A Mercedes C-osztálya nem a legjobb a kikerülésben

Már megint leszerepelt a Mercedes a svédek jávorszarvas-tesztjén

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A svéd Teknikens Värld szaklap arról ismert, hogy kikerülési tesztjén felborult a Mercedes A-osztály. Az új C azért nem annyira rossz.


1997-ben az akkor új Mercedes-Benz A-osztály piaci bevezetése elég emlékezetesre sikerült, a németek büszkesége ugyanis úgy felborult a svédek tradicionális kikerülési tesztjén, hogy attól lett hangos a komplett autós sajtó. A kis A esetében az ültetés és az onnantól széria ESP segített. A svéd Teknikens Värld szaklap jávorszarvas-tesztnek nevezett módszere tulajdonképpen egy kikerülési manőver, ami a skandináv országokban az útra tévedő állaton túl bármi más akadály hirtelen elkerülését jól lemodellezi. A Teknikens Värld nem sokat teketóriázik, ha bármi visszásságot tár fel. Ők buktatták le a túlsúlyos Ford Mondeót, a látvány összkerékhajtást adó Honda CR-V-t és blokkoló kerékkel küszködő Porsche Macan SUV-t is. Most a Mercedes-Benz C-osztályáról derült ki, hogy nem valami fényes a kikerülési feladat végrehajtásában.
Hirdetés


Hogy miért éppen a C szerepelt le? A svéd magazin minden évben több autót is megvizsgál, de csak a nemvárt, rossz eredmények kapnak igazán nagy publicitást. Részrehajlással nem lehet őket vádolni. A videón jól látszik, hogy a tesztben használt négyhengeres, benzines hibrid C 350e hátsó kerekei durván elvesztik a tapadásukat és a lengő farú kocsi nem tudja teljesíteni a bójákkal kijelölt sávban a manővert, azaz adott esetben leeshet az útról. A tesztelők korrektségégét jelzi, hogy az általuk előírt 72 km/órás sebességet folyamatosan csökkentik, így végül 64 km/órával sikerül a manőver. Nem tudni pontosan, hogy a hibrid C hibridakkumulátor miatti mázsás túlsúlya tehet erről, vagy más hiba. A Mercedes szerint a konkrét autó guminyomása a felelős, de ezt a svédek elutasították - távolról sem annyira amatőrök, hogy lapos kerékkel vigyék ki az autót a pályára. A gyár saját tesztjei szerint, ahogy az egy középkategóriás prémiumautótól elvárható, 75 km/óráig jól viselkedett a C-osztály. A kérdés az ilyenkor szokásos, kinek hihetünk? Egy biztos, amit a videóban mutat a C, az tényleg nem elégséges.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:55
    Permalink

    A Linz elötti (Becs felöl) ellörzes 3.5t feletti LKW-ra vonatkozik. Ne sertödj meg, de fura vizioid vannak, hogy egy nyaralo csalädot fog vegzalni az oszträk, apu+anyu+ kutya, megpakolva tartanak Horvätorszäg fele egy mondeo kobival. Ilyet en meg sose lattam. Inkäbb szedi ki a romän, bolgär, szerb teher- es autoszällito egysegeket tengelyterheles, megengedett vontatas ellenörzese celjäbol. De ha van ilyen storyd szivesen olvasom eme forum keretein belül.

    Üdv:Andrew

  • 2017.10.28. at 11:55
    Permalink

    Közben én is visszanéztem a saját posztomban. A típusra homologizált legnagyobb megengedett súlyt haladta meg. A lényeg hogy illegálisan nehéz lett, és ha a nyaraláskor felmálházva megállít a rendőr egy mérleggel (mint az osztrákoknál szokták Linz előtt), akkor megbüntethet…

  • 2017.10.28. at 11:55
    Permalink

    3500 kg a b kategória jogsi korlátja nem 2500 .. szóval még kerek egy tonnával alatta van akár hízhat is pár kilót … 😀 Opel Astra is jó 200 kg val nehezebb mint amit hazudnak a katalógusban … és ezt az extrák beszerelésével magyarázzák .

  • 2017.10.28. at 11:55
    Permalink

    A Teknikkensnek több leleplező botránya is volt a C klasséval. Nemrég lemérték az akkor friss C klassét (amelynél igyekeztek kérkedni hogy mennyivel könnyebb), és annyira nehéz volt (250kg-al a katalógusadat felett), hogyha felpakolják a megengedett terheléssel, akkor veszélyesen megváltozik a menetdinamikai viselkedése, de pl a Mondeo esetében a 280-as többlettel és teljes terheléssel illegális súlyt ér el a kocsi (meghaladja a B kat 2500 kg-ját.).

    AZ egészben az a gáz, hogy a CKlassét pont a súlycsökkentéssel reklámozták amit viszont olyan pofátlan kamu lenyúlásokkal értek el, mint az alapáron 40 literes tank, amivel máris spóroltak 35 kilót az elődhöz képest…
    [url]http://autossagok.blog.hu/2015/07/06/kamu_sulycsokkentes_elharcosai[/url]

  • 2017.10.28. at 11:55
    Permalink

    Nem ez volt az a botrány, ahol az A-Merci fölborult, a Trabi meg helyt tudott állni? Akkor éghettek a csillagosok, mint a Reichstag:)

    Ezért bírom többek között a skandinávokat: erről a kocsiról is már mindenki elkönyvelte, hogy ilyen jó-olyan jó, ők eközben meg fényt derítenek ilyen tervezésbeli hiányosságokra egy egyszerű teszttel. Ezt már lemosni nem fogja tudni a Merci magáról – ha szóba kerül a moose-teszt, az elsők között ugrik be az embereknek az A-Klasse beégése:)

Vélemény, hozzászólás?