Autóval kamionost büntetni nem bölcs dolog

Érdekes eset az autósok és a kamionosok öröknek tűnő viszályából

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kamionnal előzni autópályán tilos - ezt ma már szinte minden autós tudja. Vannak azonban kivételek, amikor mégis szabad. Továbbá némi együttműködést, megértést is érdemes tanúsítani.

Olvasónk, Ferenc írta az alábbi, elgondolkodtató sorokat:
Kamionos vagyok... Előztem az M7-esen egy lassú, túlméretes kamiont. Mikor visszatértem a sávomba, elém vágott egy személyautó, alig kétméternyire az orrom előtt, majd satufékkel és füstölgő gumikkal kioktatott. De a gond, hogy hátul ült egy kisgyerek. Azért az úgynevezett úrvezetők is magukba nézhetnének! Sokkal több balesetet okoznak az agresszivitásukkal, mint a kamionosok. Milyen - másik - abnormális dolog például autópályán 80 km/órával autózni, van mellette főútvonal, ott lehet andalogni!”
Mit is mondhatnánk, való igaz, hogy sokakban csak annak az ismerete van meg, hogy kamionnal autópályán tilos előzni. Ez azonban csak részigazság. A 2011. január 1-jétől általánosként ismert tilalom ugyanis csak az azonos irányban kétsávos autópályákon és autóutakon, továbbá csak reggel 6 és este 22 óra között érvényes. Az úton lévő akadályokat továbbá nyilván a kamionoknak is ki kell kerülniük. Hivatalosan a túlméretes, lassú jármű nem az, de vehető annak. Lehetne az autósokban ennyi megértés a kamionosok felé, hiszen a munkájukat végzik, időre kell menniük, stb. Önkényesen igazságot osztani pedig nem hogy fölösleges és tilos, mint az az említett esetből is kitűnik, nem túlzottan bölcs. Fölösleges próbára tenni a sofőr reakcióidejét, kamionjának fékrendszerét, a mögötte haladóról pedig ne is beszéljünk. Az biztos, hogy baleset esetén az autós húzza a rövidebbet, s amennyiben a kamionban van fedélzeti kamera, ami csöppet sem esélytelen, még a hibás is – legalább részlegesen – az autós lehet.
Hirdetés
Az pedig való igaz, hogy nem csupán a fölösleges agresszióval, a túlzottan lassú haladással sem érdemes veszélyhelyzetet teremteni az autópályán. Ha valaki mégis a megengedettnél jelentősen lassabban menne, csak egy dolgot tudunk kérni és javasolni: a jobb szélső sávban tegye, ott is, ahol 3 sáv van az autópályán (például az M7-esen Székesfehérvártól Érdig).
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Lassan felesleges lesz ezen az előzési tilalom dolgon rágódni,a kamionosok lassan le se sz…
    Sokszor járok autópályán,minden alkalommal három-négy sima előzést produkálnak(főleg a románok)
    Bosszantó,de mégsem a kamionosok a legveszélyesebbek.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Itt az összes szájkaratés betartja a megengedett maximális sebességet ugye?????Hát persze…Arra is kiváncsi volnék,ha egyszer leállna az összes kamion,(csak egy hétre) akkor ez a sok billentyűhuszár hogyan döglene éhen,stb.stb…………….

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    nem tudom, hogy a speditőr cégek utasításba adják-e a sofőröknek, hogy autópályán is és főutvonalon is egyaránt leszabályzásig(85-90) kell nyomni a kamionosnak a gázpedált… ugyanis jól tudja mindenki, hogy pályán 80, főútvonalon 70 a max nekik.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Értem, és talán valamilyen szinten még el is tudom fogadni. De azért nem tudom, hogy bevállalnék-e pl. egy elalvós balesettel járó emberölést (mert megítélésem szerint ez is az), hogy ne veszítsem el a munkámat.
    Az is igaz, hogy könnyen magyarázok, sosem vezettem hivatás-szerűen teherautótt (bár C-s jogsim is van).

