Ha az EU tervezete életbe lép, a legtapasztaltabb sofőrök is ismét tanulóautóba kényszerülhetnek
Meglehetősen őrült tervezettel rukkolt elő az Európai Unió a vezetői engedélyekkel kapcsolatban. A jövőben a jelenlegi B kategóriát két külön részre osztanák, és megjelenne egy úgynevezett B+ kategória is. Ennek hiányában - vezetői rutintól függetlenül - a gyorsforgalmi utakon maximum 110 km/órával közlekedhetnének az autósok, a B kategóriás vezetői engedéllyel pedig csak 1,8 tonnáig lehetne járművet vezetni, afelett 3,5 tonnáig már kötelező lenne a B+ jogsi.
Amennyiben az új B+ jogosítványt bevezetik, a hagyományos B kategóriás vezetői engedéllyel már egy BMW X1-et sem lehetne vezetni
Azon túl, hogy rengeteg futár kerülne így lépéskényszerbe, az EU által dédelgetett villanyautós jövőt is kellemetlenül érintené a változtatás, ugyanis az akkumulátorok miatt ezek nagy része meghaladja az 1,8 tonnás össztömeget. Szakértők szerint a B+ jogosítványnak az égvilágon semmi értelme nem lenne, csupán fölösleges plusz költséget róna azokra, akik például csomagkézbesítőként dolgoznak, vagy csak szimplán 1800 kilogrammnál nehezebb autót birtokolnak. Emellett további aggályokat vet fel, hogy a gyorsforgalmi utakon hogyan szűrik ki a B+ jogosítvánnyal nem rendelkező autósokat, vagy éppen mi a garancia arra, hogy a speciális engedéllyel nem rendelkező autósok nem okoznak fennakadást a közlekedésben.
A villanyautók piacát is negatívan érintheti a tervezet, hiszen a legnépszerűbb modellek sem férnek be az 1,8 tonnás súly alá