Alig nyúltak hozzá, mégis remek a 2017-es Mazda6
Nehéz lehetett, de a rafkós japánok megtalálták, mitől lehet még jobb a Mazda6
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyszer frissült már a 2012-ben debütált Mazda6, ám a japánok nem bÃrnak magukkal, a 2017-es modellévre is megújÃtották. Mi pedig kipróbáltuk.
KÃvülrÅ‘l nemigen különbözik a 2017-es modellévre frissÃtett Mazda6 a korábbitól, de mindjárt kiderül, mirÅ‘l lehet felismerni
E héten debütált a 2017-es Mazda6. A sajtóközleménnyel érkezett fotón csak nézegettem, hogy mégis miben tér el a tavalyi, már eleve frissÃtett kiadástól. Aztán a nemzetközi menetpróbán megtudtam, hogy kÃvülrÅ‘l egyetlen különbség fedezhetÅ‘ fel: az eddig is a tükörházba épÃtett oldalsó irányjelzÅ‘ egy kecsesebb, több irányból látható, vagyis a biztonságot növelÅ‘ LED csÃk lett. KÃvülrÅ‘l ennyi a különbség, változatlanok a lökhárÃtók, nem módosult a hűtÅ‘maszk, még egy új felniszett sem emlÃthetÅ‘, csupán egy friss szÃn akad: az MX-5-ösön megjelent machine gray fedÅ‘nevű fegyverszürke.
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Sedan | 4865 | 1840 | 1450 | 2830 | 480 |
Wagon | 4800 | 1840 | 1480 | 2750 | 522-1648 |
Nem újdonság, de az ablakok krómkerete jelentősen növeli az eleganciát
Sok újÃtást az utastérben sem találunk, de friss, a korábbinál csinosabb, remek fogású a kormánykerék, a korábbinál job felbontású és szÃnes a navigációt és a táblafelismerÅ‘t is megjelenÃtÅ‘ a head-up display, aminek beállÃtásait, fényerejét, pozÃcióját immár az ülésállÃtással együtt menthetjük el. Igen, ez is a biztonságot, meg persze a vezetési élményt szolgálja. A Mazda felmérései szerint ugyanis a többek által használt autóknál kevesen állÃtgatják a vetÃtett kijelzÅ‘t, aztán menet közben tornáznak hozzá, hogy lássák. A megengedett sebességet mindig mutatja (ha nincs tábla, akkor a navigációs rendszer infója alapján). Télen nagyon jól fog jönni az opcionális kormánykerék-fűtés, ezen túl viszont az utastérben is csupán a finomÃtott grafikájú műszerblokk emlÃthetÅ‘. Na jó, még annyi, hogy a parkolóradar gombjának helyére került a kormánykerékfűtésé, a radar pedig a kormányról balra, a sofÅ‘rsegédek sorába költözött.
Új, jó fogású, a korábbiaknál kecsesebb gombokat hordó a kormánykerék, a head-up display pozÃciója immár az ülésével együtt mentÅ‘dik
Elöl-hátul tágas a szedánnál rövidebb és kisebb tengelytávolságú kombi is
A szolid módosÃtás mutatja, hogy a Mazda6 eddig is remek autó volt: kombiként és a nála 6,5 centivel hosszabb, 8 centivel nagyobb tengelytávú szedánként is tágas, kényelmes. Világos bÅ‘r kárpitozásával, fémes betéteivel abszolút prémium minÅ‘ségűnek mondható, ára viszont tucatautós - a szedánból van egy 6,7 millió forintos belépÅ‘verzió, a kombi már csak a második felszereltséggel, 7,5 millió forintról startol, egységes konfigurációban egységes az áruk is. Változatlan a háromféle benzinest és két turbódÃzelt kÃnáló Skyactiv motorpaletta. Egységes (a benzineseknél különösen magas, a dÃzeleknél alacsony 14:1 kompresszióviszony. A gázolajosok egyébként két szekvenciális (egy kisebb és egy nagyobb) turbóval töltöttek, alacsony fordulaton csak a kisebbik forog, az viszont gyorsan reagál, Ãgy a nyomatékleadás nagyon egyenletes és alapjárat közelében sincs erÅ‘hiány.
