A riviéra hódítója – Kipróbáltuk a kabrió 8-as BMW-t!
A BMW-nél tagadják a fizikát – Bitang jó sportautó a 8-as kabrió, kipróbáltuk!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jóval atletikusabb fazon, mint bármi hasonló méretű a piacon. A 8-as BMW kabriója nem egy közúti jacht, itt a luxus, a fényűzés, a látvány és a menetdinamika tökéletesen kiegyensúlyozott.
Egyelőre nagyon egyedi a BMW kínálatában a 8-as sorozat, a keskeny fényszórók és a széles vesék agresszív kiállást kölcsönöznek neki
A BMW 8-as kabriója azoknak szól, akiket mindkettő vonz, de legfőképp érdekli az, hogyan mozog egy autó.
Ha szereti érezni a technikát, ha ebben a letompított világban még akar ingereket kapni az autótól, meg persze, ha még szeret egyáltalán vezetni. A 8-as sorozat rendkívül jól sikerült, de továbbra is úgy tűnik, hogy sokkal inkább a 6-os utódja, mint egy teljesen új kategória a márkánál, és ezzel az égvilágon semmi probléma nincs.Az M Performance modell még nem az M8, de sok szempontból nem áll messze az M modellektől
A tető 15 másodperc alatt nyílik és záródik, 50 km/h-s tempóig is
Zárt tetővel is szép a forma, a kemény futómű ellenére még így, merev tető nélkül sem lágyult el a karosszéria, nincs zörgés, csavarodás
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4851 | 1902 | 1345 | 2822 | 350 |
Jól áll neki a világos kárpit, odabent nincs újdonság a kupéhoz képest dizájnban, a középkonzol rusztikus, rajta egy remek, új rendszert futtató érintőkijelző csücsül
Kerül bele nyakfűtés, ami jól jön tavasszal és ősszel is, hátul nincs túl sok hely, magam mögé nem férek be, csak alacsonyabb sofőr mögé
A szélvédelem kimondottan jó, 60-70 fölött viszont már erősen becsap, erre van a klasszikus szélfogó háló, amit a hátsó üléssor fölé rakhatunk.
Ezzel kétülésessé válik a 8-as kabrió, cserébe 130-as tempónál is csak a magasabbak haja borzolódik össze, még magas sebességnél is lazán lehet odabent beszélgetni. A szélfogó egyébként alapáron jár, amit alapesetben a csomagtérben tárolhatunk. Ha már csomagtér, 350 literre csökkent, de még mindig elég mély és magasságban is befér két nagyobb bőrönd, persze csak ha nincs nyitva a tető. A zajokhoz visszatérve sem nyitott, sem csukott tetővel nem hallani zörgést, vagy csavarodásból adódó pattogást a kárpitelemek felől, a karosszéria elképesztően merev. Ezért is mozoghat úgy az M850i kabrió, ahogy teszi. A csúcsmodellt összkerékkormányzás teszi nagyon fürgévé kanyarodáskor, a tempóról pedig duplaturbós V8-as motor gondoskodik.Hátra és fölfelé csúszik a tetőt takaró lemez, ezzel kevesebb motort és szerkezeti elemet használhattak
Motor | M850i xDrive | 840d xDrive |
Emissziós norma | Euro6d | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 4395 | 2993 |
Hengerek/szelepek száma | 8/32 | 6/24 |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 530/5500-6000 | 320/4400 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 750/1800-4600 | 680/1750-2250 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 3,9 | 5,2 |
Végsebesség [km/h] | 250 | |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 10,0–9,9 | 6,3-5,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 229-225 | 166-155 |
Saját tömeg [kg] | 2090 | 2030 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2515 | 2485 |
Pengeéles gázreakciójú és gyönyörű hangú az 530 lóerős duplaturbós V8-as motor
A fizikát nem ismerve kanyarodik nagy tempónál is, 90 környékén a szerpentineken autózva mintha sínen húzták volna.
A súly azonban nem hazudik, a tesztautó első gumijai már viseltesek voltak, de tapadásból így sem volt hiány. Kemény a futómű, de kellőképpen tompít, nem fájnak az úthibák sem, de a kabriónak egy hangyányit jobban áll a szimpla krúzolás, a túraautós felhasználás, mint a végtelen veretés és kanyarvadászat, nem mintha ne csinálná tökéletesen mind a kettőt.Jól áll neki, hogy ledobta a tetőt, a szélkomfort 130 km/h-nál is vállalható, ha fent van az alapáras szélfogó háló
Magas tempónál is lehet bent beszélgetni nyitott tetővel, zárva nincs több zaj, mint a kupéban