Bemutatkozott: az új Volvo XC90

Prémium minőségű, hétüléses sport-szabadidőautó: ennek mondják az új Volvo XC90-est

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hivatalosan is bemutatkozott a második generációs Volvo XC90, 1927 példányos First Edition bevezetési széria is készül belőle.

Sok újdonságot nem hozott a hivatalos leleplezés a Volvo XC90 kapcsán, de a méreteit például csak most ismerhettük meg. És úgy tűnik, az XC90 még a képeken láthatónál is nagyobb lesz. Nagyon nagy, főként széltében. Tükrök nélkül 2008, azokkal együtt 2140 mm széles. Elődjénél 10,4 cm-rel vállasabb, a 4950 mm-es hossz is 14,5 cm többletet jelent. Bár az újat nem csak prémiumosabbnak, hanem sportosabbnak is mondják a rekord hosszú ideig gyártott, 12 év után búcsúztatott elsőhöz mérten még a magasság is nőtt 6 cm-t, 1775 mm lett. Az opciós légrugóval ráadásul további 3 centiméterrel növelhető, hogy a 23,7 centis hasmagasság 26,7 cm-re emelkedjen.
Új Volvo XC90 - méretek
Hosszúság [mm] 4950
Szélesség [mm] 2008
Magasság [mm] 1775
Tengelytáv [mm] 2984
Csomagtér [l] 1899
Hasmagasság [mm] 23,7-26,7

Az alapvető műszaki adatokon túl a leleplezésre hagyták a bevezetési széria említését: az 1927-ben alapított gyártó által 1927 példányban kínált First Edition kissé áthallásos a Mercedes-Benz, szintén bevezetésekkor kínált Edition 1 kivitelével, mellyel legutóbb az új V-osztály járt nálunk.
A Volvo alapítási évéről megemlékező First Edition történelmi modellként kizárólag internetes értékesítéssel, a www.volvocars.com oldalon keresztül lesz megvásárolható, szeptember 3-án 16 órától. A sorszámozott fémbetétek a küszöbökre kerülnek, megkülönböztető embléma továbbá a csomagtérajtót díszíti. Itthon csakis a D5, ikerturbós, 225 lóerős, 470 Nm nyomatékú 2,0 literes turbódízellel és 8 fokozatú automata váltóval lesz kapható, máshol a T6 (320 LE, 400 Nm) benzinessel is. Az esetében alapáras elektromosan vezérelt légrugózás öt választható üzemmóddal rendelkezik. Az XC90 First Edition fekete fényezéssel, 21 colos felnikkel, borostyánszínű nappabőr kárpitozással készül. Elektromosan mozgatható első ülései fűthetők és hűthetők, fűtést a második sor szélső helyei is kínálnak. Az elektromos mozgatás a második és a harmadik sor üléseinél sem hiányzik. A tablet-szerű középkonzolról a világ legfejlettebb autós hifijének nevezett, 19 hangszórós, speciális mélynyomós, 1400 wattos Bowers & Wilkins rendszer is vezérelhető.
Hirdetés
Nem csak a First Edition esetén, az összes új XC90-nél alapáras a City Safety rendszer, városi araszoláskor - ha az autón múlik - nem fogjuk összetörni azt, nem fogunk gyalogost gázolni, csak akkor, ha mégis érintenénk bármelyik pedált. Az új XC90 az első Volvo, amely önállóan képes a városi araszolásra - félig autonóm autó. Újdonság a sofőrhibák kiszűrésére a keresztező forgalom (például balra kanyarodás esetén) aktiválódó automatikus fékezés és az út elhagyásakor aktivizálódó övfeszítés.
Új Volvo XC90 - kezdeti kínálat
T6 AWD D5 AWD
Hengerűrtartalom (cm3) 1969 1969
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/8
Teljesítmény [LE (1/min] 320 (5700) 225 (4250)
Nyomaték [Nm (1/min)] 400 (2200-4500) 470 (1750-2500)
Végsebesség (km/h) 230 220
Gyorsulás (0-100 km/h, s) 6,9 7,8
Fogyasztás - vegyes (l/100 km) 7,7 5,8
CO2-kibocsátás (g/km) 179 152

