A végleges változatot természetesen a teljesítményéhez illő karosszéria-elemekkel és kiegészítőkkel szerelik fel, amennyiben gyártásba kerül
A Quattro GmbH munkatársai kezelésbe vették az Audi legkisebb szabadidő-terepjáróját, a
Q3-ast. A típus alapváltozatainak sajtóbemutatójára magukkal is vitték az öthengeres turbómotorral felszerelt, egyelőre tesztfeladatokat ellátó egyedi példányt, melyben ugyanaz a 335 lóerős motor dübörög, mint ami a TT RS és RS3 modelleket is hajtja.
Stephan Reil, a Quattro GmbH technikai vezetője elmondta, hogy egyelőre még nincs kész a végleges Q3 sportváltozat, csupán kíváncsiak voltak az újságírók reakcióira. A végtermék módosított futóművel és karosszériával kerül majd piacra, amennyiben megkapja a zöld jelzést a cégvezetéstől.
2480 ccm, 335 LE, 450 Nm, öt henger, 1,2 bar maximális turbónyomás
A Q3 sportosítása egyébként nem volt kis feladat, már a motortérnél elkezdődtek a problémák: a Q3-asban a homlokfaltól 40 mm-rel távolabb találhatók a motor felfüggesztési pontjai, mint az RS3-as esetében, ezért már az erőforrás elhelyezése sem ment simán.
“Megterveztük és legyártottuk az új modell vezetékrendszerét, de még ki kell számolnunk ennek a gyártási költségét, s ezután derül ki, hogy továbbléphetünk-e az autóval. A szakíróknak tetszett az öthengeres, turbós mintapéldány, most üzletileg kell megvizsgálnunk, hogy sikeres lehet-e. Egyelőre ez egy jópofa ötlet, de mint tudjuk, az ilyenek nem mindig jutnak el a sorozatgyártásig” – összegezte a tapasztalatokat a Quattro technikai szakértője.