Dacia, ami álomautó lehet
Luxusautóként térhet vissza a Dacia 1300
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A keleti blokk legkényelmesebb, egyben megbízhatóságával egyik legrosszabb hírű autója volt a Dacia 1300. Egy román dizájner mégis viszontlátná. Egészen érdekes formatervet alkotott, hogy luxusautóként szülessen újjá.
Az eredeti Dacia 1300 4,34 méteres hosszával középkategóriás limuzinnak számított, ma kisméretűnek mondanánk. Alexandru Maris Bogdan Dacia 1300 Concept 2014 víziója 5,1 méter hosszú, és a luxusautók között próbálna szerencsét
Az alapvonások és a részletek is az előd előtt tisztelgők, ilyen a rendszámtábla mellé tett üzemanyagtöltő-nyílás, vagy épp töltőcsatlakozó is
Egyelőre számítógépes grafikákon látható a kívülről-belülről ígéretes négyajtós kupé, ami nem csak az Audi A7, BMW 6 Gran Turismo, Mercedes-Benz CLS szegmens vevőinek, hanem még akár az igazi luxusautó-vásárlóknak is alternatívát jelenthetne, például a Mercedes-Benz S-osztály, vagy a Porsche Panamera ellenében. Természetesen elsősorban árával hódíthatna, de igazából egy felettébb érdekes retromodell is lehetne, hiszen valóban jól adja vissza a Dacia 1300 vonalait.
Panorámatetős, négyajtós, négyüléses, keret nélküli oldalajtós
Biztos, hogy kényelemben legalább azt a szintet tudná, mint amit epedás üléseivel, lágy futóművével az ősmodell tudott. A panorámatetős, ablakkeret nélküli oldalajtós, sőt, a középső B-oszlopot is nélkülöző négyüléses, 5,1 méter hosszú, 2 méter széles tanulmány műszakisága természetesen még nem kidolgozott, de hajtása a tervek szerint a hátsó kerekekhez menne, motorja pedig akár V8-as benzines vagy tisztán elektromos is lehetne. Ennek megtervezése már nem a dizájner dolga lesz, elmondása szerint a terv most 85%-os, ha a márkát érdekli, nyilván szívest-örömest együttműködne velük. Igaz, több mint meglepő lenne, ha a most még automata váltót sem kínáló Dacia rögtön belecsapna a lecsóba, s belátható időn belül luxusautóval állna elő. Pedig a terv tetszetős...
Na persze! Az 1300 is annyira volt Dacia, mint a mostaniak. P.l.: Dacia Logan-Lada Granta! Ez egy Renault R4-es ami soha nem volt román, mint ahogy egyik “termékük” se! Vicc az egész! 😀
Ez gyönyörű! A formatervezés első osztályú,kár,hogy valószinű itt véget ér az álom.Az igényes kivitelezéshez sok pénz és nagyon nagy kitartás kell-na és a politikai támogatás.Szegény Ikarusunk! Ezt nem a műszaki emberek tették tönkre!
Sok sikert!Én szivesen kipróbálnám!
Én sem hiszem, hogy több lesz tanulmányautónál. A felső, -vagy luxuskategóriába, sokkal nagyobb gyáraknak is beletört már a bicskája, lásd, Peugeot 605 sikertelensége.
Az, hogy a régi Daciák, rozsdás lemezből készülnek, tudtommal, nem városi legenda, mint az otthoni újra összerakás sem.
Nagyon harmonikus és stílusos munka és látni benne a régi dáciát. Kár ,hogy csak tanulmány marad valószínű.