0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kompresszoros benzinmotoron dolgozik a Mazda

Új, kompresszoros motorok is érkeznek a Mazdákba 2019-től

·

A japán gyártó egy minden eddiginél hatékonyabb kompresszoros Skyactive-X motoron dolgozik.

%KA%Kompresszorral felszerelt öngyulladásos benzines érkezik a Mazda kínálatába 2019-től, amely nyomatékosabb és gazdaságosabb lesz a jelenleg futó Skyactiv-G motorcsaládhoz képest%KA%

Kompresszorral felszerelt öngyulladásos benzines érkezik a Mazda kínálatába 2019-től, amely nyomatékosabb és gazdaságosabb lesz a jelenleg futó Skyactiv-G motorcsaládhoz képest

A Mazda bejelentette jövőbeli terveit, közöttük olyan benzinmotorok új generációját, melyek tisztábbak lehetnek az elektromos autóknál a "well-to-whell" szemszögből nézve − ami az autó kibocsátását méri a teljes élettartama alatt, beleértve az üzemanyagot is, amit felhasznál. Ez az újfajta, szuper tiszta benzinmotort Skyactive-X néven érkezik a piacra és 2019-ben láthatjuk először a gyártó modelljeiben. A vállalat elmondása szerint az új motor kompressziógyújtási technológiát fog alkalmazni, akárcsak egy dízelmotor esetén.

A gyújtógyertyák azonban továbbra is megmaradnak. A Mazda "Spark Controlled Compression Ignition" névvel illeti ezt a technológiát, ennek lényege, hogy a hengerben benzin-levegő keveréket képeznek, ezután a keverék kis terhelés esetén már a nyomás hatására begyullad, magasabb terhelés során azonban a szikra hatására.

Végeredményképp a Skyactive-X benzinmotor 20-30 százalékkal takarékosabb lehet a mostani Skyactive-G motorokhoz képest, úgy, hogy a lökettérfogat nem változik. A Mazda szerint az új generációs motorok legalább megegyeznek, de akár túl is szárnyalhatják a legújabb Skyactive-D dízelmotorokat, köszönhetően a kompressziós gyújtásnak. Az új Skyactive-X motorokat kompresszorral is felszerelik, ami 10-30 százalékkal növeli meg a nyomatékot a jelenlegi Skyactive-G motorokhoz képest.

A gyártó elektromos autókkal is elő fog állni 2019-től azon országok számára, ahol nagy arányban használnak megújuló energiát vagy korlátozzák a belsőégésű járműveket, hogy csökkentsék a légszennyezést. Szintén újdonságként jelentették be, hogy az önvezető funkciót alapfelszereltség részeként építik minden autójukba 2025-től.

Ez is érdekes lehet:
 

A gázolaj áremelését a benzin árcsökkentése követi a héten

Míg szerdán a gázolaj ára nőtt, pénteken a benzin ára lejjebb kerül.

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

Mercedes-AMG GT C Roadster teszt

50 éve alkot sportmodelleket az AMG a Mercedes szárnyai alatt, ráadásul a GT már a második szinte...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 Active Visible teszt

Nemrég teszteltük a Peugeot Travellert, majd utána azonos hajtáslánccal hoztuk el testvérét...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (10 db)

gnx írta: 1 hónapja

https://asia.nikkei.com/Business/Deals/Ford-sells-remaining-stake-in-Mazda

szerintem itt egyértelműen leírják hogy mennyi köze maradt a mazdának a fordhoz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csalfa Romeo írta: 1 hónapja
ates326 írta: 1 hónapja

Annak idején tényleg a Ford mentette meg a Mazdát a csődtől, és pár modelljüket csak átemblémázták akkor (pl: Mazda 121=Ford Fiesta). De 2008-ban a Mazda elkezdte visszavenni a Ford részét a cégtől és 2015-re az összeset vissza vették tőlük. A Mazda jelenlegi szívó benzines Skyaktiv motorjai sokkal tartósabbnak ígérkeznek mint Ford kis turbós motorjai. A Ford be is vallotta hogy az 1.0 ecoboost motorok kb 250.000 km-re vannak tervezve. Az élettartamtól függetlenül, ha választani kéne egy 1.0 turbo vagy egy 2.0 szívó motor közül egyértelmű a 2.0 szívó kéne. Ez a downsizing trend rossz irány, de sajnos Európa vevő rá.


