1 liter, 3 henger, 155 ló: de vajon hogy bírja 200 felett?

Padlógázon kínozzák a Ford Focus aprócska motorját a német autópályán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az egyliteres, háromhengeres motorok ma már az alsó-középkategóriában is hódítanak. Az egyik legszürreálisabb példa erre a Focus, ami 999 köbcentiből 155 lóerőt hoz ki: vajon autópályázni is elegendő?

Nem érdemes túl sok szót fecsérelni az alábbi videóra, elég annyit tudni, hogy a viszonylag nagy méretek és a lehető legkisebb lökettérfogat ellenére 208 km/h a hivatalos végsebessége a modellnek. Hogy ezt mennyire könnyű kihozni az 1,0 literes, háromhengeres erőforrásból, azt alább láthatjátok. A teljesítménye láttán felmerül a kérdés: biztosan megéri elítélni csak azért, mert kisebb a motorja a megszokottnál?
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.02.28. at 16:02
    Permalink

    Úgy 5 év és 100 ezer km. után térjünk vissza egy teszt erejéig. Főleg az érdekelne, hogy milyen költségek merülnek fel egy ilyen törpemotoros autónál. De az sem mindegy, hogy egy osztrák/horvát túra alkalmával, egy két gyerekes család mennyit költ üzemanyagra, rendes életszerű használat során.

    • 2023.03.27. at 09:47
      Permalink

      Hat EcooBoost ezres motor javítása után némi tapasztalatot szereztem,legalább is úgy gondolom.
      Gyárilag 240000 km lenne a vezérműszíj csere. A legkevesebbet futott 109000 kilométer után ette meg a fogakat,még szerencse, hogy mind megvolt az olajszivattyú durva szűrőjében! (gyenge poén)
      A legtöbbret futott 176000 km-nél tépte darabokra a szíjat.
      Ilyenkor kipufogó oldali vezérműtengely görbűl, cyapágyfedelek törnek.
      Új hengerfejjel+vez tengely +kapcsolódó alkatrészekkel 1 millió körűl van a javítás,de hatszáz alatt sehogy nem lehet megúszni! (Nem márkaszervíz óradíjjal számolva egyik esetben sem.
      Ja! Főtengely nincs,hajtókar nincs dugattyú nincs, csak komplett csereblokk,ha esetleg más probléma is adódna.

Vélemény, hozzászólás?