50 éve tesztel a Mercedes függőleges úton
A Mercedes stuttgarti tesztközpontjában több mint 15 kilométernyi pályán fejlesztenek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Félévszázados évfordulóját ünnepli a Mercedes stuttgarti fejlesztőközpontja. Korának egyik legfejlettebb tesztbázisán a márka minden autóját, buszát és teherautóját is tesztelhették.
A Mercedes fejlesztéseihez a ’60-as évek végén már szükség volt egy komplex helyszÃnre, ahol minden tÃpust, legyen az személyautó, busz, vagy teherautó, korlátok nélkül tesztelhetnek. A stuttgarti üzemtÅ‘l nem messze a város Untertürkheim nevű részében húzták föl 8,4 hektáros területen az új tesztközpontot, amit a hivatalos megnyitó elÅ‘tt, 1967. május 9-én a sajtó munkatársainak is megmutattak, azután indulhatott a fejlesztés a 15460 méternyi lefektetett aszfalton.
ElsÅ‘ ütemben a körpálya készült el, amin többféle burkolaton tesztelhették az autók tapadási képességét, mint például beton, normál aszfalt, vagy macskakÅ‘. Ugyanitt akár vizes útburkolatot is képesek kialakÃtani, de akár 100 km/h-ás szélvihart is imitálhatnak, valamint néhány centi magasan vÃzzel borÃtott útszakaszon is tesztelhetnek. Emellett a nagysebességű tesztekre is szükség volt, a hatalmas területen egy 3018 méter hosszú egybefüggÅ‘ pályát is kialakÃtottak erre a célra. Érdekessége, hogy van egy teljesen visszafordÃtó kanyar, ami döntött, és a legfölsÅ‘ sáv szinte teljesen függÅ‘leges.
A döntött kanyart több részben sávokra osztották, 5-70 százalékos dölésszöget képeztek ki, a legfelsÅ‘ szinten közel 90 fokos falon száguldhattak végig, ahol még akár a kormányt is elengedhették. Ugyanis a Mercedes mérései szerint azon a szinten 150 km/h-nál már nem hat oldalirányú erÅ‘ a kerekekre, Ãgy az autó önmagától leköveti a kanyart. Abban a pillanatban a sofÅ‘rre 3,1 G-s erÅ‘ hat. A maximális sebesség viszont 200 km/h, amivel még bevehetÅ‘ lenne a kanyar, ha az emberi szervezet bÃrná a rá nehezedÅ‘ súlyt. A tesztpálya többi területén extrém tereppályákon tesztelték a márka 4x4-es vasait, meg persze az Unimogot is. A legújabb fejlesztés egy ultracsöndes aszfaltburkolat kialakÃtása volt.