A Ford varázsolt egy új Galaxyt
Bemutatta a negyedik generációs Galaxyt a Ford
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mágia a köbön. A reklámfilmben illuzionista varázsol Galaxyt, a Galaxy meg elektromos ülésállítással készül ledöngölni a konkurenseit.
Megtartotta elődje stílusát, de már az újabb Fordok széles és fényes maszkját viseli az orrán. Nagy üvegfelületeivel ideális utazóautó a Galaxy
Az európai egyterű-bumm egyik első terméke volt a Ford Galaxy (és ikertestvér-párosa a Volkswagen Sharan és a SEAT Alhambra) első generációja, ami még húsz éve, 1995-ben lépett színre. Azóta sok minden változott, de nagy egyterűek ma is fontos szerepet töltenek be az európai tömeggyártók kínálatában. Az első és a második, 2000-ben kijött Galaxy még a Volkswagen Sharannal közös kasztnival és mechanikával készült, csak egyetlen Ford motor volt hozzá elérhető, a régi 2.3-as benzines. Az önállóságot a harmadik generáció hozta meg, amit 2006-ban, az akkoriban új Mondeóval közös alapokon hozott ki a gyár.[BANNER type="1"]
Meredek farával jobb családi autó az S-Maxnál. Öt hagyományosan nyíló ajtón át hét ülést érhetünk el benne
Az újabb Sharanon kívül azonban kapott még egy riválist a Galaxy: házon belül ott van a csak ötüléses, de sportosabb és fiatalosabb S-Max. Abból tavaly már láthattuk a második generációt, most a praktikusabb és tágasabb féltestvér, a Galaxy is új ruhát öltött. A szögletesebb Galaxyn látszik a rokonság a menőbb S-Maxszal, de az is, hogy őt szánták a családosok barátjának. A Galaxy hét rendes méretű ülést kínál és az újdonsága, hogy a csomagtérben elhelyezett gombsorral nem csak ledönteni lehet az üléseit, hanem a helyükre is lehet állítani a székeket. Az üléseket ledöntve hatalmas sík felületet kapunk, a padló alatt meg van még egy 20 literes csempészrekesz.
Egyszerű vonalak, ismerős formák a kabinban. A belső jobban sikerült a Mondeóénál
Az új Galaxy második és harmadik üléssorában plusz egy centi fejtér jut az utasoknak és leghátul is van könyöktámasz, meg pohártartó is. A fenekük alatt meg ott a Ford többlangőkaros, teljesen független hátsó futóműve, ami a komforton túl a jó vezethetőségért is felelős. A Galaxy hajós méretei ellenére is valószínűleg kategóriája egyik legjobban vezethető kocsija lesz a modellváltás után is. A szervokormány elektromos, és elérhető paraméterezhető keménységű futómű is.
Ledöntött ülésekkel óriási és síkpadlós a csomagtér. Gombbal lehet őket vezérelni, a csomagtérajtó is lehet elektromos mozgatású
Amikor majd befut, hatféle motor közül választhatnak majd az új Galaxy vásárlói; négyféle dízel mellett két benzinest. A kínálat csúcsa az új 2,0 literes biturbó dízel, 210 lóerővel és 450 Nm nyomatékkal. A blokkot kevesebb lóval és egy darab változó geometriájú turbóval is lehet kérni, 120, 150 vagy 180 lóerővel. A kisebb benzines a már ismert 1.5 EcoBoost, 160 lóerővel, de lehet kérni a 2,0 literes változatot 240 lóval. Természetesen az összes motor megfelel az Euro 6 normának, alap a start/stop rendszer, az automatikusan záródó hűtőzsalu és a motorféküzemre időzített generátor gerjesztés általi regeneratív energiahasznosítás is. Az új Galaxy fedélzetén már az új, érintőképernyős, hangutasítással is vezérelhető Sync 2 infotainment rendszer szolgál. Rendelhető lesz hozzá sávelhagyás figyelmeztetés, gyalogosfigyelő, távfény-asszisztens, ráfutásgátló és adaptív kormányzás is. A piaci bevezetés az év vége felé várható.