Az új, variálható padlólemezre épülő és friss, a Volvo új modelljeinek formanyelvét meghatározó formanyelvvel, az elmúlt évek legjelentősebb fejlesztési költségével és legfontosabb modelljeként érkezett XC90 - csakis négyhengeres kétlitereseket soroló - motorpalettájáról már az első képek megjelenése előtt hírt adtunk, ám a teljes paletta még most sem mutatkozott be. Nem ismert még például a turbóval és kompreszorral töltött benzinest és 80 lóerős villanymotort társító 400 lóerős összteljesítményű T8 csúcsverzió specifikációja, csak a két hagyományos csúcsmotoré. A T8-ba is kerülő turbós és kompresszoros T6 a 2,0 literes lökettérfogathoz mérten igen nagy, 320 lóerős teljesítményt hoz, de a szintén 2,0 literes D5 turbódízel 225 lóereje sem szerény. Idővel lesz 190 lóerős D4 motor is - azonos alapon. Egyelőre azonban csak a T6 AWD és a D5 AWD adatai ismertek (lásd feljebb táblázatunkat), elsőként ezek kiszállítása kezdődik - jövő év elején.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 03:48
    Permalink

    Majd a darab számok igazolnak vagy nem … de én egy Volvotól mást várok mint amit jelen pillanatban látok nem azt írtam hogy ronda kocsi hanem azt hogy erősen hajaz egy már meglévő konkurens termékére .

    Nézzétek meg mint ha lemásolták volna Volvo : http://www.netcarshow.com/volvo/2015-xc90/1600×1200/wallpaper_1f.htm
    BMW : http://www.netcarshow.com/bmw/2014-x5/1600×1200/wallpaper_5c.htm

    Még a kerékjárati ív lapítása is ott van … 😀 Se a Merci se az Audi nem hasonlít ennyire a másik gyártó konkurens modelljére … és még a Japán , Koreai gyártókat vádolják másolással … 😀

    Értem én , hogy a Kínai tulajnak kellett egy koppintott BMW mert Kínában az jobban eladható , de akkor legalább árazták volna be szociálisabban az árát szerintem Európában és az USA-ban nem fog jól fogyni pont azért mert így néz ki és baromi drága lett .

    De írtam fentebb majd az idő és a darabszámok igazolnak vagy nem … jelen pillanatban ez a véleményem erről a modellről .

  • 2017.10.29. at 03:48
    Permalink

    [i]“Kinek “való” egy ilyen autó?”[/i]
    Szerintem magamutogató p*rasztoknak (ez persze csak az én véleményem, nem mondom h igazam van), akik azért vesznek ilyet, “me’ há’ ez a legnagyobb, ‘oszt enné’ má’ nagyobbat nem vehettem vóna”. Ezzel akarják kifejezni h k*rvasok pénzük van, de agyuk meg nincs hozzá.
    [i]“Egyáltalán mi a célja egy ekkora sz@rnak?”[/i]
    Az, h a fent említett magamutogató p*rasztok kifejezhessék a többiek irányába, hogy ők magamutogató p*rasztok – szerintem. Hallottam olyat ezen s*ggfejektől, h azért jó, mert magasan van az üléspozíció, és nem érzik annyira az úthibákat….. oké, és itt ki is fogyott a jó oldala. Többet eszik mint egy normál kocsi, nehezebb vele parkolni.: pl. nem egyszer láttam már SUV-ot Tesco parkolóban egyszerre 4 db rokihelyet elfoglalni, ezzel is kifejezvén, hogy a SUV-tulaj nem csak fizikailag, hanem szellemileg is rokkant (persze tisztelet a kivételnek).
    [i]“Senki nem látja, hogy a képek 70%-a városban készült? Miért erőlteti a Volvo, hogy városban ilyennel közlekedjenek?”[/i]
    A fent említett gondolkodásra képtelen p*rasztok, ill. azok háziállatai, akiket a Linné-féle állatrendszertanban a “plázak*rva” név alatt találsz, rohadtul nem foglalkoznak azzal, hogy nem városi járgány, ezzel mennek mindenhova (ha nem így lenne, nem tudnák mások tudtára adni, hogy ők pénzes p*rasztok/plázak*rvák). Egyébként h ha már itt tartunk, há’ mivel közlekedjenek a természetes lelőhelyükhöz (plázák, bevásárlóközpontok, stb.) közeli területeken?
    [i]“Tényleg csak én nem hiszem el, hogy “ez” a gyalogosok és kerékpárosok barátja? “[/i]
    Természetesen nem az, sőt egy frontális ütközés esetén, -mondjuk egy XC90 vs. Fiat 500-, már a miniknek sem “barátja”. Egyébként engem kijelölt gyalogátkh.-nél az esetek 85-90%-ban az ilyen suvok, vagy azok cimborái a pickup-ok akarnak elgázolni, túlnyomórészt a már említett plázak*rvával a volánnál. Régebben már pánikrohamok is kialakultak nálam, úgy hittem minden bokorban les rám egy X5, vagy egy XC90, esetleg a sokszínűség kedvéért egy Cayenne, csak arra várva h letegyem a kis lábikóm az aszfaltra, és elgázolhasson. Valahol a 10. éjszaka után, mikor talpig leizzadva keltem fel rémálmomból, amelyben SUV-ok és Pickup-ok kergettek a réten (egyébként szép idő volt), elhatároztam h pszichológushoz fordulok a szorongásommal. Azóta már jól vagyok, bár a gyógyszereket még mindig szedem…
    [i]“Én a várostábláknál nem engedném tovább, különösen nem a dízeleket. “[/i]
    B+ én ezeknek ha tehetném, még a gyártását is betiltanám. Régen nagy divat volt a szabványosítás, nem értem h a SZGK-nál miért nincs. Szerintem nem kellene smart fortwo-k mellett g-merciket gyártani, de még a 300 pacinál izmosabb gépeket is feleslegesnek tartom, ott is meg kellene szabni h ennyi vagy annyi a plafon, és nem kell ide 500-600 lőerős potenciális tömeggyilkos. (régen volt is japánban törvény, h 280 ló a max., valószínű h már eltöröték sajnos. Pedig ide is be kellett volna hozni). De hát ez van, nem a józan ész számít, hanem a kereslet-kínálat. Amíg vannak öntelt p*rasztok tele pénztárcával, addig van rá kereslet, és addig van rá kínálat is.