Nem csak a kormánykerék friss, az annak jeleit figyelő G-Vectoring motorszabályzás is
A középkonzolról a sofőr bal kezéhez rakott vezetősegéd-vezérlőpulthoz került a parkolóradar kapcsolója, annak korábbi helyére ugyanis a kormányfűtésé kerülhet
Skyactiv-G 2.0 (145 LE) | Skyactiv-G 2.0 (165 LE) | Skyactiv-G 2.5 (192 LE) | Skyactiv-D (150 LE) | Skyactiv-D (175 LE) | |
Emissziós norma | Euro6 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1988 | 2488 | 2191 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 (automata/6) | automata/6 | kézi/6 (automata/6) | ||
TeljesÃtmény [LE (1/min)] | 145 (6000) | 165 (6000) | 192 (5700) | 150 (4500) | 175 (4500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 210 (4000) | 210 (4000) | 256 (3250) | 380 (1800-2600) | 420 (2000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,5 (10,5) | 9,1 (10,1) | 7,8 | 9,1 (9,8) | 7,9 (8,4) |
Végsebesség [km/h] | 208 (207) | 216 (209) | 223 | 204 | 223 (216) |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,5 (6,0) | 5,9 | 6,3 | 3,9 (4,8) | 4,5 (4,8) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 129 (139) | 135 | 148 | 104 (127) | 119 (127) |
Saját tömeg [kg] | 1315 (1345) | 1315 (1345) | 1370 | 1420 (1425) | 1420 (1425) |
Megengedett össztömeg [kg] | 2000 (2020) | 2000 (2020) | 2065 | 2090 (2110) | 2090 (2110) |
ÚjÃtás, hogy a dÃzelek aktÃv zajkioltórendszert kaptak. Egyrészt a gyújtás tizedmásodperces eltolásával, másrészt a dugattyúcsapszegek üreges részébe helyezett zajcsillapÃtó betéttel. A megoldás olyannyira jól sikerült, hogy a gázolajos még a benzinesnél is csendesebbnek tűnt a menetpróbán. DÃzelbÅ‘l kézi váltóval szerelt csúcsverziót, benzinesbÅ‘l ugyancsak a legizmosabb, 2,5 literest sikerült megkaparintani, automataváltóval. MindkettÅ‘ bitangul ment, a dÃzel váltója remekül kapcsolható, a benzines automatája pedig tette a dolgát, Sport módban érezhetÅ‘en magasabb fordulaton vált, úgy pedig elég nagyot lép a 2.5-ös benzines. Fogyasztása közben nem volt vészes, városi dugó nélkül 7,5 literes átlaggal sikerült autózni, igaz, a csúcsdÃzel kereken 2 literrel takarékosabb volt.
A friss verziók legfÅ‘bb külsÅ‘ azonosÃtója: a LED indexcsÃkos külsÅ‘ tükör
A 2017-es Mazda6 legfÅ‘bb újÃtása a G-Vectoring nyomatékszabályzás. Bár van távolságtartós (30-200 km/óra között aktÃv) tempomat és immár kamera alapú, ezért gyalogos-felismerésre is képes városi koccanásgátló, a Mazda nem nagyon akarja kivenni a vezetést a sofÅ‘r kezébÅ‘l, hiszen a márka lényege éppen a vezetési élmény. A frissÃtett modell viszont a gázpedáltaposás, a kormányszög és a kerék-fordulatszám jelei alapján variál egy hajszálnyit – tényleg észrevehetetlenül – a nyomatékleadáson, hogy a terhelésváltás mindig a lehetÅ‘ legjobban hasson a vezethetÅ‘ségre. Amikor szükség van a jobb tapadásra a kormányzott elülsÅ‘ kerekeknél, akkor önmaga veszi el csöppet (tényleg észrevétlenül) a gázt, amivel rögtön kap egy vertikális erÅ‘t az elsÅ‘ két kerék. Az új rendszer az összesen 27 szenzor jele alapján dolgozó (a kombi csúcsdÃzelhez opcionális) összkerékhajtás nyomatékszabályzásába is beleszól, hogy a lehetÅ‘ legjobb karakterisztikájú autót kapjuk.
Nagy butaságot kell ahhoz elkövetni, hogy az ESP beavatkozzon. Stabil a futómű, de a G-Vectoring a motor teljesÃtményleadását úgy optimalizálja, hogy az nehogy sok legyen. Fojtást nem érezni, csak piszok jó vezethetÅ‘séget - a sok okosságon túl a csekély saját tömegnek is köszönhetÅ‘en
A szedán hosszabb és talán kecsesebb, mint a sokkalta praktikusabb, nagyobb csomagterű kombi. Azonos felszereltséggel azonos áron kaphatók. A dÃzel kombik összkerékhajtással is rendelhetÅ‘k
Aki most rendel Mazda6-ost, az már a frisset kapja. Az alapár változatlan, Challenge és Attraction felszereltségnél 30 ezer, Revolution és Revolution Top szinten 90 ezer forint felárral kell számolni. Nem mondom, hogy nem gyÅ‘zött meg az újÃtott verzió, de azért a komoly árelÅ‘nnyel kapható 2016-os bemutatóautókról se beszélnék le senkit sem.
