A határon túli magyarok Defendere az új Carpathian Edition

Új különkiadással kezdi 2021-et a Land Rover Defender, no meg egy 5 literes V8-as motorral

A legendás Land Rover Defender feltámasztása nem lett volna teljes egy V8-as motor nélkül, de hogy pont a Kárpátokról nevezzék el a csúcsverziót, arra nem számítottunk.

A Land Rover minden lóra tett az új Defenderrel (lásd tesztjét itt), szinte nincs olyan elképzelhető opció, amire ne kínálnának megoldást. Elérhető három- és ötajtós kivitelben, normál, dobozos vagy vászonból készült tetőablakos változatban, dízel, benzines vagy konnektoros hibrid hajtással. Alapváltozatában műanyag és gumi fedi a legtöbb területet belül, borsos felárért viszont a legújabb kütyüket és luxusminőséget is kérhetünk, így valódi off-roadozásra ugyanúgy megfelel, mint a kényelmes közúti használatra. Egyedül egyetlen célcsoport igényeit hagyta ezidáig kielégítetlenül a Land Rover, ez pedig a modell legfőbb rajongói bázisa, akik az ős-Defenderek V8-asát dicsérik - most viszont ezt a piaci rést is betömi a gyártó.
Hirdetés
Az ötliteres, 525 lóerős V8-as blokk a háromajtós 90 és az ötajtós 110 kivitelben is elérhető, előbbi esetében a 0-100 km/h-s sprint 5,2 mp-ig tart, amivel ez a valaha gyártott leggyorsabb Defender, végsebessége 240 km/h. Finomhangolták a futóművet és a felfüggesztéseket, stabilizálták a terepjárót a nagy tempójú kanyarok bevételéhez, és az új differenciálzár föld- és műúton egyaránt igyekszik a hatalmas teljesítményt a lehető legjobban átvinni a kerekeken. Még egy kezdetleges driftmódot is kapott a V8-as modell, amivel befolyásolható a farolás mértéke. Kívül a négy kipufogó, a 22 colos felnik, metálkék féknyergek és persze a V8-as jelvények különböztetik meg a kistestvérektől. Bő 40 millió forintos ára mellett persze ez a minimum, bár tény, hogy talán ez lesz az egyik utolsó V8-as Defender, 2030-tól ugyanis csak villanyhajtással lesz kapható. A V8-ason belül is van ám csúcsmodell, amit a Kárpátok után Carpathian Editionnek kereszteltek. Ehhez egyedi fényezés jár (Carpathian Grey az alapszín, de fényes fekete a motorháztető, a tető és a csomagtérajtó), az utastérben finom anyagok köszöntenek (a kormánykereket Alcantara borítja), a vonószem matt fekete, és egy átlátszó védőréteggel vonták be a karosszériát, ami a karcolásoktól óvja a Defendert. Az új Defender bemutatása utáni leggyorsabb vásárlóknak járó First Editiont az XS Edition váltja, ami igazából csak a legjobb és leghasznosabb extrák együttes csomagja.
Hirdetés
Újdonság a (feláras) nagyobb központi képernyő és az ehhez tartozó Pivi Pro infotainment rendszer. Igyekeztek minél intuitívabbra csinálni, a leggyakoribb funkciók mindig elérhetők a kezdőképernyőről, így nem kell menük tengerében navigálni. Sőt, figyeli a leggyakrabban megtett útvonalakat, még akkor is, ha nem írjuk be ezeket a navigációba. Ha látja, hogy ismét arra járunk, magától felajánlja, ha a forgalmi viszonyok miatt éppen tud egy gyorsabb útvonalat. A kütyümániások pedig örülhetnek a vezeték nélküli telefontöltési lehetőségnek. A frissítések sorát új külső csomagok zárják, a sárvédőket, az első és hátsó védőlemezeket és az első légbeömlő díszcsíkját matt ezüstösre vagy fényes feketére is színezhetik a járművüket egyedibbé tenni kívánó Defender vásárlók.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.03.08. at 03:32
    Permalink

    Hát nem tudom, szerintem még mindig a lényeg veszik el. Sok csicsa, nagy tömeg, húzós ár és tényleg minden igényt kielégít, sőt még terepre is megy, de… Hol van az igazán igénytelen munkásautó, a világjáró expedíciós gép? Mert ezzel biztos nem hagynám el a kontinenst. Szóval megbízható alapmotort, tekercsrugót, kézi váltót és max. 17″ lemezfelnit a hosszú modellbe! Ez így az új Discovery, legalábbis annak kellene lennie, annak a szellemi öröksége, hívják akárhogyan.

    G Mercedesből még kapni a katonai modellt? Mert így már csak a LandCruiser maradt, bár azt se könnyű beszerezni.

Vélemény, hozzászólás?