Hirdetés

A BMW 5-ös GT mostantól 6-os GT

A BMW lerántotta a leplet az új 6-os Gran Turismoról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A bajorok ismét újítottak. A korábbi 5-ös GT ezúttal 6 GT néven található majd meg a katalógusokban és az árlistákban. Lássuk, mi változott még a nevén kívül.

Ezentúl 6-os GT néven fut a korábbi 5-ös GT, külsejét viszont nem tagadhatja le. Vonalait egyértelműen az új 5-östől örökölte

Az 5-ös GT helyére érkezik a 6-os Gran Turismo, mely sokat fejlődött elődjéhez képest. A tervezőknek sikerült kijavítani az elődöt ért kritikákat. Külsejét tekintve némileg megnyúlt, így 5091 mm hosszú lett, ugyanakkor csökkentették a magasságát 21 mm-rel. A csomagtér ajtaját is újratervezték, ami 64 mm-rel lejjebb került az előző modellhez képest. Az új méretek mellett méretes hűtőrácsot kapott, amit két oldalról az alapfelszereltség részeként LED-es fényszórók öveznek. További jellemzői a 6-os GT-nek a keret nélküli ablakok, az első lökhárítón lévő kopoltyúk és a 3D-s hátsó lámpák.

Hirdetés

A beltér erősen hajaz az új 5-ös sorozatra, ami nem meglepő. A középkonzol új, 10,25 colos érintőképernyős iDrive-val büszkélkedhet, ami hanggal és gesztusokkal is vezérelhető. Az autóhoz elérhető számos vezetést segítő rendszer, csakúgy mint a Head-Up kijelző vagy az elektromosan állítható hátsó komfortülések. A nagy poggyásszal járóknak jó hír, hogy a csomagtartó 610 literesre nőtt. Ez tovább hízlalható akár 1800 literre, ha a hátsó üléssort elektronikusan előre döntjük.

A külső mellett a belső is igen erősen hajaz az új 5-ös sorozatra. Nem véletlenül, elvégre egy 5-ös (mostantól 6-os) GT-ben ülünk

A 6-os GT-t három motorral lehet majd választani. A 630i egy 2,0 literes, négyhengeres, 258 lóerős és 400 Nm nyomatékot adó motorral érkezik. Váltója a már jól megszokott nyolcsebességes automata lesz, amellyel 6,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Ha erősebb motorra vágyunk, akkor a 640i 3,0 literes, hathengerese lehet jó választás, ami 340 lóerőt és 450 Nm nyomatékot ad. Ezzel az egységgel és összkerékhajtással a 0-100 km/h sprint 5,3 alatt teljesíthető. Az dízel rajongóknak ott lesz a 630d, amelyben a legendás 3,0 literes, hathengeres ketyeg 265 lóerővel és 620 Nm-rel. Az xDrive-val szerelt kivitel 6,0 másodperc alatt teljesíti majd a 0-100 km/órás sprintet.

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?