Decemberben visszatér a Moszkvics!

Újraélesztik a legendás Moszkvics márkát az oroszok egy a Renault-tól átvett gyárban

Az oroszok újra gyártani kezdik a Moszkvicsot, ezzel újabb szintre ért az ország autóipara. A két évtizeddel ezelőtt megszűnt márka a moszkvai, volt Renault gyárban indítja újra az összeszerelést, valószínűleg kínai autók átemblémázásával.

Moszkva polgármestere, Sergei Sobyanin jelentette be csütörtökön, hogy a szovjet korból ismert Moszkvics márka valóban visszatér. Decemberben kezdődik meg a gyártás a Renault moszkvai Avtoframos gyárában, amelyet Moscow Automobile Factory Moskvich névre kereszteltek át az oroszok. A gyárban május óta semmi sem történt, a Renault kivonulása óta lényegében üresen áll, így érthető, ha használni szeretnék a kapacitását a moszkvaiak, ám ehhez állami segítségre is szükségük lesz. Emellett a Kamaz is beszállt a bizniszbe, 5 milliárd rubellel tolta meg a Renault üzem Moszkvics gyárrá átépítését.
Hirdetés
A Moszkvics, avagy helyi írásmód szerint "Москвич" egyébként moszkvai lakost jelent, az autómárka pedig nagyjából 20 éve tűnt el a süllyesztőben, amikor még mindig a negyedik generációs Moszkvicsokat gyártották a '80-as években fejlesztett műszaki alapokon.

Egyes pletykák szerint ugyanezt az utat tervezi folytatni a gyár, ám ez valószínűleg tévedés, hiszen júliusban egy szedán és három SUV modell látott napvilágot, amelyet ezen a néven kívántak árusítani az oroszok.

Nincs viszont új a nap alatt, nem rántottak elő a semmiből négy új autót a mérnökeik. Helyette egyszerűen átemblémázott kínai autókról van szó, amelyeket eredetileg a JAC Motors, avagy más néven az Anhui Jianghuai Automobile Co., Ltd. gyárt a saját országa belpiacára. Ezekből a modellekből még idén 600 autót gyártanának, amelyből 200 lenne tisztán elektromos, 2023-ban pedig már éves szinten 50 000 autót terveznek legördíteni a most még elhagyatott gyártósorról.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.10.21. at 11:05
    Permalink

    Egyre több kínai alapú autómárka lesz, erre fel kell készülni. Az olaszoknál a Piaggio kisteherautó-ága is kínai alapon élte túl, ahogy a DR Motor autói is kínai eredetűek – csak a digókat ugyebár vég nélkül sztárolni kell. Az orosz, ha ugyanezt megcsinálja, akkor a sárga földig van alázva és köpködve. Nem tudom, létezik-e ennél nagyobb kettős mérce a világon.

    • 2022.10.22. at 12:14
      Permalink

      Igen, a helyes dolgot tették. És nem csak az EU, És a japánok és a koreaiak. Mindenki aki számít.

      És érdekes módon minden normális ország így tett, Egyesült Királyság, Ausztrália és még sorolhatnám.

      Sok sikert a kínaiakkal, híresek arról hogy senki sem jár igazán jól velük (lásd Afrika). Itt most két lenyúlós hatalom ölelkezett össze, ami most megérdemli egymást.

      Közben az orosz autóipar századára omlott össze, ez a Moszkvics pedig ugyanolyan csődtömeg lesz mint az összes orosz “csodafegyver” a parén lerobbanó Armata tanktól az önmegsemmisítő Szu57ig…

      • 2022.10.22. at 17:44
        Permalink

        Nem unod még ezt a hiteltelen picsogást, te ostoba b*r*m? Honnan a túróból tudod, hogy milyen lesz a Moszkvics villanyautó!?

        “…a parén lerobbanó Armata tanktól az önmegsemmisítő Szu57ig…”

        Nem azt ugattad egyszer, hogy mindent lopnak? Akkor biztos ezeket is, a konstrukciós hibáikkal együtt. Mert te megaszondtad. Ott követték el az oroszok a legnagyobb hibát, hogy nem magyar fotelhuszárokból álló mérnöki gárdát alkalmaztak a fejlesztéskor, veled az élen. Akkor semmi gond nem lett volna. Belevitted volna a belga spirituszt, és létrejött volna a csoda.

        • 2022.10.26. at 23:32
          Permalink

          Nem az a gáz hogy fogalmad sincs semmiről, hanem hogy még büszke is vagy rá.
          Adott egy rendszer ami semmi másra nem képes csak a saját hatalmának fenntartására, és ahelyett hogy a népének jólétével foglalkozna inkább elteszi azokat akik valamire vihetnék.
          Sajnos a ruszkik megint visszatértek ehhez a rendszerhez, a világ normális része pedig ennek megfelelően reagált: most visszalövik őket a középkorba.

          Igen, többnyire mindent lopnak és nem tartják tiszteletben a szellemi tulajdont. Ezért nem tudnak maguk fejleszteni. Régen se nagyon most sem.

          Elég megnézni more voltak képesek a metrókocsi tendernél, elég meredek beelgondolni hogy valami nem túl okos vezető ezektől rendelt atomerőművet….
          És mielőtt megint játszanád az értetlent, azért veszem a vadászgép, autógyártás és atomiparukat egy kalap alá mert egy kalap alatt is vannak (pl a régi MIG és Szuhoj jogilag is összeolvadt és le is építették amit lehetett).
          A rendszer mindenre rátelepedett, és központilag beleszól.
          Amíg egy Nissan és egy Toyota totál más vállalati kultúra, vagy egy Mercedes és egy VW csoport ki tud alakítani teljesen más világ (sőt még Kínában is összejött egy használható versenyorientált gazdaság), addig az oroszoknál ez reménytelen.

          Nem kell ahhoz nagy jósnak lenni hogy egy párezer villanyautót gyártó kínai vállakozás nem azért “tarolja le” az orosz piacot mert megtalálták a villanyautózás szent grálját, hanem mert kevesen olyan hülyék hogy pénzt vigyenek Oroszországba…

    • 2022.10.22. at 17:12
      Permalink

      Márton
      Valójában amerika (az a semmirevaló tróger elnyomó g.cik akik mindehol csak a sz@rt keverik a saját hasznukat hajtva ember életet sem kímélve…) eu csak bábu azt csinalnak amit amerika parancsol.
      Amúgy európa kb:40 éve belelökte magát (pl. gyárakat) a kína ölébe…

  • 2022.10.23. at 00:14
    Permalink

    Az oroszoknál jelenleg a 18 autógyártásra alkalmas üzemből 16 áll és nem tud gyártani, mert nincsenek alkatrészek, a beszállítók szankciói miatt. Még Ladát sem tudnak gyártani. Szóval az oroszok most mindennel próbálkoznak, hogy egyáltalán tudjanak gyártani valamit, majdnem mindegy, hogy mit. Nemrég még úgy volt, hogy a kínaiakkal sem tudnak megegyezni az együttműködésben, de ezek szerint sikerült nekik.

    • 2022.10.23. at 06:58
      Permalink

      Ladákat már gyártanak Nivát,Niva travelt(ex Chevrolet Niva) Grantát,Vestát. X-rayt meg az 1-es Logan MCVn alapuló Ladát már nem.
      Annyi hogy (ha jól tudom eu2-es besorolású motorral) meg egy-két elektronikai cucc hiányzik belőle.

Vélemény, hozzászólás?