    Szóval: béke, és közlekedési balesetmentes élet! 🙂

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Nem vezetek kamiont,de megérne egy cikket a bevásárló központoknál kialakult szabályos közlekedés is!Ott általában nincs kamion!
    Pl. jobb kéz szabály???? Elég sokan nem ismerik(tapasztalat),és csak azért nincs sok baleset mert mindenki félti az autóját :).
    A Solymári A….n-nál egy óra alatt minimum 30 esetet lehet látni….hát ennyien libáért vették a jogosítványukat.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Én arra tipplenék hogy nem ők mennek 95tel, hanem a te kmórád nem pontos. Ami ugyanis a a műszerfalon 95 az a GPS szerint 90.

    A pár kn/hval kisebb sebesség gondoma azlr tvan mert így még spórolnak. Vagy megrakodav nem bírja úgy a tempót.

    Én azt nem értem, hogy ha már képes kicsit lassabban menni, miért nem képes még egy picit visszavenni ha már látja hogy s sietps kartárs előzn (szigorúan a limiten max +2-3 km/h val).

    Itt rinyálnak nekünk hogy az autósok mennyire antiszociálsaik, de akmaionosoak még egfymást sem segítik ennyire.

    Atzán csodálkoznak az előzéstilalmon…

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Néhány hete az M0-on, indexszel lemegy a kamion a kihajtó sávba (van vagy 1000m a sáv, Budáról az M3-város fele) követjük hárman szgk-val, kezdetben a megengedett 110km/h-val, és azon a ‘szent’ helyen, ahol szokásosan már csak egy nem használatos, felcsíkozott sáv van záróvonallal a kihajtó sáv mellett, a kamion megáll és kész vége, leparkol a kihajtóban! Előtte 3 sávos volt az út, a kihajtás után azonnal 2 sáv lett 500m-en! De ő éppen a szűkületben állt le, ahol mindhárman satuféket kellett nyomjunk! (És ki tudja ki jött még mögöttünk meglepődve…)
    Valami szűkületi poszt-traumája lehetett, emlékezve arra, amikor kijött anyjából?! Én minden esetre egy jó orvost javaslok!

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Szóval! Ha 80 km/h a megengedett akkor miért mennek 90 illetve 95 km/h-val???
    Ha pedig az egyik 92 km/h-val megy és a másik hosszú időn keresztül 95 km/h-val előzi akkor ne is várjanak toleranciát! Mellesleg úgy mennek mint az állatok főúton is 70 km/h helyett ugyan úgy 90 km/h-val! Sőt mi több lakott területen belül is némelyik baromarcú tisztelet a kivételnek 0.01 %-nak 60-70 km/h val száguldoznak! Teherautó vezető (7,5 t) vagyok és nem egyszer túrtak le az útról dudálva villogva rám húzva a kormányt nem egyszer ez okból a tükrömet megrongálva mert nem léptem túl a sebesség határt! Mondjuk az autópályán nem is tudtam volna mert le volt tiltva 80km/h-nál! Szóval ha olyankor utol tudtam volna érni bármelyiket is én is elé álltam volna és kiszaggattam volna a kamionból persze a sluszkulcsát eldobtam volna a susnyásba hozzá téve azt a mondatot, hogy most száguldozzál te köcsög! Szóval 1000 kamionosból egy közlekedik a szabályoknak megfelelően!!!! Ezért is utálják, utáljuk a kamionosokat mert azt hiszik, hogy nagy vas akkor mindent szabad!

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Tudjátok az a baj hogy a sok idióta személy autós nem ismeri a gáz pedált ha egy kamion kamiont előz ők 5 mp múlva a környéken nincsenek és ez nem jut el a kis agyukig (nem feltartjuk őket Hanem megóvjuk a tyúkszaros életüket ) . Satuzzon majd meglátja mi történik ha egy kedves kolléga nagy ívben leszarja a hülyét maga előtt . Biztos nem ő lesz az áldozat és a károkozó .

