Már tulajdonosánál az első ötajtós Lada 4×4
Megkapta magyar rendszámát, elkelt az első ötajtós Lada 4x4
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az ötajtós, nyújtott tengelytávolságú és hosszúságú Lada 4x4 európai verziójának gyártása szeptemberben kezdődött, októberben hozzánk is megérkeztek az első példányok, melyek közül már rendszámozott is van.
A korábbi nevén Niva, de ma már 4x4 névre hallgató Lada terepjárót mindenki ismeri. Állandó összkerékhajtásával, mechanikusan kapcsolható hátsó diffizárjával és felezőváltójával remek terepjáró, főként a 2,2 méteres tengelytávolságú rövid változat. Most viszont az 50 centivel nyújtott (így 4,2 méter) hosszúságú és ugyanennyi plusszal 4,22 méter hosszúságú ötajtós az érdekesség. Pontosabban az, hogy abból már van magyar rendszámos is.
Tavaly amúgy a 4x4-ből, mint a piac legolcsóbb, már 3 millió forint alatt elérhető összkerekeséből 194 példány fogyott hazánkban, idén már október végére elkelt 204 példány. Mint azt az importőrtől megtudtuk, a jelentős növekedés főleg annak köszönhető, hogy év elejétől megjelent a kínálatban a 4x4 kishaszon-gépjármű változata, ami vállalkozások részére lehetővé teszi az áfa-visszaigénylését, illetve közel 1 köbméteres csomagteret kínál a már ismert robusztus négykerék-hajtás mellé.
A Lada 4x4 ötajtós karosszériaváltozata ugyanúgy kétféle kivitelben kerül piacra, mint a korábbi három ajtós: a Classic a hagyományos Niva formát hozza, illetve az Urban kivitellel, ami egy faceliftes változat a színre fújt, műanyag lökhárítóval, formatervezett hűtőráccsal és formázott 16” könnyűfém keréktárcsákkal. A városi verzió további kényelmi felszereltsége az ülésfűtés, az elektromos ablakemelők és az elektromosan állítható, fűthető külső visszapillantó tükrök. Az 50 cm-rel megnövelt hossz 420/780 literes csomagteret és jóval tágasabb, 5 személy szállítására alkalmas utasteret eredményezett, kényelmesebbé téve a hosszabb utakat a hátsó üléseken utazók számára is. A 82 lóerős, ötajtós változatokat is a háromajtósból már jól ismert 1,7-es 8 szelepes benzinmotor hajtja. Hasznos terhelhetősége 100 kg-mal több, mint a háromajtósé, üzemanyagtartálya 65 literesre bővült. Gázlómélysége változatlanul 500 mm, hasmagassága pedig 213 mm. A Classic kivitel fekete, fehér, sötétzöld, szürke és barna színben, míg az Urban fehér szürke és barna színekben választható, de a színpaletta idővel bővülni fog. A már önmagában is külön stílust képviselő terepjáró számos kiegészítő elemmel szabható személyre, például légterelővel, első lökhárítóhoz védőcsővel, küszöbborítással, fellépővel, motorháztető védőburkolattal, könnyűfém felnivel, stb.
Az ötajtósok 300 000 Ft-tal kerülnek többe, mint a háromajtós verziók, ami azt jelenti, hogy a Classic 3 299 000 Ft-ért, a városi dzsungelre tervezett Urban pedig 3 599 000 Ft-ért vásárolható meg a LADA hivatalos márkakereskedői hálózatában, az ország 23 pontján. Az első ötajtós 4x4 már el is kelt. Az újdonsült tulajdonos kezdetben a háromajtós változat iránt érdeklődött, de mikor értesült róla, hogy érkezik az ötajtós karosszériaváltozat, rögtön tudta, hogy ez az az egyszerű és nagyszerű terepjáró, amire szüksége van. Extra felszereltségként szereltetett bele központi zárat, ködlámpát, dobbetétet és küszöbvédős fellépőt is. Mint mondják, a 4x4 a családjuk „fiús” autója lesz, amivel bárhová el lehet menni, és azon túl, hogy megbízható társa lesz tulajdonosának, aki vadászathoz és családszállításra egyaránt használni fogja.
A bal hátsó lámpa fölött kétszer akkora hézag, mint a jobb oldalon, plusz dobfékek 2017 végén 3,6 millióért… Good job.
Azt csak így látszik abból a szögből.
Ühümm… Akkor jólvan akkor. 🙂 Bár fotós vagyok és tisztában vagyok, milyen helyzetekben merülhet fel optikai csalódás, tegyük fel, neked hiszek és nem a szememnek. De még akkor is irgalmatlanul emberes az a hézag ott.
A perspektivikus ábrázolás már csak ilyen. Ami közelebb van szélesebbnek, ami távolabb az keskenyebbnek tűnik…dobfék meg 7,2 millióért is van 2017-ben.
Soha nem volt benne hátsó diffizár.
Kedves cikkíró! A Niva (4×4) gyárilag egy darab zárható differenciállal rendelkezik mely a középső. Sem az első-, sem a hátsó differenciálmű nem zárható gyárilag.
Szabadkán már évek óta van a rendőrségnek ötajtós nivája, de az még a régifajta lökhárítóval van szerelve.