A legolcsóbb álomautók

Mutatunk néhány meglepően „olcsó” álomautót!

Meglepően széles kínálatra lelhet itthon, aki ritka sportautóra vagy a legnemesebb luxusautók egyikére vágyik. Természetesen az árak teljesen más dimenzióban mozognak ezeknél a járműveknél, de akad néhány kimondottan kedvező árfekvésű is!

A Ferrari tipikus álomautó, még akkor is, ha épp nem piros

Ki ne szeretne egyszer egy Ferrait, Porschét vagy épp egy Aston Martint magának? Az utakon nagyon ritkán találkozunk a legendás sportautó- vagy épp luxusautó-gyártók termékeivel, de azért biztosra veszem, hogy álmodozás közben sokan tekergetik a kormánykerekeiket. Használtan is leginkább a ritka példányokról szólnak a hírek, amelyeket csillagászati árakon adnak és vesznek az árveréseken.

Pedig 15 millió forint alatt már kapni Aston Martint és 20 millió forint alatt Ferrarit itthon is.

Hirdetés

Bár a legtöbben a Porsche szó hallatán nem feltétlenül a Cayenne szabadidő-autóról kezdenek el ábrándozni, meglepően alacsony áron találni már belőle sokat futott példányokat

A legolcsóbb használt Aston Martin, amit jelenleg is hirdetnek a Használtautó.hu felületén, „csupán” 13,5 millió forintba kerül. Ráadásul több 20 millió forint alatti példány is követi őt, ám zömében azért jóval drágábbak a brit sportautók. A szóban forgó legolcsóbb modell egy V8 Roadster, amelyet zárt tetős testvérénél egy évvel később, 2006-ban mutattak be. Bár a kabrió 100 kilóval nehezebb, teljesítményben ugyanazt nyújtja. Mégpedig 380 lóerőt, amelyet a V8-as 4,3 literes motorból csalogattak elő. A V8 Vantage és Roadster modelleket 2005-től egészen 2009-ig gyártották, majd lényegében ugyanezt az autót V12-es motorral egészen 2017-ig. Természetesen a használtautó-piacon más Aston Martin modellek is megtalálhatók egészen a 80 millió forintos árkategóriáig.

Az Aston Martin V8 Vantage és Roadster modelleket a Porsche 911 ellenfelének szánták

Bentley tízmillió forint alatt? Simán!

Egy Arnage már nyolcmillió forintért a tiéd lehet. Ráadásul egy Red Label verzió. Ebben a nagyobb, brit eredetű motor szolgál. A 6,75 literes V8-as turbómotor a Rolls-Royce műhelyéből származik (míg a Green Label a BMW eredetű V8-as duplaturbós egységeket kapta). A „focisták autója” gúnynevet is magán viselő Continental GT modellekből is találni már 15 millió forint alatti példányokat, igaz ezeknek a futásteljesítménye már 150 ezer km felett jár.

Érdekes korszakból származik az Arnage. A Volkswagen és a BMW tulajdonosi hadakozása kísérte életútját

Több mint negyven Ferrari vár új gazdára itthon.

A legolcsóbban a 360 Modena kelleti magát, már 20 millió forint alatt is található belőle, ám jellemzően felette járnak az árak. Az Enzo Ferrari szülővárosáról elnevezett típus a 355-öt váltotta. Eléggé ritka, hiszen csak 8800 darabot gyártottak a kupéból és 7565 példány készült a Spider névre keresztelt kabrióból. Az autót középre épített V8-as, 3,6 literes motor hajtja 400 lóerővel. Kétféle váltó társítható hozzá, egy manuális hatfokozatú és egy egy szintén hatfokozatú automatizált szerkezet, amelyet az F1-ben szerzett tapasztalatok alapján fejlesztettek. Felfelé lépkedve a kínálatban már határ a csillagos ég. Az egyre fiatalabb modellek egyre durvább árcédulával várakoznak, a 488-asok például már 80 millió forint felett cserélnek gazdát.

A 360 nyitott tetős változatából is akad itthon

Lamborghini modellekből már nem olyan széles a kínálat.

Majdnem rávágtam, hogy talán azért, mert hivatalosan nem forgalmazzák itthon, ám az Aston Martinnal ugyanez a helyzet, és a Bentley is egészen friss a jelenlegi piacon. A bikás márkával manapság Vajna Tímea kerül címlapokra itthon és a jelenleg kínált legolcsóbb modellje is majdnem ötvenmillió forintot kóstál. Egy Gallardo Spyderről van szó, amelynek 5,2 literes V10-es motorja 560 lóerőt nyújt. Aki Vajna Timi Huracán Spyderjéhez hasonló autót szeretne, mélyebben kotorászzon a zsebében, ugyanis ezek használtan is majdnem hatvanmillió forintba kerülnek.

Vajna Tímea ugyan nem Gallardóban ül, ettől függetlenül ez is vágyott autó

A Maserati szinte tömegtermék a fentebb felsorolt márkákhoz képest. Több, mint száz eladó példány közül lehet válogatni. A legolcsóbb használható autó egy Quattroporte az 1990-es évekből, amelyet 2,79 millió forintért hirdetnek. A negyedik generációs Quattroportét 1994 és 2001 között gyártották. Motorpalettáján V6-os és V8-as motorok egyaránt megtalálhatók, az eladásra kínáltak között a 2,8 literes változatok fedezhetők fel. Ezek 284 lóerősek. Bár tömegterméknek neveztem, inkább csak költői túlzásból tettem, hiszen ebből az autóból csupán 2400 darab készült. Az ötödik generációra már illik a jelző, mert abból már több mint 25 ezer készült, ám azokért már minimum 6-7 millió forintot kell letenni az asztalra.

