273 millió forintot fizettek ezért a 13 éves Lexusért: érhet ennyit?

Az újkori ára több mint kétszeresét fizették ezért a 2012-ben gyártott Lexus LFA-ért

Egy használt autó értéke mindig annyi, amennyit hajlandó fizetni érte a vevő. Ez az összeg a legtöbb esetben 13 év után jóval kevesebb az újkori vételárnál, ám egy LFA csak nemesedik a korral.

Bár a közel 10 évig fejlesztett, teljes mértékben kézzel gyártott LFA tudását soha, senki sem kérdőjelezte meg, eleinte kevesen értették, hogy 375 ezer dolláros árával miért került hatszor annyiba, mint a Nissan GT-R, és kétszer annyiba, mint a Ferrari 458 Italia. Ráadásul úgy, hogy mindkét konkurensénél hajszállal rosszabb menetteljesítményekkel rendelkezik. Aztán ahogy teltek az évek, a Lexus mindmáig egyetlen szupersportautója lassan elfoglalta az őt megillető helyet az autós univerzumban, amit a hihetetlen áremelkedése is mutat. Egyre több rajongót szerzett a Forma-1-es génekkel rendelkező, az alapjárattól 9000-es fordulatszámig 0,6 másodperc (!) alatt felpörgő V10-ese, a merev és könnyű szénszálas karosszériája, a Lexus-mércével is kimagasló minőségű belső tere és persze a legfontosabb tulajdonsága, a kiváló vezethetősége miatt. A 4,8 literes 1LR-GUE kódnevű erőforrást a Yamahával együttműködésben fejlesztették ki, a tízhengeres szívómotor titánszelepekkel és hajtórudakkal, kovácsolt dugattyúkkal, egyedi fojtószelepházakkal, szárazkarteres kenéssel, kettős VVT-i változó szelepvezérléssel és titán kipufogódobbal rendelkezik. Maximális teljesítménye 560 lóerő, a nyomatéka 480 Nm, ami bőven elég az 1480 kilós autó fürge mozgatásához. A Lexus LFA-ban minden a tiszta tökéletességről szól, a tervező és fejlesztő mérnökök úgy alkották meg, hogy elképesztően odafigyeltek a legkisebb részletekre a súlyelosztástól kezdve a futómű hangolásán át az innovatív multifunkciós műszeregységig; csak az utóbbin például három évet dolgoztak. Nemrég felbukkant egy különleges, eladó LFA az amerikai exoticcarrtrader.com és bringatrailer.com weboldalakon, a meghirdetett példány a leírás szerint mindössze 4402 mérföldet, tehát 7083 kilométert futott, és állítólag annak a valaha készült 27 autónak az egyike - ráadásul azok közül a legelső - amelyik az eredetileg a Nürburgring Csomaghoz kikevert „legfehérebb fehér” fényezésben pompázik anélkül, hogy magát a gyári teljesítménynövelő csomagot megkapta volna. Az üléseket fekete bőr borítja piros díszítéssel, a műszerfalon és az ajtópaneleken pedig a hozzá illő kárpitozás és karbonszálas díszítés található. Egy eredeti plakett bizonyítja, hogy az 500 LFA-ból ez a 205. legyártott darab. Ezt a 2012-es évjáratú LFA-t az mostani eladója újonnan vásárolta Washingtonban, a Bellevue Lexus márkakereskedéstől. Olyan tételek tartoznak bele a kocsi felszereltségébe, mint a bi-xenon fényszórók, a kétzónás automata klímaberendezés, a karbon-kerámia féktárcsák Brembo féknyergekkel, a 20 colos BBS könnyűfém keréktárcsák, a fűthető, 10 irányban elektromosan állítható sportülések, a tolatókamera, a 12 hangszórós Mark Levinson audiorendszer, valamint az akkor újnak számító Lexus Insider infotainment rendszer Bluetooth-kapcsolattal, hangvezérléssel és navigációval. Az eladó az autóhoz egy azonos színű modellautót, egy gyári kiegészítőként vásárolt akkumulátortöltőt, egy karbon bőröndszettet és egy utazótáskát is ad, de természetesen a gyártói dokumentáció, szervizkönyv és a washingtoni tulajdoni lap is megvan hozzá. A karosszéria külső elemei közül egyedül a bal hátsó lámpát cserélték az eladás előtt, vélhetően egy parkolási sérülés következtében. Bent az utasoldali ablakemelő motort és szabályozót cserélték, szintén 2025-ben. Jelenleg a fehér LFA teljesen menetkész, bár a friss szervizkönyve szerint az elöl 265/35, hátul 305/30 méretű Bridgestone Potenza gumiabroncsokat a koruk – vagyis nem a kopásuk – miatt cserélni kell. Ezen kívül az egyetlen hiba, hogy a vezetőülés oldalán kisebb kopás észlelhető. De ez nem tántorította el az autó új tulajdonosát, hogy egy messziről is jól látható összeget fizessen érte: a Bringatrailer online árverésén augusztus 13-án 810 ezer dollárért, azaz 273 millió forintért cserélt gazdát a Lexus, vagyis több mint az újkori ára kétszereséért. És ezzel még messze nem számít a legdrágább LFA-nak, valójában még a top10-be sem kerül be. 2023. november 17-én ugyanis egy Nürburgring Csomaggal szerelt, mindössze 143 mérföldet futott, sárga színű példányért valaki 1,875 millió dollárt, vagyis 632 millió forintot fizetett Amerikában. Bár az LFA gyártása 2010 decemberében indult, és mindössze két év után, 2012 decemberében véget is ért, a típus végleg megváltoztatta a Lexusról kialakult képet, és a műszaki öröksége azóta is tovább él a japán prémiummárka kínálatában. Nemcsak a szénszállal szerzett tapasztalatokat hasznosították, de a belső tér jellegzetes részletei, például a műszerfal árnyékolójából szarvként kiálló kapcsolók, vagy a motorosan eltolható digitális műszerfal is átszivárogtak a Lexus később megjelent modelljeibe. Forrás: Smarter Média
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?