Családosan is stílusosan – Peugeot 508 SW
Peugeot 508 SW 2.0 HDi 160 EAT8 Allure teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Előfordult már a történelemben nem egyszer, hogy magas menőségi szintről beszéltünk egy kombi esetében. A Peugeot 508 SW most csatlakozott ehhez a nagyon kis halmazhoz.
Ha kint vannak a fogai, akkor biztosan ledfényszórós példánnyal van dolgunk
Az új Peugeot 508 SW-nél ez nem a véletlen műve, dizájnja az egyik legnagyobb fegyvere.
Már csapotthátúként is tarolta a piacot megjelenésével, mégis az az érzésünk, hogy a kombinál teljesedik ki a forma.17 colos felnijei sem tűnnek kicsinek, jót tesznek a komfortnak
Az oroszlán mellé kerülhet az éjjellátó, hátul mindenképp stílusosan jelzik a márkát
Az oszlopoknak nem, a stílusnak viszont rengeteget tesznek a keret nélküli ajtók
A második generációs iCockpit, mindenképp jár a két kijelző, nincs analóg mutató
Látványos a dizájn, változtatható a műszeregység képe, karbonszálas mintázatú a díszbetét
Az 508 SW tehát már alapáron meglehetősen high-tech arcát mutatja,
ha pedig ez nem lenne elég, távolságtartós tempomatot és akár hőkamerás éjjellátót is rendelhetünk hozzá a kategóriában elsőként. Vezetéstámogatókból viszont mindenképp járnak a fontosabbak, mint például a vészfékezésre figyelmeztető és beavatkozásra is képes asszisztens, mely 5-140 km/h között aktív, valamint a kormányzással sávban tartó segéd is az 508 SW szériatartozékai. Tempomat is van mindenképp, ennek kapcsolója a kormány mögé került és a klasszikus Peugeot-s elrendezés szerint egy külön kis kar, de annak már egy egészen új generációja, a kapcsolók elrendezése és logikája nem változott.Félig bőrözött az ülés, fejtérben lehet szűk, minden más irányban beleköthetetlen
Remek az anyaghasználat, nincsenek kellemetlen műanyagok, az összeszerelés és a karosszéria merevsége is beleköthetetlen
Az apró kormány keveset fordul, a játékszerű vezetési élmény itt is megvan, nem mindennapi könnyedséggel irányítható.
A kormány a helyzethez képest közvetlen, a kerekek a legkisebb mozdításra azonnal fordulnak és légiesen mozdul az egész autó a megadott irányba. Nem érezni súlyos tárgynak, ami a hétköznapokban sokat számít egy ilyen autónál. Rendkívül csöndes, sem a kétliteres dízelmotorból, sem a külvilág zajaiból nem kapunk bántó mértékkel, előbbi miatt el is tudja feledtetni mi is hajtja valójában.530 liternyi alap csomagteret rejt a csinos puttony, praktikus megoldásokkal
1,5-ös és 2,0 literes dízelmotorokkal, valamint 1,6-os benzinessel érhető el
Ezzel együtt is harmonikusabbnak hat a gyengébbik verzió, mely a váltóval együtt remek összhangot alkot zavarmentes vezetési élménnyel karöltve.
Kellően határozott a futómű is, kis kanyarvadászat is belefér, ha az izgalmas külső kicsit felborzolta volna a kíváncsiságunkat. Jó ránézni, jó vezetni és nagyon jó benne utazni is, vérbeli francia, miközben extravaganciáját ízléses mértékben fűszerezték sportossággal is. Utóbbit üzemmódválasztóval fokozhatjuk, aminek Sport állásában megérkezik a hanggenerátor és tovább forog a motor, később kapcsol a váltó, amit egyébként a kormány mögötti fülekkel is vezérelhetünk. Karbonszálas mintázatú betéteket kap már alapból is az utastér, az Allure felszereltség pedig annyira gazdag, hogy elgondolkodtató, érdemes-e följebb konfigurálni. Ránézésre izgalmas és tágas, beülve beváltja a hozzá fűzött reményeket, könnyedén megfűszerezheti a rövidebb és hosszabb utazásokat is. Az SW felára 450 ezer forint a kupés limuzinhoz mérten, így az 1.5 BlueHDi 9,34 millió forintról startol, a mindenképp 8 fokozatú automatával társított 2,0 literes dízel 10,54, Allure szinttel 11,09 millió forintról. Ha kipróbálnád ezt az autót, az Emil-Frey Peugeot szalonjában, az M5 bevezetőjénél megtalálod!Csöndes futású, kellemes utazóautó harmonikus hajtáslánccal, kényelmes futóművel és izgalmas látványvilággal