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Én úgy gondolom megértem a kamionosok álláspontját, olyan helyzetben ahol nem okoznak veszéylhelyzetet, nem is problémázok rajta, maximum elintézem a belső sávban haladó kamionokat egy ba…….meggel, de nem villogok, tolom le a sávból, és végképp nem vágok utána elé. Annak végképp nincs értelme. De horabora fórumtárs mellé én akár be is ülök a kamionjába nézelődni, ha ő pár napra kiül például az M5 dabasi lehajtójához a Szeged felé vezető oldalon, és megnézi néhány kamionos kollégája milyen módon fordul rá a 405-ös útra. Engem is már több alkalommal kényszerítettek vészfékezésre, mert annyira nem érdekelte őket, hogy a másiknak elsőbbsége van. Egy alkalommal vészfékezés mellett még a szembejövő sávjába is kénytelen voltam a kocsit átrántani, (Hála az égnek, hogy nem jött épp senki!) az ütközés elkerülés érdekében. Tisztelt kamionosra meg villoghattam, dudálhattam, rá se hederített. Csak a cikkben említett “önbíráskodásra” volt hajlandó reagálni.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Aki szeretne a háza elé egy autóroncsot, az nyugodtan satuzzon a nagyobb járművek előtt. Régebbi 2007 környéki németből behozott gépben már gyárilag van kamera.

    Aki hülye, az haljon meg, ennyi.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Akinek gyakran kell veszfekeznie, vagy rendszeresen befekeznek elotte, azaz felbosszantja a tobbi kozlekedot, az velhetoen valamit rosszul csinal. Akar kamiont akar autot vezet. Sok hulye van az uton, es nemcsak az urvezetok kozott…

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Szerintem itt a nagyszájú autósokból senki nem ült kamionban max. kívülről látott már ekkora gépet. Másrészről aki tapló az tapló motoron, autóban ill. kamionban is, tök mindegy mit vezet.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    De szívesen beültetnék pár ilyen nagy tudású személyautóst magam mellé a kamionba egy-két napra,hogy megnézze miket csinálnak velünk nap mint nap a személyautósok és miket kell nekünk szó nélkül eltűrnünk,mert sok úgy van vele,hogy alánk vágnak valamivel szórakozásból,vagy csak dacból,aztán gázra lépnek,mert ugye mi úgysem érjük utol őket!Nincs olyan nap,hogy mikor haladok a főúton,a mellékútról úgy kivágnak elém,mintha én nem is lennék ott!Persze miattuk én fékezzek meg 40 tonnát,aztán meg 2perc mire újra elérem a megengedett sebességet,ezzel akadályozva a hátam mögött haladókat!Tehát lehetne itt sokat vitázgatni,én minkét oldalt látom,mert személyautóval is közlekedem,de aki csak az egyik oldalt,annak csak azt tudom ajánlani,hogy próbálja ki akár csak utasként is a másik oldalt is,mielőtt agresszívan elítélné az összes kamionost!

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Sajnos (? 🙂 ) emberek vagyunk, és ebből kifolyólag igen különbözők: türelemben, ego-ban, ön-, és igazságérzetben, ja igen, még cerka méretben is :). Ami viszont itt igazán számít, hogy emberek vagyunk, azaz sajnos az utakon lévő kockázatok 99,99%-át mi magunk teremtjük a saját húlyeségünkkel. És ez éppúgy igaz a gec* kaminosra, mint az önjelölt ön, és közveszélyes ChuckNorriss-okra egy 900kg-os verdában (direkt nem írtam márkát/gyártmányt). Szóval türelem, szeretet és béke! Persze, ha lehet, akkor még itt nem pedig a föld alatt 100 cm-rel! 🙂
    Üdv’: Zsanga

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Kőrbe írtad? Vagy körbe írtad? Erről beszélek, maradj a volánnál, a gondolkodást hagyd meg azoknak, akik értenek hozzá, google huszár. 🙂

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Kőrbe írtad? Vagy körbe írtad? Erről beszélek, maradj a volánnál, a gondolkodást hagyd meg azoknak, akik értenek hozzá, google huszár. 🙂

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    ha neked többet ér a xtrilliárd dolláros rakomány, mint 10-20 év letöltendő, + lelkiismeret, az a te dolgod.Ha a másik önbíráskodik és szabálytalankodik, az nem hatalmaz fel arra, hogy gyilkolj, vagy garázdálkodj. főleg úgy, hogy esetleg szabálytalanul vágtál elé.Ez azért elég primitív hozzáállás lenne.
    Ha ennyire kivagy tanulva és figyeled a forgalmat, ennyi tapasztalattal, akkor nem ilyen hozzáállást várna az ember.Valószínű te nem szabálytalankodnál a másikkal, így kevés az esélye, hogy előtted satuznának direkt, emiatt.
    De sok kamionos, csak megélhetési kamionos és a gonosz főnöke hajtja és ezért konkrétan nem érdekli, hogy mi lesz a másikkal..él-e vagy hal.

