Jaguar szÃvvel, földgázzal
Magnolia Special
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nosztalgikus autó is lehet környezetbarát, ilyen a Magnolia Special roadster, amelyet a Jaguar E-type 4,2 literes, soros hathengeres motorja hajt, méghozzá sűrÃtett földgázzal.
Az egyedi tervek alapján, az 1930-as évek stÃlusában épÃtett Magnolia Special több szempontból különleges. A 2946 milliméteres tengelytávval épÃtett, könnyűfém szerkezetes sportkocsi meghajtásáról egy klasszikus Jaguar, konkrétan az idén 50 esztendÅ‘s E-type motorja gondoskodik. A 4,2 literes, soros hathengeresre elsÅ‘sorban nyomatékossága miatt esett a választás, és Nesbitt álláspontja szerint ez az erÅ‘forrás a legalkalmasabb a CNG, azaz a sűrÃtett földgázos üzemre, mert remekül elviseli a magasabb kompressziót. Az átalakÃtott gép a gyári teljesÃtményt ugyan nem képes hozni, de 200 lóerÅ‘ még mindig bÅ‘ven elegendÅ‘ a könnyű felépÃtmény dinamikus mozgatásához. A küllÅ‘s kerekek 20 colosak, mindegyik mögött tárcsafék dolgozik, mÃg a tömegeloszlás közelÃti a tökéletest: elÅ‘re az önsúly 47, hátra 53 százaléka jut.
A Magnolia Special nem csak műszaki tartalmával, de aprólékosan kidolgozott részleteivel is elbűvölÅ‘. A kormány bÅ‘rdÃszÃtése, a mÃves kilincsek és visszapillantók, a hátsó lámpák, a műszerek mind-mind lenyűgözÅ‘ megoldások.