Hogy érted, hogy rosszul csináltam? Mindkét autót vezettem, az Octaviát (1.8 TSI) már sokat, és érzésre gyengébben ment a Mazda (mellesleg papÃron is lassabb), meg nekem az automata váltó is sokat tompÃtott rajta. Mellesleg a hátul űlÅ‘ fiam is megjegyezte, hogy az Octavia jobban megy. Elég rég óta és elég sokat vezettem már, sokféle autót, azt azért meg lehet állapÃtani, hogy mennyire élvezetes egy autó ennyi rutinnal. És nem éreztem jobbnak a Mazdát. És Neked mik az érveid?
legyen elÅ‘tte egy kicsi, meg utána 😛 1-1 mps modell jól jöhetne, még ha réteg modell akkor is. kár, hogy nem váltak be az utolsók….pont akkor nem csinál mps-t a mazda, amikor megtalálta a design irányát és jól kinézÅ‘ tÃpusokat csinál….khm.
Sok jelzÅ‘t használtak már a japánokra, de azt még sosem hallottam, hogy “rafkósak”:)))
Kave elott vagy utan rajzolsz a zaccbol??? 🙂
azért egy RS gyorsan körberajzolja, az új meg már néz is ki valahogy én nem nézném le annyira az octit és istenÃteném a 6-ost. gondolom az eladási számok sem a 6-ost igazolják, mindettÅ‘l függetlenül szép a hatos a benzinesük is jó, de már ódivatú. szóval…nem lehetsz ennyire elfogult !
Akkor valamit nagyon rosszul csináltál, az Octavia a fasorba sincs a Mazda 6-hoz képest. Hol élsz Te? Ismered a technikai hátterét a két autónak? Ennyire elfogult nem lehetsz!
Nekem is nagyon tetszenek a Mazdák, a múltkor teszteltem is egy kombi 6-ost 175 lovas dÃzel automatával, de az az igazság, hogy csalódtam benne. Az Octaviámhoz képest eléggé öregesen ment, a csomagtartó mérete egy lapon sem emlÃthetÅ‘ vele. Amiben vártam, hogy verni fogja az Octaviát, az a vezetési élmény, ezért jól betettem a kanyarokba, szlalomozgattam vele, de egyáltalán nem éreztem játékosabbnak vagy élvezetesebbnek. Szóval azon kÃvül, hogy szép, nem kÃvántam nagyon rá, pedig több, mint másfélszer annyiba került, mint az Octi.
Tudom, milyen autót fogok venni, 15 év múlva. Egy 15 éves, Mazda 6 kombit, 2.5 Skyactiv benzines motorral.
Azért érdekes, hogy az Astra saját tömege majdnem kilóra megeggyezik a hatos Mazdáéval.
Én is olyan tapasztalatokról hallok, hogy a benzinesek átlag alatt fogyasztanak, a dÃzelek meg felette. Lehet butaság, de annak ellenére h sok benyást vesznek a hahu-n fÅ‘leg csak dÃzeleket árulnak.
Mivel elég kis cégrÅ‘l van szó, ezért vélhetÅ‘en saját forrásból nem fognak tudni hibridet fejleszteni, hanem esetleg átveszik máshonnan(de még ez is bizonytalan). A Mazda önálló cég – nincs mögötte egy olyan szintű “hátország”, amelyik pumpálja bele a milliókat, mint a Subaru mögött a Fuji Heavy Industries, a Mitsu mögött a Mitsubishi H. I. és a Renault-Nissan, vagy emlÃteni lehetne a Tata-Jaguar/Land Rover és a Geely-Volvo esetét is.
Azért reszelgeti a szÃvó-technológiát a végletekig a Mazda, mert tudják, hogy valamivel fel kell hÃvniuk magukra a vevÅ‘k figyelmét, ha már alternatÃv hajtásokkal nem tudják. Mint tudjuk, ez sikerült is nekik:)
Amit én hallottam, hogy a benzinesek a kategória átlag alatt, a dÃzelek felette fogyasztanak.
A benzines 145LE Skyactive egy hétvégén át volt nálam, kb. harmad-harmad pálya, relatÃv üres városok, országút. A fedélzeti számÃtógép 6,2-t Ãrt ki, röhögtem is, hogy majd tankolásnál 7,5 lesz, de 6,3.
Megnyitottam a mások által preferált spritmonitort:
a 145LE 6-os 6,68 l/100km átlaggal nem olyan rossz,
a 150 LE Passat 1,4 TSI 8,02 …
1,8-as 147 LE Avensis 7,79;
C5 156 LE 8,24
persze nincs két azonos felhasználási mód, de a hibridekkel ellentétben tötymörgő új 6-ost vagy 3-mast még nem láttam.
Mellesleg a nagyobb kompresszióviszony jobb termikus hatásfokot is jelent.
EllenÅ‘riztem, ezek a katalógusértékek. Városon kÃvül valóban hibrideket megszégyenÃtÅ‘en takarékos a Mazda6.
A “vegyes fogyasztás” a táblázatban inkább az országútira utalhat ilyen alacsony értékekkel, bár lehetne vegyes pálinka fogyasztás is… 🙂
De, ha mégis ez a vegyes, akkor tényleg nem kell ide hybrid.