    Értem, hogy cseszegessük az autós (indokolatlanul), hogy legyen türelmesebb, de jó lenne, ha a kamionosok is számolnának ezzel, hogy az autós se csak úgy szórakozásból furikázik arra, neki is lehet főnöke, melója, családja, bármi baj, ahova siethet…és jó lenne, ha használnák azt a rohadt tükröt és holttérfigyelőt ezek a hihetetlenül szerencsétlen, póruljárt kamionosok…mert ez bizony rajta is múlik, nem csak az autóson.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    No látod, a hozzád hasonlóan szellemileg alultápláltak miatt írtam kőrbe a dolgot.
    Amit én sok év alatt megtanultam miként adjam át a te fejednek?
    Nem a farkammal kellene jönnöd, mert ez számomra azt mondja, hogy nemi identitási gondjaid vannak, magas a homoszexuális látenciád barátom! (Masters-Johnson kutatások:[url]http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=homosexuality-cure-masters-johnson[/url] )
    Abból amit leírtál, ahogyan leírtad, a szóhasználatod és a mondanivalód összességéből a fentiek jöttek ki és az, hogy téged zavar az átlag középszer státusod.
    Tudod (Tudod) a Gauss görbének a két végén vagyunk, én fent te lent 🙁
    Ez van barátom.
    Szép álmokat!

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Szerintem egy jó dolgot azért leírt. Hogy előre kell gondolkodni picikét. Kisakkozni, kb. ki mit fog csinálni. Csak itt a bibi! Mo-on ez nem mükszik. Én hetente járok Ausztriába, és valóban igaz, kint egy év alatt dühöngök annyit, mint itthon 2-3 óra alatt. Mire Pestre hazaérek, már megvan az alaphangulat!

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Igazából nem írtál semmit. Próbáltad tudományosan megfogalmazni, hogy a te cerkád hosszabb. De ha ilyen okos vagy, miért vagy kamion sofőr?? Paradoxon. :)))

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    [b]Mint írtam, eszembe sincs vitatkozni![/b]
    Válaszolni sem érdemes, mert ez nem az a hely ahol mindenre kiterjedő, szakszerű, pszichológiai hátteret, jogi környezetet és a helyzetre adott adekvát választ le lehetne írni.
    Ez egy játszótár ahol sokan szerepet játszanak!
    Én nem játszom szerepet, én valóban ilyen vagyok.
    Amellett 34 évem alatt a bal első ülésben balesetem nem volt, mert figyeltem és szerencsém volt az első időben.
    Az első százezer után az embereben kialakul a közlekedési érzék, ami lefordítva:
    szétnéz és az agyában három másodpercre előre lezajlik a jövőbeli történés.
    Én azért, hogy a lehető legjobban végezzem a munkámat elsősegély tanfolyamot végeztem , (autószerelő az alapszakmám, van még más is) és az összes lehető magyar német nyelvű közlekedéssel, közlekedési lélektannal foglalkozó könyvet megvettem és megpróbáltam megérteni.
    Tehát én tudatos vezetőként dolgoztam, míg a személyautósok, de sajnos a hivatásosok egy része ösztönös vezető.
    Sok olyan jogi és egyéb ismeretre tettem szert (mert ugye országonként más a közlekedésjogi környezet) amit itt megosztani képtelenség.
    Lehet, hogy amit röviden, tömören leírtam sokaknál leverte a biztosítékot, de a fentebb leírtak miatt nem vitázom.
    [b]További szép napot kivánok mindenkinek![/b]

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Nem tudlak megcáfolni.. nekem húzta meg a kocsimat Litván kamion benzinkúton. a kamera mindent felvett… láttam a rendszámot, a kiérkező rendőrökkel együtt… de a kocsimat nekem kellett kifizetni.. “Ismeretlen elkövető ellen nem folytathatják tovább az eljárást”.
    És igen, 80-al döcögni főúton.. kilóméterenként körforgalmak vannak….

