5 ok, amiért igazán klassz a BMW 530d
Biztos pont a divat mellett, és nem csak ezért jó – BMW 530d Touring xDrive teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az 5-öshoz hasonló prémium kombik még úgy is népszerűek, hogy a divat az SUV-knak kedvez. Jó, hogy sokan inkább a józanabb és elegánsabb felé húznak, az 5-ös Touring is sok szempont miatt vonzó.
Elegáns és kimért, jóvágású maradt az 5-ös BMW
Ha valaki beszáll egy autóba, mindegy, hogy utasként, vagy a kormány mögé, nem mindegy, mekkora a „Hűha!” faktor.
Kijelzők, érintőgombok, fényes, csillogó, világító felületek adják ezek alapját, és az 5-ös kategóriájában is számos modellnél ment el az irány abba, hogy az autóbelső már messze jár az eredeti értékektől. Egy BMW viszont nem akar más világba csöppenteni. Pont attól jó az 5-ös is, hogy az első pillanattól az utolsóig úgy érezzük benne magunkat, mint egy autóban, nem pedig valami high tech kütyüben, közben pedig azt is tudja.Presztízskérdés a hűtőmaszk, az 5-ös ezen a téren még a jó ízlés határain belül maradt
Ledes fényszórók kerültek minden sarkára, az elsők kék szemöldöke a lézerlámpákat jelöli
Mindennek megvan a maga helye, funkciója, természetesen használható és azonnal felismerhető.
Nincs jobb, vagy rosszabb megoldás, ez mind ízlés kérdése, de ezzel az elrendezéssel a BMW pont azoknak kedvez, akik még autót keresnek egy autóban. Közben a legtöbb téren egyáltalán nincs elmaradva, mert ott az érintőkijelzős, alapból online kapcsolatos és Apple CarPlay, Android Auto támogatású multimédia, egy patent kezelőszerv, ami most a legjobb, amikor mindenki leszokik róla, és az új szoftver is az egyik legkönnyebben használható kezelőfelületet adja. Van digitális műszeregység stílusbeli variálhatósággal, nem egy VW-féle kijelző ez, de nem is kell, miután a navigációt a multimédia és még a kategória egyik legnagyobb HUD-ja is ki tudja vetíteni a sofőr szeme elé. Megvannak a kellő high tech kütyük, ott az okostelefonos applikáció, amin keresztül fűtést is indíthatunk, ilyenkor a legszerethetőbb extra, mire odaérünk az autóhoz, már meleg az utastér. Az 5-ös fel van készülve a piac igényeire ilyen téren, de földhöz ragadt annyira, hogy tényleg autónak tűnjön, aminek az a szerepe, hogy a sofőrrel együtt éljen, ne pedig egy kiegészítője legyen.Hagyományos az elrendezés, mindennek megvan a helye és könnyen kiismerhető, ösztönösen használható utastér az első pillanattól kezdve
Az anyagok között is nagyon jó az összhang, a bőr és a műanyag is jó minőségű, a fém felületek selyem fénye ízléses
Apple CarPlay, Android Auto, online kapcsolat és élő navigáció is van az új multimédián
A műszeregység minimálisan testre szabható, a hajtáslánc pillanatnyi működése figyelhető a központi kijelzőn
Az 5-ös meg tudott maradni olyan jámbornak, hogy az úton haladva ne a fölényeskedés, a kivagyiság jusson eszébe annak, aki meglátja.
Határozottan csillan meg a vesék kerete, szúrós a tekintete, de inkább csak decens, a lámpák kék szemöldöke pedig egy olyan jegy, amire az is felkapja a fejét, aki csak a szeme sarkából látja meg. Témának sem rossz, sokan kérdezték meg, hogy ez miért van, és büszkén lehet rá válaszolni, hogy a 600 méter távolságra világító lézertechnológiás LED fényszórók jelzése ez. A hosszú, elnyújtott karosszériával nagyon jó kiállású, és a kombi, mint műfaj alapvetően is családi, vagy józan szabadidős felhasználást sejtet, miközben az SUV-kat is pont ugyanerre használják sokan. Utóbbinál a megítélés mégis pont a fölöslegesen nagy méretek miatt inkább negatív elsősorban.Csodásan szól a hifirendszer, a szórakoztató elektronika kezelőszerve még mindig az egyik legjobb
530 literes a csomagtér, könnyen pakolható és kényelmes segítség a teleszkópos padló
A jó vezethetőség nem abból áll, hogy szédítően gyorsul, vagy a fékezés annyira intenzív, hogy az övön lógunk rongybabaként.
