Családi egyterűek használtan
Használtautó körkép: egyterűt a családnak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már két gyerekkel is sokszor jól jön egy 7 üléses autó, abba ugyanis még a nagyszülők is beférnek. Ilyet kerestünk használtan.
Nagy csomagteret és 7 üléses utasteret ígérnek az egyterűek, a kettő együtt azonban nem élvezhető. Az átlag alsó-középkategóriásoknál nem nagyobb, városban is elviselhető külső mérteikkel így is sokakat meggyőznek
Minél praktikusabb és minél több célra használható egy autó, annál jobb az értéktartása. Az egyterűek legfőbb ismérvei pedig pont az előzők. A tágas utas- és csomagterű gépek a család szállításakor és mindenféle egyéb holmi cipelésekor is felettébb célszerűek. Költségtakarékos és egyszerű, ha a nagyszülőknek nem külön autóval kell utazniuk, hanem beférnek a családéba. De a taxisok vagy akár az alkoholt nem megvetők körében is jobb az arány, ha nem 5, hanem 7 emberből kerül ki a sofőr. Jól jön, ha az ülések padlóba hajtogatásával teherhordóként is funkcionálhat a családi autó, hiszen a hétköznapokban így valódi munkaeszközként használható. Egy jó egyterű ilyen, de nem olcsó, újonnan rendszerint 5 millió forint körüli tétel. Az átlagpolgár így legfeljebb használtan juthat csak hozzá az amúgy kétségtelenül praktikus öszvérekhez.
Bő a kínálat a Renault Grand Scénic-ből, hiszen flották is szívesen vásároltak. A legolcsóbb 5 évnél fiatalabb, nem túlzott futású példány is ilyen
Körülnéztünk, hogy a 2-2,5 millió forint közötti ársávban, azaz az egyterűek átlagos, újkori árának feléért mit kínál a használtpiac. Eleve voltak ésszerű elvárásaink: ne legyen 5 évnél idősebb, legfeljebb 150 ezer kilométer legyen benne, a 7 ülés és a légkondicionáló, az ABS és az első légzsákpár pedig természetesen alapkövetelmény volt. Az így megfelelő modellek listája nem túl hosszú: Opel Zafirából és Renault Grand Scénic-ből bőven találni a kritériumoknak megfelelőt, Volkswagen Touranból egy maradt fenn a rostán és ezeken túl két másik modell, a kétségtelenül egyterűs, de alapvetően inkább kombi Peugeot 307 SW, valamint a hasonló elvű, de jóval puritánabb Dacia Logan MCV felelt meg elvárásainknak. Aki más márkát választana, az kénytelen idősebbel megbékélni, a Ford Galaxy például ennyiért csak 10 év közeli korral, a Toyota Corolla Verso 8 év körül és 100 ezer kilométer feletti futással kapható meg.
Leginkább a benzinmotorosok között lehet válogatni, de lehet dízelmotorost és automata váltóst is találni Opel Zafirából
Opel Zafirából és Renault Grand Scénic-ből azonban nem nehéz mindössze 5 számjegyű futásteljesítményűt találni, lehet válogatni a dízel és a benzinmotoros példányok között. Természetesen utóbbiak az olcsóbbak, a legfeljebb 5 éves kor alapján csakis második generációs Zafirákról van szó, 2,3 milliótól vannak alap, 1,6 literes, 105 lóerős, 2006-os benzinesek. Zafirából 2,5 millióig legfiatalabban 2007-es példány található, ám a 2006-osokból dízelmotoros, sőt akár automata váltós öngyújtós is választható - épp a 2,5 milliós plafon alatt.
Hétüléses Renault Grand Scénic dízelmotorral, automata váltóval is van 2,5 millió forint és 100 ezer kilométer alatt
Kevés kilométerrel és takarékos dízelmotorral is olcsó a puritán, de tágas Dacia Logan MCV
Az olcsó hétülésest keresőknek egyértelműen a Dacia Logan MCV a legjobb vétel. 2 120 000 forintért már 2007-es, mindössze 57 ezer kilométeres, első tulajos, szervizkönyves példány kapható az 1,5-ös, szuper takarékos dízelmotorral. Saját tapasztalat, hogy ezzel könnyű szerrel lehet 5 l/100 km alatt fogyasztani. Nem csak árával, helykínálatával is a legjobb ajánlat a Dacia, leghátsó üléssora egyértelműen a legtágasabb, ám a variálhatóság itt a leggyengébb. A harmadik üléssor nem hajtható a padlóba, ha 5 üléses csomagteret szeretnénk, a hatodik, hetedik ülést egyben ki kell emelni és otthon kell hagyni.
Panorámatetővel egyedül a Peugeot 307 SW büszkélkedhet találataink közül
Jól felszerelt, de túl van már 125 ezer kilométeren az egyetlen 2,5 millió forint alatti, 5 éves Volkswagen Touran