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Az a helyzet, hogy cseppet sem kell csodálkozni…
    Ha egy sofőr, autós vagy kamionos egy kutya, külföldön garázdálkodik, úgy megbünteti a hatóság, hogy belefeketedik!!! Szerintem mindannyian ismerünk ilyen történeteket…
    Itt nálunk mi van? A közeg csak és kizárólag a magyart állítja meg. Hogy mi az oka, a fene tudja.
    Egyik munkatársammal esett meg: 86-os, lakott terület, 40-es tábla. Szépen sebesség betartva, személyautóval, külföldi kamion ezerrel elhúz mellette. Egyenes végén ott áll a közeg, kamionos el, autós félreint. MIÉRT????
    Szóval: minek utána a külföldi azt csinál nálunk amit akar (és ez sajnos nem csak a közutakra igaz!!!), ez rontja a közlekedési morált, és ez szüli a sok ideges sofőrt, akik aztán szintén nem bírnak magukkal…
    Valaki cáfoljon meg!

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    a fedélzeti kamera nem ér semmit, egyszerűen azt mondja az autós, hogy rosszul lett, ezért satuzott bele, aki biztosítózni akar annak kiváló lehetőség egy “toló” kamion

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    “abnormális dolog például autópályán 80 km/órával autózni, van mellette főútvonal, ott lehet andalogni!”

    ez valami kezdő kamionos lehet, aki vezetett már az tudja, hogy főútvonalon nem lehet 80-al folyamatosan haladni, tele van falukkal, meg korlátozásokkal…de, ha úgy gondolja igen, akkor ő miért nem ott közlekedik?

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Mint írtam…nincs bajom még ha előznek sem, nem dudálok, nem lámpázok, nem örjöngök …kivárom a soromat. De ha engem semminek néz az illető sofőr úr és úgy goondolja, most szarok a mögöttem jövőre aki 10-20 méteren belül érkezik jóval nagyobb sebességgel (aki amúgy 1-2 másodperc alatt elsuhanna mellette) akkor nem tudom szó nélkül hagyni. Ha belémjön, akkor is idővesztessége lesz mert az legkevesebb a rendőrségen megdumáljuk, satuzni mint mondtam nem szoktam…az tényleg veszélyhelyzetet szűl és butaság. Nem vitatkozok erröl mert vélemények és vélemények. Én betartom a játékszabályokat…tartsa be más is. Ha pedig nem tartja akkor ne álljon már neki fennebb.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ha kisteherautóval megyek rakottan, 85-tel, akkor is dúr le a kamion, mondjuk főleg a lengyelekkel, bolgárokkal, törökökkel van ilyen tapasztalatom… Villog, dudál, majd mikor elkezd előzni, mert ugye a leálló sávba nem mehetek le Én se, szóval a pót még mellettem sincs és már húzza is rám a szerelvényt.. És lehet mondani hogy ennyivel araszoljunk a főutakon, de nem véletlenül megyünk a pályán, nekünk is időre kell odaérni. Főleg nyáron jellemző az M5-ösre, a dinnyések elindulnak délután a nagybanira.
    És sajnos az előzés módjáról nekem is csak hasonló élményeim vannak mint Lookie-nak, kihúzz és a visszapillantót meg nem is figyeli. Vagy ami rosszabb, bár ezt szintén csak a fentebb említett nemzetek kamionosainál láttam, hogy láb kint az ablakban, laptop középen és filmet néz, közben meg a két sáv között sétál a pót..

