1000 lóerős Supra a driftpályákra

Kódolva volt az új Suprában, hogy driftgép is készül belőle

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Észak-Amerika legsikeresebb drift-istállója vette kezelésbe a GR Supra motorját, hogy egy igazán vérmes versenyautó váljék belőle.

Hirdetés
A Supra előző generációjának legendásan jól tuningolható, 2JZ-GTE blokkja több drift versenyautóban is kiválóan szolgált. Jogosan merült fel a kérdés az új generációval kapcsolatban, hogy alkalmassá válik-e hasonló átalakításokra. Az észak-amerikai Papadakis Racing versenyistálló alapítója és vezetője, Stephan Papadakis bebizonyította, hogy hatalmas potenciál rejlik a GR Suprában is, miután 340 lóerőről 1000 paripára tornázta a motor teljesítményét.
Hirdetés
Tavaly augusztusban kezdődött a munka. Az átépítés során vadonatúj injektorokat, 3D nyomtatóval kialakított, alumínium szívócsövet, víz- helyett léghűtéses intercoolert, illetve nagyobb Borg-Warner turbófeltöltőt kapott az erőforrás. A gyári 11,0:1 sűrítési arányt nem módosították, de teljesen új motorvezérlő szoftvert írtak, amelyhez saját kábelköteget is terveztek. A dugattyúkat és a hajtókarokat egyedi tervezésű, kovácsolt darabokra cserélték – előbbiek alumíniumból, utóbbiak acélból készültek. Felmerült, hogy új főtengelyt készítenek, amivel akár a lökettérfogatot is növelni tudják, ám végül idő hiányában ezt az ötletet elvetették. Pontosabban félretették, szóval lesz itt még ezernél is több lóerő. Illetve van is, mert összesen 1048,6 lóerőt mutatott a fékpadi mérés a tuningverziónál
Hirdetés
Persze ez még csak a motor, amely köré a versenyautót is meg kellett építeni. Papadakis szerint úgy alakították ki a motort, hogy azt a legkülönfélébb versenyszériákban fel lehessen használni. Ám a Papadkis Racing három Formula Drift bajnoki cím tulajdonosaként természetesen először egy driftgépet alkotott köré. A Supra gyári kasztniját teljesen lecsupaszították, még a fényezést is eltávolították a vázról, hogy az alapoktól lássanak hozzá a versenyautó építésének. Számos alkatrészt gyártottak 3D nyomtatóval, egyedi bukókeretet terveztek hozzá, módosították a hűtőrendszert, valamint saját fejlesztésű futóművet és fékeket kapott. A kész versenyautót egyelőre csak online leplezték le, hiszen az idei Formula Drift szezon is csúszik a COVID-19 járvány miatt. Ám remélhetőleg hamarosan élesben is debütálhat az 1000 lóerős Supra, a norvég versenyzővel, Fredric Aasbóval a kormánykereke mögött.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?