    Na, tudom h Mátyás cikke alá “piszkítottam”, kedvenc alanya vagyok a moderálásra, úgyhogy már csak a formai dolgokra térnék ki: Hozzászólásommal senkivel nem kívántam vitát kezdeményezni, trágár kifejezéseket kicsillagoztam, sértő megjegyzéseket valószínűleg tettem, de nem konkrét, beazonosítható személyekre (“akinek nem inge ne vegye magára”), tudtommal felhasználási feltételeket nem szegtem meg, csak és kizárólag a véleményemet fejtettem ki (ez nem szentírás), stb. stb. stb. lesz*rom már késő van.

  • 2017.10.29. at 03:48
    Permalink

    Kinek “való” egy ilyen autó? Egyáltalán mi a célja egy ekkora sz@rnak? Totál mindenki beeszi a marketing hablagyot? Senki nem látja, hogy a képek 70%-a városban készült? Miért erőlteti a Volvo, hogy városban ilyennel közlekedjenek? Tényleg csak én nem hiszem el, hogy “ez” a gyalogosok és kerékpárosok barátja?
    Én a várostábláknál nem engedném tovább, különösen nem a dízeleket.

  • 2017.10.29. at 03:48
    Permalink

    “BMW X5 Volvosított verziója”. Ezt nem igazán értem, Semmi BMW vagy X5 nincs benne. Igazából ami a gond szeriitem, hogy az eredeti orr és a volvós far között tényleg semmi sincs formailag.

    Az RXnek ott a v6-os de azért nem az a döntő egy SUV megvételénél, főleg az RXtől annyira távol áll a motorhang mint egy dízel passattól. A belső tágasságát nézve az RX inkább az XC60as konkurense. Ráaádsul az XC90nek van hétüléses változata és szeritime eddig ez is volt az egyik fő fegyvere. Én legkésőbb a 2006os modellváltás óta nem merném oda tenni az X5 mellé az XC90est mert nem hiszem hogy egy vevő komolyan elgondolkodik egyiken kontra másikon. Az X5 egy drága majdnem full size (khm, “sportos”) luxus SUV, az XC90 egy olcsóbb praktikus hétüléses nagy SUV, nettó kb a feléért. Ezek nem konkurálnak nagyon.

  • 2017.10.29. at 03:48
    Permalink

    Lehet, hogy el kellene vinned.
    Mindegy, hogy mi volt a régi erőssége, ez sokkal jobb. Kisebb, csendesebb, kevesebbet fogyaszt, rugalmasabb, élvezetesebb.