A Maserati szögletes korszakának szülötte a negyedik generációs Quattroporte

Ha a Maserati tömegtermékként aposztrofáltam, akkor a Porsche esetében mondhatnám azt is, hogy Dunát lehet rekeszteni az eladó példányokkal. Amennyiben közel hatszáz Porsche elég ehhez. Habár a legtöbben nem a Cayenne-ről álmodoznak elsőként, a legolcsóbb típusok között a szabadidő-autó vezet. Már kétmillió forint alatt is találni belőle 300 ezer kilométert futott példányokat. De rengeteg Boxster is új gazdára vár, és természetesen 911-esekből is van jó néhány eladó darab.

Állítólag terepjáróként is tényleg jól funkcionál a Cayenne

Végül következzen a luxusautók királya, a Rolls-Royce. Igazi csemegékre bukkanhatunk a kínálatban. Hárommillió forintért elvihető például egy 1970-es évjáratú Silver Shadow! Az 1965 és 1980 között gyártott típusba kétféle V8-as motort építettek. A hazai kínálatban csak a 6,75 literes változatok fordulnak elő, amelyek teljesítménye 220 lóerő körüli. De hát nem ez a lényeg, hanem a luxus utastér! Az eladó Rollsokban kitűnő állapotú utasterekkel találkozhatunk, és más Silver Shadow illetve Silves Spur modellek is találhatók egészen emberi árakon, akár tízmillió forint alatt.

Meglepően kedvező áron ülhetsz Rolls-Royce luxusautóba

Természetesen a lista nem teljes, ugyanis felbukkannak még érdekességek a hazai használtautó-piacon. Olykor egy McLaren, néhány Maybach tűnik fel, és más ritkaságokat is találhat, aki szemfüles. Írjátok meg ti is, hogy milyen érdekes ritkaságokkal találkoztatok a Használtautó.hu felületén!

A legolcsóbb álomautók
Modell Motorok Évjárat Kilométeróra-állás Vételár
Aston Martin V8 Vantage és Roadster 4,3 benzin, 380 LE 2005-2009 1100-
55 000 km
13 490 000-
40 000 000 Ft
Bentley Continental GT 6,0 benzin, 560 LE 2003-2011 55 000-
165 000 km
11 500 000-
26 000 000 Ft
Ferrari 360 Modena 3,6 benzin, 400 LE 1995-2005 40 000-
95 000 km
17 990 000-
25 000 000 Ft
Maserati Quattroporte 2,8 benzin, 284 LE, 4,2 benzin 400 LE 1994-2012 6000-
175 000 km
2 790 000-
35 000 000 Ft
Porsche Cayenne 3,2 benzin, 240 LE, 3,6 benzin 290 LE 4,5 benzin, 340 LE 2002-2017 9000-
330 000 km
1 600 000-
35 000 000 Ft
Rolls-Royce Silver Shadow 6,75 benzin, 220 LE 1970-1977 84 000-
100 000 km
2 999 000-
5 000 000 Ft

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.07.10. at 06:37
    Permalink

    “Az Enzo Ferrari szülővárosáról elnevezett típust a 355-öt váltotta”. ezt a mondatot nyelvtanozzuk újra. Egyel több a “t” betű, mint kell.

  • 2018.07.10. at 08:56
    Permalink

    Szerintem a Lotus is elfért volna, van pár eladó példány mindig, ezenkívül a Corvette meg a Viper, hogy némi Amerika is legyen, esetleg a jóval szerteágazóbb palettával bíró márkák egzotikus autó-kínálatára is ki lehetett volna térni, pl. Jaguar, Mercedes, BMW…

  • 2018.07.10. at 09:44
    Permalink

    Bonyolult összetett gépek, amihez egyrészt itt nem sok tapasztalata van a szakiknak (bár a régebbi autókra szakosodott hazai restautárotroknak elég nagy elismertsége van ), másrászt egy részük eleve úgy készültek, hogy a vevők odaadására aktívan építettek.
    Ez az a pont, amikor az autók kilépnek a “használtautó-piacról” és átkerülnek az oldtimerek közé.

    A 360 kb mostanéban padlózhat, aki bevásárol és gondosan kezeli az talán többet nyer az értéktartáson mint amibe a tekintélyes fenntartása kerül… Szerintem a Quattroporte IV is ilyen (és a 3200 is), a szögletes darabok is emelkednek, de szerintem nem lesznek akkora sláger az oldtimerpiacon.

  • 2018.07.15. at 16:38
    Permalink

    Csodálatos autók, habár egy SUV egy igazi autóbolondnak SOHA nem lehet álomautó, ez itt abszolút akakukktojás. SUV-ot jó ízlésű ember még akkor sem vesz, ha az egy Porsche. (SUV-ot vegyenek a borotvált pöcsű, kisebbrendűségi komplexusokkal megvert, arany Rolexos, ízléstelen parvenük, Havas Henrik vagy Hajdu Péter képével a visszapillantón.)

    Részemről amúgy meg egy Maserati Ghibli/2.24v (a régi kocka), egy Corvette C4 vagy Lotus Esprit V8. Na jó, akár Turbo is lehet.

Vélemény, hozzászólás?