Reálisak lehetnek a Skoda komoly tervei az Enyaq-kal?

Már idén napi 250-350 darabot tervez gyártani a Skoda az új elektromos SUV-jából

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha a Skoda tényleg le tud gyártani és el is tud adni havi 5-7 ezer Enyaq-ot 2021-ben, akkor a modell a kontinens egyik legnépszerűbb elektromos autója lesz. De vajon mennyire optimista a cseh gyártó elképzelése?

A Skoda novemberben kezdte meg az Enyaq iV gyártását, és még az év vége előtt ki is szállított 600 példányt. A cég tervei szerint legalább napi 250 autót szeretnének legyártani, de a csehországi Mladá Boleslav üzemben található Enyaq gyártósor kapacitása igény esetén akár napi 350 autóra is nőhet. Heti 5 munkanappal számolva mindez 5-7 ezer autót jelentene havonta, vagy ha úgy szimpatikusabb, 60-84 ezer autót évente. A cég 32 millió eurót fordított arra, hogy megkezdődhessen a gyártás, így érthető, ha azt szeretnék, hogy a befektetés minél előbb megtérüljön.
Hirdetés
Ehhez viszont elég sok tényezőnek kell együttesen segítenie az eladásokat, nem is beszélve arról, hogy az autónak rengeteg konkurense akad, a legközelebbi ráadásul házon belül. Ez nem más, mint a Volkswagen ID.4, ami le sem tagadhatná rokonságát az Enyaq-kal. Még szerencse, hogy a cseh márka további, legalább részben elektromos modelljei teljesen különböző célközönséget igyekeznek megszólítani. Ezek a modellek név szerint az ugyanitt készülő Octavia iV Plug-in Hybrid, a csehországi Kvasinyban gyártott Superb iV Plug-in Hybrid és a szlovákiai Pozsonyban gyártott Citigo e iV. A Mladá Boleslav-i üzem egyébként a legnagyobb Skoda-gyár, itt készül a Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq sor és most már az Enyaq is. 2020-ban összesen 480 000 autót állítottak itt elő, amelyből 187 000 Octavia volt. Természetesen a Skodának több hatalmasnak mondható összeszerelő üzeme van a cikkben említetteken kívül is, valamint nem csak az Enyaq eladásai terén állnak optimistán az idei évhez, a régebbi modellek eladásaiban is növekedésre számítanak 2021-ben.
Hirdetés
Az semmiképpen sem kérdés, hogy az egyre népszerűbb cseh gyártó továbbra is sikeres marad, viszont az optimista célok eléréséhez - főleg az elég népszerű elektromos SUV kategóriában versenyző Enyaq iV esetében - nagyot kell virítaniuk nem csak a dizájn, a minőség és az ár-érték arány, de a marketing területén is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?