5 év alatt 760 ezer kilométert tekertek ebbe a Lexusba: íme a teljes szerviztörténete!
Rengeteget kellett költeni a prémium Toyotára 5 év alatt, ám a futásteljesítmény fényében ez még mindig nem sok
Ez a Lexus ES 300h kevesebb, mint 5 év alatt megjárta a Föld-Hold távolságot oda és vissza: mutatjuk, hogy mire képes egy fiatal Lexus, ami túl van 760 ezer megtett kilométeren.
A négyajtós, higanyszürke Lexust 2020 novemberében gyártották Japánban – tehát a napokban volt ötéves -, majd 2021 februárjában helyezték forgalomba Lengyelországban, azaz négy éve és kilenc hónapja szolgál az utakon. Az autót VIP ügyfelek szállítására használják éjjel-nappal. A kocsi váltott sofőrökkel dolgozik, és a Lengyelország északi-nyugati vidékén lévő Szczecin városából szállítja az utasokat német repterekre, elsősorban Berlinbe. A közel ötévnyi használat során az autó mintegy 760 ezer kilométert teljesített; ez kerekítve évi 152 ezer, havi 14 ezer és napi 450 km futásteljesítménynek felel meg. Kézzelfoghatóbb példával szemléltetve ez olyan, mintha a Lexus minden egyes nap oda-vissza megtette volna a Budapest és Debrecen közötti távolságot. Mivel a karbantartásokat kizárólag hivatalos márkaszervizben végezték el, így az autó szervizelőélete is ismert: 760 ezer km megtétele alatt egyetlen váratlan meghibásodást sem produkált, a hibrid ES mindig időben elérte úti célját. A kopó-fogyó alkatrészeket persze rendszeresen cserélték, de éppen ez volt az autó makulátlan teljesítményének záloga. Ha ránézünk a szerviztörténetre, tanulságos történet rajzolódik ki a szemünk előtt.
Az első, cserére szoruló alkatrész az ablaktörlő volt, 212 ezer kilométernél, majd 318 ezernél a fékbetétek zajcsillapító lemezeit kellett cserélni. 433 ezernél az egyik hátsó fékmunkahenger tömítése kezdett ereszteni. Az első lengéscsillapítók 483 ezernél adták meg magukat, majd 524 ezernél a motorháztető zárrúdját kellett cserélni. Az első fékbetétek és tárcsák komplett cseréje 537 ezer kilométernél vált szükségessé az első kerékcsapágyakkal együtt. A fékrendszer elemei azért bírták ilyen szélsőségesen hosszú ideig, mert az autót szinte kizárólag állandó sebességgel, autópályán használták, a kisebb lassításokat pedig az ES 300h negyedik generációs hibrid rendszere megoldja regeneratív fékezéssel, a a hidraulikus fék nélkül. A hátsó fékbetétek 552 ezerig bírták, majd 614 ezernél ismét az ablaktörlő lapátok következtek. 714 ezer kilométernél a bal első kerékben a guminyomás-érzékelő rendszer jeladóját kellett cserélni, a másik három kerékben azonban még mindig az eredeti szenzorok dolgoznak.
A hibrid rendszer elemei kifogástalanul működnek az autó átadása óta, az üzemeltető cég munkatársai pedig elmondták, hogy más gyártók prémiumtermékeit is használják, de a higanyszürke Lexus megbízhatóságának egyik sem ér a közelébe. Éppen ezért egyelőre nem tervezik az ES 300h leváltását. Szeretnék látni, amikor a számláló "átfordul", vagyis eléri az egymillió kilométert. Ráadásul bármikor is szeretnék eladni az autót a jövőben, a vevő már bejelentkezett rá. Nem más, mint a Lexus lengyel márkaképviselete, akik a székházuk előtt fogják kiállítani a sokat látott ES 300h példányt.



