Kitűnő partnernek ígérkezik az új Opel Combo Life

Már nem Fiat, inkább Peugeot vagy Citroën az Opel Combo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogyan Európa egyéb országaiban, hazánkban is a héten debütált az Opel Combo Life. Túl vagyunk az üléspróbán, remek családi mindenesnek ígérkezik, de csak az arca Opel.


Nem a legegyszerűbb az idén 32 éves, immár ötödik generációjába lépett Opel Combo sztorija. Hiszen az első három még Corsa alapokra épült, a negyedik viszont lényegében egy átemblémázott Fiat Dobló volt, most pedig itt az ötödik, ami már a PSA akvizíciója után született, s az így természetesen a Citroën Berlingóval, illetve annak Peugeot megfelelőjével közös alapokra, az EMP2 platformra épül. A "kitűnő Partner" megnevezés már nem állja meg a helyét, hiszen a Peugeot-nál immár Rifter néven fut tovább a családi mindenes, azaz a Partner Tepee. Ami viszont a lényeg: azt mondják, hogy nem egyterűt személyautósítottak, hanem eleve személyautót építettek, s az alapján, hogy például a Citroën C4 Picasso/Grand C4 Picasso vagy a Peugeot 308/3008/5008 is e platformra épül, ez abszolút igaz is.
Hirdetés

A Combo Life a héten egy első, statikus bemutatón járt hazánkban, mivel az Opel nem volt jelen a Genfi Autószalonon. A Berlingo és a Rifter mellett ott nem volt megtekinthető a Combo, a márka nyilán költséghatékonysági okokból, meg persze azért hozta inkább el hozzánk is, hogy egyrészt ne vesszen el a genfi hírdömpingben, másrészt közelebbről is szemügyre vehessük. Legfőbb paraméter, hogy kétféle (4,4 és 4,75) méteres hosszúsággal és ehhez mérten óriási, 2,79 és 2,98 méteres tengelytávval készül. Három üléssoros, azaz hétüléses verzió mindkét hosszúságból választható lesz. A csomagtér alapmérete már a rövid ötülésesnél is 597 liter, a hosszúnál 850, de üléshajtással legalább 3 köbméterrel lehet számolni.
Ahogyan azt a francia egyterűknél már megszokhattuk, az utasülés támlája is síkba dönthető, így több mint 3 méteres (!) raktérhossz is kialakítható. A pakolhatósággal aligha lesz probléma, hiszen gyakorlatilag a teljes hátfal felnyitható, ha pedig szűk lenne a hely, a (nyilván csak opcióként) külön is nyitható hátsó ablaknak örülhetünk majd. A legfontosabb azonban talán az, hogy hátra a kétoldali tolóajtókon keresztül nagyon kényelmes a beszállás, az ülések függetlenek, mindegyik Isofix csatlakozós, továbbá van is olyan széles az autó, hogy elfér egymás mellett három gyerekülés.
Az utastérben olyan okosságok is helyet kaphatnak, mint például a 230 V-os konnektor, a vezeték nélküli telefontöltés, valamint az akár 8 colos, Android Auto és Apple Car Play kompatibilis érintőképernyő, meg persze USB-csatlakozóból is van néhány. A tető lehet üveg, középen egy hangulatfényt adó merevítősávval cifrázva, pakolórekesz még a tető végébe is kerülhet, és persze itt is megvan az "all you can heat" opció, azaz az első ülések mellett a kormánykerék és a szélvédő fűthetősége is kérhető. Sofőrsegédből gyalogosfelismerős vészfékrendszer, fáradtságfigyelő, távolságtartós tempomat és sávtartó szerepelhet. Ami pedig a motorokat illeti: két év múlva akár szentgotthárdi motor is hajthatja a Combót, hiszen benzinesei az 1,2-es háromhengeresek, 6 fokozatú kézi váltóval 110, 8 fokozatú automatával 130 lóerővel; utóbbi csak jövő évtől lesz kérhető. Igaz, maga a Combo is csak a nyáron kerül fel az árlistákra, első példányai ősszel érkeznek majd. A dízelek mind a PSA új 1,5 literesei. A 75 lóerős alap és a 100 lóerős 5 fokozatú kézi váltós, a 130 lóerős már 6-os vagy opcióként az is megkaphatja a 8 fokozatú automatát. Ami mindenképp Opel a Combón, az az arca, beleértve a jellegzetes LED csíkot adó lámpákat, meg persze a kormánykereke, a többi része inkább PSA. De ez nem is baj, egyterűk esetén elég jók a franciák, talán nem véletlen, hogy az Opel most büszkébbnek tűnik a Combóra, mint volt az előző generáció esetén. Hogy a Combót milyen vezetni, azt legjobb esetben is negyed év múlva tudhatjuk majd meg. Ígérjük, beszámolunk róla.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?