Már kombiként is szabadidő-autós jegyeket mutat a Volvo új kompaktja, a V40, mely akár a C30 ötajtósának is tekinthető. Opciói között panorámatető, távolságtartós tempomat, holttérfigyelő elektronika és a városi koccanásoktól megóvó City Safety rendszer is szerepel majd
Hossza állÃtólag 4,5 méter, a V50-esénél 22 mm-rel szerényebb
Volvo V40 utoljára 1995-ben, még a Mitsubishi Carismával közös platformon, az S40 kombijaként mutatkozott be, hiszen a 2005-ben debütált, már a Ford Focus második nemzedékével közös padlólemezre épülÅ‘ második generációs S40 puttonyosa a V50 nevet kapta. Utóbbi azonban most kifut, s helyét a Genfi Autószalonon márciusban debütáló V40 veszi majd át. E modell nem titkoltan a prémiumszegmens ötajtósaitól kÃván majd vevÅ‘ket szipkázni, azaz az
új Audi A3 és a szintén
friss BMW 1 vevÅ‘iért és persze egyben a korábbi volvós kuncsaftokért száll majd harcba. IdÅ‘vel vélhetÅ‘en szedán is érkezik majd a 40-es sorozatból, s a jellegzetesen volvós, de kellÅ‘en üde és egyedi ötajtós minden bizonnyal (akár XC50 néven) jön majd szabadidÅ‘-autósÃtott változatban is.
Az új kombi motorpalettáján jó eséllyel csakis turbósak szerepelnek majd, az 1,6-os benzines 150-180 lóerÅ‘vel kerülhet a motortérbe, dÃzelbÅ‘l 1,6-os 115 lóerÅ‘s négy- és 2,0 literes, 163 lóerÅ‘s öthengeres várható. A négyhengeres benzinmotorok mellett akár a Ford Focusban debütált (és már általunk is vezetett) háromhengeres 1,0 literes (100-125 lóerÅ‘s) is megjelenhet majd - bár a műszaki adatok egyelÅ‘re még nem ismertek.