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Nem békásnál volt, hanem az M5 bevezetőn a városba befelé. Ismerem a foszert személyesen, aki lelőtte a kamionost, kb. egy-másfél éve szabadult. Nekem olyan esetem volt a kamionosokkal, megyek a belsőben kb. 130-135, és igen közel elém vág, mert előzi a másik kamiont. Nagy satu, majd fénykürtölök rá. Kb. két perc után ( az előzős direkt jó lassan előzött, szerintem cb-n megdumálták) értem az előzött kamion nyereg csatlakozója vonalába. Erre mit csinál? Előttem két méterre az előző, mellettem az előzött. Fogja az előzött, és rámlegyez!!!! A belső oldali záróvonalon mentem már, kb. 25 centire a szalag korláttól. Mindezt kb. 90-nél, egy Peugeot személykocsiban ültem. A kamionosok úgy gondolták, most jól megtanítanak, nehogy már szabályosan közlekedhessek!!! És ha nem vagyok mondjuk elég rutinos, mert én olyan évi 50ezret megyek, pl. egy nő, megijed, elrántja, és felkenődik a szalagra, ha szarul jön ki a lépés, ott hal meg.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Kedves Csutak.
    Elítélem a személyautós megnyilvánulását, de a te hozzá állásodat is! Ha sok a feszültség és vita van a felek között, akkor félre kell húzodni/invitálni a másikat és játszák le a mecset a pihenőnél. Ha jól emlékszem a 90-es évek közepén valahol Békesmegyer környékén volt hasonló szitú, ahol a kamionos volt a “kemény” és leckéztetett egy Trabantos pszichiátriai beteg rokkant nyugdíjast. A jutalmát az első piros lámpánál kapta meg a kamionsofőr 6 db házilag megbuherált flóbert töltény formájában :-((( Szóval csak óvatosan az ilyen szitukkal…:-)))

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Tudod, amikor hozzád ér a kamion akkortól mint az állat úgy nyomnád a pedált:)
    Amit teszel pont olyan szabálysértés mint a tilosban előzés, sőt.
    A lassú haladás agressziót szül!

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Az a szerencséje a személyautósnak, hogy nem előttem satuzott!
    Én bizony eltoltam volna, mert az általam szállított áru értéke többet ér mint az ilyen vadbarom.
    Bocs, nem érdekel egyikőtök véleménye sem, mert itt megszokott az indulatból és szaktudást mellőző anyázás.
    Nekünk anno a legjobb szakjogászok tartottak oktatást, (de mondták, hogy letagadnak pár dolgot) hogy mi legyünk a legjobbak!
    Amiről sokan nem tudnak:
    A közlekedési a büntetőjog és a biztosítási jog háromfelé húz!
    Ha én egy ilyen állat miatt összetöröm a rakományomat ami mondjuk 30 millió Ejró értékű akkor miként bizonyítom a fékezés és az árukár okának a szükségességét?
    Emiatt aztán lutri az, hogy mennyire töröm össze azt aki ezt velem meg akarja próbálni!
    Egyetlen ökör miatt sem fizettem soha életemben.
    Egyszer fényképeztek le Szegeden sebesség túllépés miatt (Wartburg) , más szabálysértésért nem fizettem!
    Ez van, további kellemes anyázást kivánok.

    Az persze egy másik dolog, hogy hazánkban a kitáblázottság a bányászbéka valagának a nívóján van! Ostoba, hozzá nem értők oda tesznek táblát ahol felesleges és oda nem ahova kellene!