Sokkal többről szól az a kifejezés, hogy valamit jó vezetni. Az első métereken már eldőlnek nagyon fontos dolgok, hogy mi történik egy szimpla parkolóból való kiálláskor, már azokból lehet olvasni egy autóban. Az 5-ös lábujjhegyen közlekedik, annak ellenére, hogy centikre van csak az 5 méteres hossztól és az 1,9 méteres szélességtől. Finoman adagolható a fék, az új adaptív kormány gyorsan tekeri az első kereket és fordítja picit a hátsókat is, a manőverezés könnyed ujjgyakorlat ezzel az autóval.Vezethetőségével domborít a legnagyobbat az 5-ös Touring
Az M Sport csomag dizájnban és technikában is jelentkezik
Vezetéstámogatóii hatékonyak, 30-ig hozzá sem kell nyúlni a kormányhoz
Az összhang viszont a hathengeres soros dízelmotorral lesz igazi, amiből már a 30d is annyira jó párosítás az 5-öshoz, hogy nem is kéne bele több.
Jól ismerjük a hajtásláncot, 286 lóerő, 650 Nm nyomaték nyolcfokozatú automata váltóval és elektronikusan vezérelt összkerékhajtással. 5,6 másodperc a 0-100-as sprintérték, ami több, mint elég. Ennyivel már sportautókat is meg lehet fogni, pláne olyat autózni büntetlenül, ami után fülig érő vigyorral szállunk ki. Egy családi dízel kombiból! Amivel nem mellesleg 6 liter körüli fogyasztást is el lehet érni, ha valóban csak közlekedésre használjuk, mert ezen a téren az 530d megint csak kétarcú.286 lóerő, zsírosan egyenletes és mély morajú hangzás, 650 Nm nyomaték. A lila vezetékek a 48 voltos hibrid rendszert jelzik
Már a 30d is 48 voltos hibridrendszert kapott, amiben egy 11 lóerős villanymotor támogatja a belsőégésűt.
Hajtani ez nem képes, de észrevétlen újraindításokra igen, és még magasabb tempónál is leállíthatja a motort, ha éppen nincs rá szükség, ilyenkor szabadon vitorlázik az 530d, ami a fogyasztás csökkentésében nagyon sokat segíthet.Helykínálatban és komfortban is brillírozik, elöl masszírozhatnak az ülések, ami szintén elég hatékonyan dolgozik
Még mindig kicsit sok a zongoralakk, de ez egy jól kitalált elrendezésű kezelőpult
Az xDrive alapból hátul hajt, de megcsúszáskor szinte azonnal tekernek az első kerekek is
30 km/h-ig nem kér beavatkozást, sávot és távolságot tart, követi a forgalmat és araszol a reggeli dugóban - tökéletesen biztosan.
Több funkció aktiválása még várat magára az országunkban, de például már a friss 5-ösben is van elsőbbségadásra figyelmeztetés, reméljük, ez hamarosan nálunk is használható lesz. Beállíthatunk digitális kulcsot, ami a telefonunk lehet, magától zárhat, ha távolodunk és nyithat, ha közeledünk. Az ülések támlájának felső része külön dönthető, a kormányoszlop elektromosan mozgatható, a csomagtérajtó nyitási magassága is 5, vagy 6 féle szinten állítható be. Apropó csomagtér, külön nyitható a hátsó ablak, ez már sztenderd, a raktér padlóját pedig teleszkóp tartja meg, amíg kiszedjük az apróságokat.Légrugós a hátsó futómű, a rugózás kellemesen ringatós vagy feszes is lehet, ha Sport módot választunk, utazni és sportosan vezetni is nagyon jó az 5-öst
Még hagyományos értelemben véve is autónak néz ki, és olyan érzéseket is ad, nem űrhajó, nem is kiegészítő, és ez benne a legjobb






































Nagyon tetszett ez a cikk!
Szuper, hogy egy tematika mentén fut végig a kiválasztott fő tulajdonságokon, izgalmas, újszerű megközelítés egy nem is annyira új autó kapcsán. Az is remek, hogy nincs telezsúfolva a cikk száraz adatokkal, számokkal. Amúgyis szeretem ezt az autót, és egyet is értek több ponton a szerzővel, szerintem rátapintott néhány lényeges dologra, ez egy minőségi és komoly tudású termék, és ennek megfelelően kell rá tekinteni, mindenféle buta előítéletet félre kell tenni. Sok, a márkát szerető ember ezért veszi, mert modern, de vannak hagyományai, kényelmes, gyors, és alapvetően egy menő, divatos, komoly cucc, amivel jó érzés közlekedni, utazni, autózni, birtokolni. Nem pedig azért mert ezzel akar más emberek fölé nőni. De a sztereotípiák mindenhol ott vannak.
A fotók is nagyon durván jól sikerültek, bravó!