100 autóból 12 példányt külföldre adtak el tavaly hazánkban

Még mindig jelentős a reexport és annak piactorzító hatása is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár a tavalyi eladási adatok szerint az Opel negyedik helyen áll eladásban, reexport nélkül harmadik a villámos márka, a magánvásárlók körében jelentősen növelték népszerűségüket.


Bár írtunk már a tavalyi újautó-eladási adatokról, az Opel egy újabb megközelítést mutatott tegnapi évértékelésén. Ők csöppet sem elégedetlenek a tavalyi számokkal, hiszen hozták azt, amit célul tűztek maguk elé: a magánvásárlóknál második helyet. Ezt olyannyira hozták, hogy a magánvásárlók körében 31,5 százalékkal növelték eladásukat, s a flottapiacon is erősödést hozott számukra az új Insignia megjelenése.
Ami a reexportot illeti: számos kereskedő azzal ügyeskedik, hogy hazánkban vásárol új autót, majd azt külföldre viszi, kivonja a forgalomból. A hazai magas áfát visszaigényelve így kedvezőbb árakhoz jutnak az ezen utat járók, mint a külföldi vásárlással, azonban az ilyen vevőkből a hazai szervizek nem fognak megélni. A tavaly forgalomba helyezett 136 206 személyautóból és kishaszonjárműből 16 751 példányt ki is vontak 3 hónap után. „A nagymértékű re-export hangsúlyozása azért fontos, mert nemcsak az eladási számokat befolyásolja, hanem jelentősen torzítja is az egyes piaci szereplők hazai eredményeit” – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. Márkánként és persze kereskedésenként változó, hogy milyen mértékben értékesítenek külföldre.
Hirdetés
„Van olyan márka, amelyiknek például a személyautó eladásaiban a re-export nagyobb volumenű, mint a ténylegesen itthon maradó autóké és vannak sokan – közéjük tartozik az Opel is – amelyek nem támogatják ezt az üzleti gyakorlatot és értékesítésükben a re-export marginális. Az Opel esetében ez azt is jelenti, hogy a re-exporttól megtisztított statisztikában lényegesen jobb eredményeket produkálunk. Az összpiacon például ez piaci részesedésben 9,4 százalékot jelent (szemben a „hivatalos” 8,4-gyel) a személyautók piacán pedig második helyet és 9,8 százalékos piacrészt.”
A múlt évben az Opel számos újdonsággal jelentkezett. Ezek közül az Insignia nyár elején, a Crossland X ősszel, a Grandland X pedig az év vége felé került a kereskedésekbe. 2018 lesz az első olyan év, amikor a teljes új modellpaletta év elejétől elérhető lesz. Az Astra továbbra is a legkelendőbb Opel: az új Astra K, illetve a korábbi Classic szerepét betöltő és az Astra J-re alapuló szedán eladásai meghaladták a 4250-et. A Corsa 1850-es eladást produkált, a gyorsan növekvő SUV szegmensben a Mokka X szerepelt a legjobban (1287 darab), az év második felében/végén érkezett Crossland X és a Grandland X igazán mostantól mutathatja meg, hogy mire lesz képes a piacon. A Crossland X esetében nemcsak az Enjoy felszereltségű modell négymillió alatti induló ára attraktív, hanem az is, hogy az NCAP hivatalos töréstesztjein tavaly a Crossland X lett a kategória legjobbja. Az Insignia fokozatosan belelendül, decemberben már a szegmens második legjobb eladásait produkálta.
Az Opelnél az idei év új modellek tekintetében szerényebb lesz, mint 2017. Tavasszal mutatkozik be a Combo Life, azaz a már PSA-alapokra épülő új Combo személyautós változata, mégpedig márciusban egy európai roadshow keretében. Ahogyan arról már múlt héten beszámoltunk, az Opel az idén nem képviselteti magát a Genfi Autószalonon, ahol a Combo lenne az egyetlen újdonsága. Más modelleknél viszont jönnek új változatok: az Insignia GSi már rendelhető a top benzines és dízel motorokkal, szintén tavaszi újdonság a Grandland X kétliteres, 177 lovas dízel motoros variánsa nyolcsebességes automata váltóval - és az év folyamán további újdonságok is jönnek az Opeltől. A Combo haszonjármű változata az év vége felé érkezik.
Túl a félmillió autón
Mérföldkő az Opel hazai szereplésében, hogy tavaly év végén túllépte az itthon forgalomba helyezett Opelek száma a félmilliót. Az új autók eladása mellett jelentős tényező az import is, 16 699 példánnyal az Opel volt a második legnépszerűbb a behozott autók listáján - ezzel továbbra is, jelentős fölénnyel Opelből fut a legtöbb útjainkon.
Mi újság Szentgotthárdon?
Nem titok, hogy az Opel motorjai a PSA fennhatósága alatt ki fognak futni. Most azonban még bőven termel a szentgotthárdi Flex motorgyár, ami a korábbi Family 1 motorok mellett az Astra és az Insignia teljes motorválasztékát adja. Mint azt Kaszás Zoltántól, a gyár PR-osától megtudtuk, ezen modellek kifutásáig biztosra vehető a gyár működése. Hogy utána mi lesz, azt ma még nehéz megmondani. A gyárban azonban nem aggódnak, továbbra is dolgoznak, termelnek, egy idő után talán majd már nem Opel, hanem Peugeot motorokat. Egyelőre azonban a szentgotthárdi üzem csakis Opelek "szívét" készíti.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?