A japánok a németek ellen mennek

A Mazda és a Toyota a BMW i3 ellenfelén dolgozik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A japánok megint invázióra készülnek, crossover jön a Prius hajtásláncával, és a Toyota a Mazdával együtt dolgozik egy közös villanyautón is.


Már egy hónapja tudjuk, hogy a Toyota, mint a világ egyik legnagyobb autógyártója, megállapodást kötött a független és a nagy gyártókhoz képest pici Mazdával. A helyzet ugyanis az, hogy amekkora tapasztalatot szerzett a Toyota full hibrid rendszerével, a Mazdának legalább annyira bejött a piaci trendekkel teljesen szembemenő Skyactiv motorcsalád. A konkurencia meg foghatja a fejét, mi jön ki abból, ha a güzü japánok a közös cél érdekében összeteszik, amijük van.
Hirdetés
A Motoring legfrissebb információja szerint az első ilyen modell egy Prius alapú és annak elektromos rendszerét használó crossover lesz, amit a Mazda 1.5-ös Skyactiv-D dízelmotorja fog hajtani. Az eredmény egy állítólag jó vezethetőségű és 800 kilométeres hatótávú autó lesz. Emellett a két japán gyár együtt dolgozik egy BMW i3 méretű villanyautón, amit direkt Amerikának és Japánnak szánnának.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 17:00
    Permalink

    Ügyes a cím, de szerintem a mai autógyártás már nem egészen “jobb a hazai” címszóval alakul. Mindenki igyekszik a legnagyobb hasznot húzni, a legkisebb költséggel. Már nem csak japánban gyártanak Mazdákat és Toyotákat, hanem több helyen is. / pl. Mexikóban / A legolcsóbb megoldásokra törekednek, mert az un. LEGO megoldások alapján lehet alakítani az autókat. Ha több alkatrész ugyanaz, nagyobb a megtakarítás, minden cent sokat ér. ha több millió készül belőle. Szerintem e VW csoport ebben az első, igyekeznek ugyanolyan üzemeket létrehozni, és itt készíteni az autóikat. Csak meg kell nézni egy japánban készült és egy másik, azonos évjáratú autó egy- akár pici- alkatrészeit, milyen hatalmas különbségek vannak- persze a minőség terén. Ebben kell ügyeskedni és ebben tényleg a Japánok és a Németek a legjobbak- leghatékonyabbak szerintem a Németek, minimum Európában.

  • 2017.10.28. at 17:00
    Permalink

    Kicsit hatásvadász cikk. A toyota zseniálisat alkott a Hybrid synergy drive-val. Csak sajnos kicsit bealudtak azóta.

    A Mazda pedig szintén nem azért reszelgeti a szivómotorjait mert annyira nincs hova fejlesztenie. Én biztos nem tőlük néznék azért dízelmotort.

  • 2017.10.28. at 17:00
    Permalink

    Elég hatásvadász a cím választás, de kulturált emberek nem szoktak ezen összeveszni.
    Persze mindig van aki keveri a sz.rt, mint a példa is mutatja. 🙂

Vélemény, hozzászólás?