Előzmények megtekintése

Így van. Szó sincs felvásárlásról, hanem csak többségi tulajdonrészt vásároltak a Mazdában, aféle mentőövet dobva a japánoknak. Elképesztő, hogy lejjebb ez a két üresfejű mennyi eszetlenséget hord össze. Az egyik egy szín, a másik egy jó kis roadster gazdája:)))

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 1 hónapja

Szerintem is sok gyarto csak kulloghat a Mazda utan jelenleg!
Nem allitom, hogy ez mindig igy volt, de hogy most dizajnban, minösegben, megbizhatosagban is elenjaroak, az szerintem biztos.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ates326 írta: 1 hónapja
zold írta: 1 hónapja

Nem kell elmenni totál fanboyságba... A Mazda különcségei általában nem váltak be, a Wankel Renesis számtalan legrosszabb listára felkerült. A Wankel annak idején egy komoly német prérmiummrkát vitt csődbe (az NSU addig a hazai piacon egy BMW méretű márka volt), a Mazda szerencséje hogy a különcségekre sosem tették fel az életük, az eladásuk oroszlánrészét low tech egyszerű és kis-teljesítményű szívóbenya (vagy PSA dízel) motorok tették ki.



A Mazda számtalan bukott fejlesztést hozott össze a Ford átvétel előtt, a Comprexdízel totális zsákutcának bizonyult, ugyanakkor voltak egzotikus innovációik, mint az MX3 Ford érában kinyírt 1.8-as V6-osa.



A Ford idején alig volt önálló motorja a Mazdának, a 3-as pedig gyakorlatilag egy Ford Focus volt. Az első Mazda2 (2003-2007) pedig egy Fusion (Fiesta). A Mazda6 ból is volt olyan generáció, amelyik Ford Platformra épült...


Előzmények megtekintése

Annak idején tényleg a Ford mentette meg a Mazdát a csődtől, és pár modelljüket csak átemblémázták akkor (pl: Mazda 121=Ford Fiesta). De 2008-ban a Mazda elkezdte visszavenni a Ford részét a cégtől és 2015-re az összeset vissza vették tőlük. A Mazda jelenlegi szívó benzines Skyaktiv motorjai sokkal tartósabbnak ígérkeznek mint Ford kis turbós motorjai. A Ford be is vallotta hogy az 1.0 ecoboost motorok kb 250.000 km-re vannak tervezve. Az élettartamtól függetlenül, ha választani kéne egy 1.0 turbo vagy egy 2.0 szívó motor közül egyértelmű a 2.0 szívó kéne. Ez a downsizing trend rossz irány, de sajnos Európa vevő rá.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 1 hónapja
zold írta: 1 hónapja

Nem kell elmenni totál fanboyságba... A Mazda különcségei általában nem váltak be, a Wankel Renesis számtalan legrosszabb listára felkerült. A Wankel annak idején egy komoly német prérmiummrkát vitt csődbe (az NSU addig a hazai piacon egy BMW méretű márka volt), a Mazda szerencséje hogy a különcségekre sosem tették fel az életük, az eladásuk oroszlánrészét low tech egyszerű és kis-teljesítményű szívóbenya (vagy PSA dízel) motorok tették ki.



A Mazda számtalan bukott fejlesztést hozott össze a Ford átvétel előtt, a Comprexdízel totális zsákutcának bizonyult, ugyanakkor voltak egzotikus innovációik, mint az MX3 Ford érában kinyírt 1.8-as V6-osa.



A Ford idején alig volt önálló motorja a Mazdának, a 3-as pedig gyakorlatilag egy Ford Focus volt. Az első Mazda2 (2003-2007) pedig egy Fusion (Fiesta). A Mazda6 ból is volt olyan generáció, amelyik Ford Platformra épült...


Előzmények megtekintése

A Ford idején alig volt önálló motorja a Mazdának

Helyesen: a Ford a Mazdát pont a kis köbcentis motorjai miatt vette meg, s ők fejlesztették a Fordnak a kisebb (2500ccm-ig) a motorokat. Szóval igen, a Focus-okban Mazda mzr motorokat találsz Ford néven.... (Az összes Duratec licence alapján gyártott mzr...)

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 1 hónapja

Nem kell elmenni totál fanboyságba... A Mazda különcségei általában nem váltak be, a Wankel Renesis számtalan legrosszabb listára felkerült. A Wankel annak idején egy komoly német prérmiummrkát vitt csődbe (az NSU addig a hazai piacon egy BMW méretű márka volt), a Mazda szerencséje hogy a különcségekre sosem tették fel az életük, az eladásuk oroszlánrészét low tech egyszerű és kis-teljesítményű szívóbenya (vagy PSA dízel) motorok tették ki.

A Mazda számtalan bukott fejlesztést hozott össze a Ford átvétel előtt, a Comprexdízel totális zsákutcának bizonyult, ugyanakkor voltak egzotikus innovációik, mint az MX3 Ford érában kinyírt 1.8-as V6-osa.