  • 2017.10.29. at 03:48
    Permalink

    Én csak a hybridet néztem és nyilván azt is hasonlítottam össze a konkurensekkel jelenleg 1 van a Lexus rx 450 h ami szerintem jobb kocsi mint a Volvo T8 hybridje ha másban nem is hang és járás kultúrában mindenképpen veri ugyan annyi vagy ha nem olcsóbb forintokért ráadásul minimum 15 évvel járnak előttük ebben a technológiában … Ami meg a dizájnt illeti a Volvosok eddig is vehettek volna BMW,Audi vagy akár Merci kategóriát is de pont azért nem vettek mert sztereotípiáktól mentes és valami különlegeset akartak … nos ez az XC 90 el szerintem megbukott mivel ez egy BMW X5 Volvosított verziója ami nem biztos hogy egy átlag Volvo felhasználó előnyként fog elkönyvelni … Értem én hogy ez csak egy irányár és lehet alkudni de 10 % nál többet nem fognak elengedni a listaárból és ezt bármelyik konkurens modellnél is meg lehet tenni … ha a konkurensek presztizsét és a Volvoét hasonlítjuk össze akkor igen csak drágán mérik az újdonságot persze ez nem jelenti azt hogy rossz kocsi lenne csak ennyi pénzért igen csak elgondolkodtató hogy inkább egy konkurens modell ami nagyobb pedigrével rendelkezik … De lehet , hogy csak én látom túl sarkosan a dolgokat és egy bomba nagy üzlet lesz a Volvonak ez a kocsi de szerintem nem fog akkorát ütni mint számítanak rá …és pont az ára miatt !!!

  • 2017.10.29. at 03:48
    Permalink

    Az új D4 dízelt még nem vezettem. Lehet hogy el kellene vinnem azt is egy körre? 🙂

    De a korábbi generáció erőssége volt az 5hengeres hang és a kategória-első nyomaték. Ráadásul pont 120kw-ra homologizálva. Egyelőre még lűáttam az árlistán a kifutó 136LE D3ast, arra céloznék, ahogy a konkurenciától is.

  • 2017.10.29. at 03:48
    Permalink

    Erre mondja az angol hogy wishfoul thinking: a Lexus sajnos leszállt a V6ról, és sornégyessel kombinálja a hibridet, az RXben is. Kár, szerintem a Toyotánál lassan visszafejlesztenek, pedig az előző RX hibrid igazi álladat keresel a padlón élmény volt (igaz a fogyasztása is). Viszont a Volvo D6osának egyelőre nincs párja a Lexus kínálatában, mégha mindkettőt diszkvalifkálja a lóerő alapú adóztatás több nagy európai piacon is. De ahol nem ott a P6os bizony elég pöpec, és a Lexunak ilyenenje nincs, ennyit a 15évről.

    Ami a túlhúzottságot illeti: nehéz megmondani hogy mi a túlhúzott és mi a technológia fejlődés. A sok bonyolult elektronika és bigyó előbb fog bedőlni, mint a common rail. Nálam a V70esben olyan dolgot javítottak ami örök életű míg azok amitől paráztam (PUG motor és e csomagtartóajtó) még bírják.

    A lexusoknál a motorokkal nem lehet nagy gond, nem is az a fő típushibája nekik. De attól még lehet csúnya költsége…

    A hengerszámcsökkentés szerintem is ökörség, a volvótól éppúgy mint másoktól.

  • 2017.10.29. at 03:48
    Permalink

    Tényleg nem szeretnék belekötni mert szép ” bár kicsit X5 re hasonlít sőt nem kicsit hanem nagyon ” és biztosan hoz újdonságokat is ,de enyhén szólva is pofátlanul drága lesz ez a kocsi !!! Ha azt veszem alapul , hogy én nem vennék olyan diesel motort aminek 2500 bar az üzemi nyomása hanem maradok a benzinesnél akkor be kell érjem egy 2.0 T vel ami szerintem egy közel 2.2 tonnás autóban horror fogyasztást produkálna. Tehát marad a benzin hybrid megoldás ami alap hangon is jó 18 tól indul és valahol 22 -23 körül ér véget ” az előzetes limitált felszereltség T8 as ára 22 körül van ebből lehet következtetni az árára ” akkor már inkább egy Lexus Rx 450 h pedig nem vagyok Japán fanatikus . Miért is mondom ezt ? A japánok jó 15 évvel járnak előrébb hybrid technikával mint a Volvo ráadásul ott egy szívó átlagos teljesítményű ezáltal tartósabb V6 os motor áll szemben a Volvo 4 hengeres feltöltősével ami enyhén szólva is túl van húzva picit .Ráadásul a 4 hengeres soha nem fog úgy szólni mint a V6 és a járáskultúrája sem lesz olyan egyenletes , fogyasztásban meg szinte teljesen mind1 hogy 2.0t ből hozzák ki a 320 lóerőt vagy egy nagyobb szívó motorból mivel a teljesítménynek ára van fogyasztásban mérve ! Összevetve a két autó közel azonos árazását én így látatlanban is egy Lexus-ra szavaznék a hybrid kategóriában … értem , hogy a Volvót lehet tölteni konnektorról de egy lakópark parkolóban vagy közös garázsban elég nehezen lehet megoldani így ez az opció elhanyagolható …

Vélemény, hozzászólás?