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Egy kérdésem lenne csak: a tisztelt kamionos úr hogyan is kezdte meg azt az előzést? Nem véletlenül tahó módjára kihúzott a kiskocsi elé amikor az 10 méterre volt mögötte, mert ” én nagyobb vagyok, leszarom, fékezzen csak le, úgysincs mit csináljon” alapon? Mert a gondok innen származnak legtöbb esetben. Magyarország autópályáin, de nem csak a legtöbb kamionos (tisztelet a kivételnek) ezt csinálja, egész egyszerűen tudják, hopgy nagyobbak és bennük kár úgy sem eshet így vissza is élnek azzal. Nem hiszem, hogy az a kiskocsis csak úgy ok nélkül mérgelődőtt volna így fel. Csak az ilyesmit mindig elfelejtik odaírni a vétkesek és eljátszák a nagy ártatlan jószívű kamionos bácsit…
    Megszámolhatatlan alkalommal jártam már így ls biza ennek köszönhetően tudom pontosan hogyan viselkedik az autóm satufék esetében mondjuk 130-140-ről…Csokoltatom ez úton is a családjukat….
    Hozzáteszem sosem haragszom, lámpázom amikor már előzésben van egy TIR és szépen állt ki, mert én is megértem, hogy ha menni kell akkor menni kell, csak a méretbeli visszaélés gurítja el nálam is a gyógyszert. Annyi hogy ebben az esetben én nem satufékezek elötte csak szép lassan leveszem a sebességet egy időre…az sokkal jobban idegesíti, garantálom.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Én 3,5 ponyvással fuvarozok EU-ban,de szerintem a kamionosok ahogy elértük a magyar határt valahogy megbolondulnak. Nyugaton nem idegesítem fel az utakon magam 2 hét alatt, mint magyarban 2 óra alatt. Érdekes németben is előznek a kamionosok,de teljesen kulturáltan. Persze ott figyelembe is veszik az előzni tilos táblát. Az a baj elsősorban, hogy ellentétben pl. némettel mi nem vagyunk autós nemzedék és ez a vezetésünkön is látszódik. Konkrétan nem foglalkozunk a másik autóssal, mert kit érdekel? Szerintem nálunk sem azzal lenne a baj, hogy előznek a pályán, hanem ahogyan. Mikor személyautóval megyek a megengedett 130 km/h -val és a kamionos elkezdi előzni az előtte haladót, úgy, hogy konkrétan nem érdekli, hogy jössz a belső sávban mert előzöd a kamionsort(persze ha megfelelő követési távolságot tartanának)! Akkor erőteljesen ráfékezel és szívod a fogad. Igaz a kamion sokkal nehezebb, de ez az elefánt -egér esete és csodálkozik ha feldühödsz rá. Elsősorban külföldi, “balkán” népek közlekednek így,de tisztelet a kivételnek. Az, hogy ők időre haladnak,tachográf, mindenki tudja, senki nem utálja a kamionost, mert árut szállít árut és én és mindenki más megveszi a boltban vagy alkatrészt stb.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Én motorral szoktam mindig meglepni a kaminosokat – persze fordítva.
    Mert ők megszokták, hogy a motoros nem engedi be őket, mondván sokkal gyorsabbak.
    Én meg úgy vagyok vele, hogy bármikor megelőzőm, csak egy gázfröccs.
    Szóval beengedem, közben feltartom a mögöttem anyázó autóst, aztán rögtön megelőzőm.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Nem értem miért büntetés a satufék, javulnak hatására a reflexek, friss marad az ember és nem utolsó sorban jót röhög az elkövetőn! Technikai szempontból kellhet egy-egy ilyen keményebb fékpróba! 😉

    Szerintem az ilyenek magukat büntetik!
    Én ha végre elkerülöm az ‘akadályt’, akkor nem, hogy nem satufékezek előtte, hanem nyomom neki mert végre hakadhatok tovább a saját tempómban…
    Hogy, mennyi idióta van!!

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    +1.
    Mondjuk lehetna velemit lazítani a kamionok sebességszabályain, hogy egy rövid szakaszon lehessen pl +5kmel átlépni.

    De a msiotani rendszerben szerintem is pofátlanság amikor a kamionosok laza teadélutűnokat tartanak egysmás mellett.

    Spec volt már olyan hogy hálam is elszakadt a cérna (kb 10 kmes párhuzams közlekedés után a jobbra ív miatt az előző elkezdett lemaradni az előzöttől), és életem egyik legszabálytalanabb húzásával kielőztem a leállón majd lelassítva visszatereltem a vagizó kaionost.

    Nem votlam büszke rá, de szerintem elég nagy pofátlanság hogy egy ország (na jó törpeállam) felét átkullogom egy béna kam ionos miatt.

  • 2017.10.30. at 03:50
    Permalink

    Ha egy kamion egy masikat eloz, az minimum egy percig tart. Az hogy az elozott kamionos kicsit segitse az elozest az ugye nyilvan kizart… Nem sok kedvem van megerteni oket. Ok se szoktak megertest tanusitani pl egy muszaki hiba vagy vontatas miatt kulso savban lassan halado szgk irant. Mindenkinek megvan a maga baja.

Vélemény, hozzászólás?