőre nőtt, illetve a váltót is frissítették. Ezen felül a vontatási kapacitás is megnőtt, a friss Kugával akár 2,1 tonnát is lehet húzni.
Hirdetés
A teljes motorpaletta terén a legfontosabb változás, hogy a friss Kugából már egyáltalán nem lesz dízel, az alapmotornak pedig az 1,5 literes EcoBoost erőforrás várható 148 lóerővel. Öntöltő hibridként is a 2,5 literes benzinesre épül a rendszer, akárcsak a konnektoros modellnél, a rendszerteljesítmény 177 lóerő vagy 180 lóerő, attól függően, hogy cska elöl, vagy az összes keréken hajt az adott példány. A beltérben a Ford SYNC4 infotainment rendszert futtató, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto képes, 13,2 colos képernyőn kívül leginkább apróbb frissítések láthatók. Eltűnt például a gombok jelentős része, rengeteg funkciót integráltak ugyanis a főképernyőbe a mérnökök. Az előre-hátra csúsztatható második üléssor révén a hátul utazók lábtere 1 méternél is nagyobb lehet, vagy akár 150 literrel is megnövelhető a csomagtér kapacitása. Az Active szint sötét faberakásokkal lesz még természetközelibb. Az új Kuga Európában, a Ford modern valenciai üzemében készül, ahol a gyártási folyamat során 3D-nyomtatott alkatrészeket is használnak. Az új Kuga forgalmazása már ebben a hónapban megkezdődik.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?