A Ford idején alig volt önálló motorja a Mazdának, a 3-as pedig gyakorlatilag egy Ford Focus volt. Az első Mazda2 (2003-2007) pedig egy Fusion (Fiesta). A Mazda6 ból is volt olyan generáció, amelyik Ford Platformra épült...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 1 hónapja
Naad írta: 1 hónapja

Hihetetlen, amit ez a kis független gyártó művel! Globális szinten nincs 2 millió db eladása évente, ami töredéke a nagy csoportoknak, mint a Toyota, Renault-Nissan, GM, Ford, Hyundai-Kia stb. ehhez képest jelentősen előttük áll a fejlesztésben! Miből finanszírozza? Ők az egyetlenek, akik életben tartották a Wankel motort, 90-es években a Comprex, kijöttek a Skyactive technológiával és most itt a DiesOtto motor! Hajrá Mazda!


Előzmények megtekintése

HCCI kompresszor, stb. egyik sem új. Szinte az összes gyártó dolgozott ezekkel, de inkább költséghatékonyabbnak látták a régi technikát heggeszteni. Itt ugyanis a kis méret előny. Ha évente legyártasz 10 millió motort 10 gyárban, akkor mind a 10 gyárat át kéne állítani ami hatalmas pénz. Nem véletlenül reszelik a végletegika régi motorokat. A mostani kisturbósok előtt 30-40 éves alapkonstrukciók futottak a kocsikban. Akik meg felültek a turbós vonatra, nyilván nem akarnak váltani, még ki nem sajtolják a maximumot a mostani gyártásból

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 1 hónapja
Naad írta: 1 hónapja

Hihetetlen, amit ez a kis független gyártó művel! Globális szinten nincs 2 millió db eladása évente, ami töredéke a nagy csoportoknak, mint a Toyota, Renault-Nissan, GM, Ford, Hyundai-Kia stb. ehhez képest jelentősen előttük áll a fejlesztésben! Miből finanszírozza? Ők az egyetlenek, akik életben tartották a Wankel motort, 90-es években a Comprex, kijöttek a Skyactive technológiával és most itt a DiesOtto motor! Hajrá Mazda!


Előzmények megtekintése

Motorfejlesztésben (belsőégésű) kétség nem fér hozzá ők a legfejlettebbek a világon!

A válaszoláshoz belépés szükséges
kocsissz írta: 1 hónapja
Naad írta: 1 hónapja

Hihetetlen, amit ez a kis független gyártó művel! Globális szinten nincs 2 millió db eladása évente, ami töredéke a nagy csoportoknak, mint a Toyota, Renault-Nissan, GM, Ford, Hyundai-Kia stb. ehhez képest jelentősen előttük áll a fejlesztésben! Miből finanszírozza? Ők az egyetlenek, akik életben tartották a Wankel motort, 90-es években a Comprex, kijöttek a Skyactive technológiával és most itt a DiesOtto motor! Hajrá Mazda!


Előzmények megtekintése

Azért azt tudni kell ,hogy ford birtokolja 3X%-át ,de egy-két motoron kivül csak a ford kapott a fejlesztéseket a mazdától (több ford emblémás mazda és alvázak)...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Naad írta: 1 hónapja

Hihetetlen, amit ez a kis független gyártó művel! Globális szinten nincs 2 millió db eladása évente, ami töredéke a nagy csoportoknak, mint a Toyota, Renault-Nissan, GM, Ford, Hyundai-Kia stb. ehhez képest jelentősen előttük áll a fejlesztésben! Miből finanszírozza? Ők az egyetlenek, akik életben tartották a Wankel motort, 90-es években a Comprex, kijöttek a Skyactive technológiával és most itt a DiesOtto motor! Hajrá Mazda!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Hirdetés

MAZDA tesztek

Mazda6 G165 Revolution teszt

Merni kell forgatni - Mazda6 teszt

A Mazda forradalma csöndes, de nem eredménytelen. A frissített 6-os legügyesebb változatát tesztelve nem is értem, miért nem fogy még több.


Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Mazda2 1.3 TE Plus teszt

Mi változott? - Mazda2 teszt

Megújult a Mazda2, ezért az elsők között megnéztük, hogy mit változtattak a japánok, és mit nyújt az 1,3 literes motorral szerelt TE Plus csúcsmodell.


Még több MAZDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

3 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

11 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

Tegnap – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MAZDA MX-5 2.0i G160 Revolution

MAZDA MX-5 2.0i G160 R...

Ár: 9.000.000 Ft

Évjárat: 2017 / 4

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

MAZDA MX-5 1.6i 16V

MAZDA MX-5 1.6i 16V

Ár: 1.350.000 Ft

Évjárat: 2003 / 3

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

MAZDA MX-5 1.6i 16V Soft Top Rozsdamentes!

MAZDA MX-5 1.6i 16V So...

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 1999 / 10

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!