Tovább bővül a hazai kínai autós kínálat, nem is akármilyen termékkel. A Chery a világ egyik leggyorsabban fejlődő autómárkája, több mint 25 éves mérnöki tapasztalattal és globális technológiai háttérrel. Intelligens digitális rendszerek és kiemelkedő biztonsági megoldások jellemzik a modelljeit, továbbá a "szuper hibrid" hajtásláncaikkal akár 1200 kilométeres hatótávot is tudnak a modelljeik. Amelyek már Magyarországon is elérhetőek, ráadásul a Chery hazai bevezetése stratégiai jelentőségű: az ország földrajzi elhelyezkedése és fejlett ipari ökoszisztémája ideális bázist kínál a közép- és kelet- európai térségben való terjeszkedéshez. Emellett a hazai bemutatón elhangzott egy ígéretes történet is arról, hogy a Chery nem fennhéjázva érkezik Európába, mint bizonyos meg nem nevezett kínai vetélytársaik. Maximálisan a vásárlói igényeknek szeretnének megfelelni, akár külön-külön az unió egyes országaira szabva kínálatukat, felszereltségi szintjeiket.
A vállalat egyébként dinamikusan növekszik: világszerte több mint 50 millió ügyfelet szolgált ki, és több mint 5 millió járművet exportált, miközben 22 egymást követő évben Kína vezető autóexportőre maradt. Ezek az eredmények erős alapot biztosítanak a Chery számára az európai és más magas sztenderdeket követelő piacokra való belépéshez. Itthon a családi autónak tervezett TIGGO modellekkel indul a forgalmazás, amelyek elérhetők sima belső égésű, illetve hibrid hajtáslánccal szerelve is.
Az importőr a Grand Automotive East Kft. kezdetben a TIGGO7 és 8 modelleket teszi elérhetővé, később érkezik a TIGGO4 és a zászlóshajónak számító TIGGO9 modelleket is. Gyorsan nézzük is át miféle autók ezek!
TIGGO7
A kezdeti kínálat kisebbik darabja a C-szegmensben, tehát a kompakt szabadidő-autók piacán próbél fejtörést okozni a vetélytársaknak. A 2,67 méteres tengelytávú SUV 4,5 méter hosszúra nőtt, miközben 1,86 méteren terpeszkedik és majdnem 1,7 méter magas. Formaterve simán megállja a helyét Európában. Biztosan sokan belelátják majd sok más modell stílusjegyeit, ám ez nem ront a TIGGO7 vonalain. Csinos, divatos, a szemnek kellemes formákkal rajzolták meg. Alaphelyzetben 500 literes a csomagtere, ami 1305 literesre bővíthető. Hasmagassága 17,6 centiméter, szóval könnyebb terep nem fog neki nehézséget okozni. Ötféle karosszéria szín közül választhatnak az ügyfelek, de vannak köztük olyanok, amelyek csak bizonyos hajtáslánchoz passzíthatók.
A sima benzinmotoros változatban 1,6 literes, turbós négyhengeres dolgozik 147 lóerővel és 245 Nm maximális nyomatékkal, ami 7 fokozatú automatikus sebességváltón keresztül jut az első kerekekhez. Fogyasztása állítólag 7,8 liter vegyes százon, de ezt majd egy teszt alkalmával lemérjük pontosan. A konnektoros "szuper hibrid" hajtáslánc 1,5 literes, négyhengeres turbómotoron alapszik, ami 143 lóerős és hozzá társul a 204 lovas villanyhajtás 295 Nm forgatónyomatékkal. De ez is csak az első kerekeket hajtja. A lítium-vasfoszfát akkumulátor kapacitása 18,3 kWh, ami 90 kilométer feletti tisztán elektromos hatótávot enged, de az összhatótáv 1200 km feletti is lehet.
A Tiggo7 vezetője két 12,3 colos kijelzőnek örülhet, egyik a digitális műszeregység, a másik pedig az infotainment érintőképernyője. Alapáron jár a 6 hangszórós hangrendszer (magasabb felszereltségnél a Sony 8 hangszórós rendszere), a hangvezérlés, a tolatókamera, az első/hátsó parkolóradar, illetve a vezeték nélküli telefontöltés és okostelefon csatlakozás. Továbbá a manapság már megszokottnak és elvárt vezetősegédet, többek között a tempomat, visszagurulásgátló, vészfék és lejtmenetvezérlő is. Anyaghasználata a kategóriának megfelelő, igényes, minden kellemes tapintású. Ülései elöl és hátul is kényelmesek, de a statikus bemutatón ezek a benyomások csak pár percről szólnak, alig várjuk, hogy egy teszt során is bizonyítson. A hab a tortán a 7 év/vagy 150 000 km garancia, ami azért jelzésértékű egy újonnan érkező márkánál.
Még nagyobb durranás az ár, hiszen kétmillió forintos kedvezménnyel, 9 490 000 forintról indul most a sima benzines változat, míg a konnektoros hibrid alapára 12 490 000 Ft.
TIGGO8
Érdekes módon a 8-ast nevezhetnénk a 7-es hétüléses változatának, de azért erről egy picit többről van szó. Formanyelve ugyanaz, de elöl-hátul más-más részletmegoldásokkal rajzolták meg. A tengelytávolsága nagyobb, egészen pontosan 2,71 méter, a hosszabbra is nőtt, hiszen 4,72 méteren nyújtózkodik. Szélessége viszont ugyanakkora, magassága pedig picit több mint 1,7 méter. A csomagtere a foglalt ülések számától függően 183 liter és 1930 liter között mozoghat.
Motorizáltága teljesen ugyanaz, csupán a PHEV teljes hatótávolsága kevesebb egy kicsivel. A nagyobb tömeg és homlokfelület miatt "csak" 1150 kilométerben jelölték meg, de tisztán villanyhajtással ez is tudja a 90 kilométert. Ami jelentősen más az az utastér. A Tiggo8-asban még kellemesebb tapintásúak az anyagok és olyan ínyencségekkel is találkozhatunk, mint a fejtámlákba épített hangszórók, amelyekből egyébként itt 12 darabot ad a Sony. A multimédiás kijelző is nagyobb ugyanis 15,6 col am érete, míg a digitális műszeregység kisebb, csupán 10,25 colos. Viszont magasabb felszereltség esetén járnaka fűthető/hűthető első ülések és a fűthető hátsók, sőt még masszásfunkciós jobbegyes fotel is.
A garancia ugyanolyan, az árak pedig hasonlóan kedvezőek.
A Tiggo 8 most 10 990 000 forinttól hazavihető a sima benzinmotorral, míg a PHEV alapára 13 490 000 Ft.
További fotók: