Az új MX-5 takarékosabb is lesz az elődjénél

A Skyactiv technológiás MX-5 ND jól fogyaszt az EPA szerint

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mazda büszkélkedhet a legújabb MX-5-tel: az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal mérése szerint csak 7,8 liter benzint kér vegyesben.


Mi is tudjuk, hogy nem minden a fogyasztás, de azt is, hogy ma már sajnos olyan célgépeknél is számít az emissziós érték, mint a Mazda MX-5. Mit lát a laikus? Hogy a Miata - ahogy Amerikában legendás lett - egy nyitott autó. Mit tud, aki próbálta és szeret is vezetni? Hogy az MX-5 az egyik legjobb sportkocsi, ami a vezetés klasszikus élményét tudja nyújtani. A nyitott tető csak bónusz. A világ legnagyobb példányszámban eladott roadsterjének 1989 óta töretlen karrierjében komoly állomás volt a tavaly bemutatott negyedik, ND kódú széria. Nem kevesebbet várunk tőle, mint hogy jobb legyen, mint az elődje.[BANNER type="1"]

Ehhez persze papíron is jónak kell lennie, emiatt nagyon fontos, hogy az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal, az EPA fogyasztástesztjén elég jól szerepelt az új generáció. A 2,0 literes, hatfokozatú kéziváltóval szerelt változat vegyes átlaga az amerikai mérési ciklus szerin 7,85 liter lett száz kilométerre. Ez az előző generáció hasonló értékéhez hasonlítva 25 százalékos javulást jelent. Hiába, a kisebb méret és a súlycsökkentés, na meg a nagy kompressziójú Skyactiv benzinmotorok megtették hatásukat. Az 1.5-ös 131 lóerős és 2,0 literes 160 lovas új MX-5 piaci megjelenése a harmadik negyedév elejére várható. Németországi ára már van: az alapkivitel 22 990 euró (6,94 millió forint), szóval nem marad más, mint reménykedni, ne legyen sokkal drágább a kifutó típusnál.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?