Dízel már nincs, de felébreszt, ha bealszol!

Hyundai i20: új arcot, fokozott biztonságot hozott a facelift

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Okosabb és csinosabb lett a Hyundai - európai szinten - második legnépszerűbb modelljének számító i20. Frankfurt környékén vezettük a már mindenképp benzines kisautót.


Három- és ötajtós, valamint 2 centivel emelt futóműves, körbeműanyagozott Active verzióval is választhatunk Hyundai i20-ast, viszont dízelmotorral már nem. A piaci igényeknek megfelelően újult ugyanis meg a kisautó kínálata. A szerény példányszámban fogyó, de a WRC változat alapjait is adó háromajtóshoz például nemigen nyúltak, de az ötajtós és az Active verzió új első és hátsó lökhárítót, átrajzolt csomagtérajtót kapott. A rendszám most már utóbbira kerül, érkeztek friss 15 és 16 colos felnik, megjelent két új szín és immár választható a kéttonusú, fekete tetős fényezés is. Az összkép egyértelműen modernebb, hűtőrácsból már az úgynevezett kaszkádos, méhsejtmintás kerül a frissített verziókra, de ha egyértelmű azonosítót keresünk, a ködfényszórókat kell vizsgálni.
Hyundai i20, 2018 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
3 ajtós 4035 1730 1449 2570 336-1011
5 ajtós 4045 1734 1474 326-1024
Active 4065 1760 1529 326-1024

A kínálat nem csak azzal tisztult, hogy dízel már nem választható, hanem azzal is, hogy immár mindegyik verzióhoz alapáron jár a stop-start elektronika, még a kínálatba most érkezett (a 120 lóerős, 1,0 literes háromhengeres turbós benzines csúcsváltozathoz opciós) DCT, azaz dupla kuplungos automatizált váltóhoz is társítják. A motorkínálat összes egysége teljesíti az Euro 6d Temp normát. A belépő továbbra is az 1,2 literes négyhengeres 75 lóerős verziója, ám az csakis az eladások zömét kitevő ötajtóshoz társítható, a háromajtós már rögtön az erősebbik, 84 lóerős 1,2-essel nyit, utóbbi természetesen az ötajtóshoz is kérhető. Az 1,4 literes 100 lóerős négyhengeres viszont csakis az Active esetén opció, annak alapmotorja (6 fokozatú kézi váltóval). Az opciós, de csak háromhengeres, 1,0 literes, turbós és részecskeszűrős motorka 100 lóerőse az 1,2-esekhez hasonlóan 5 fokozatú váltós, a 120 lóerős 6 fokozatú kézis, felárért mindkét turbóshoz elérhető a már említett 7 fokozatú, saját fejlesztésű DCT váltó. A fogyasztási és emissziós adatok még nem véglegesek, így azokat nem is közölte a Hyundai.
Hyundai i20, 2018 - műszaki adatok
Motor 1.25 LP 1.25 HP 1.4 MPi 1.0 T-GDI LP 1.0 T-GDI HP
Hengerűrtartalom (cm3) 1248 1368 998
Hengerek/szelepek száma 4/16 3/12
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/6 kézi/5 (automata/7) kézi/6 (automata/7)
Teljesítmény [LE (1/min)] 75 (4500-6000) 84 (6000) 100 (6000) 100 (4500) 120 (6000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 122 (4000) 122 (4000) 134 (3500) 172 (1500-4000) 172 (1500-4000)
Végsebesség [km/h] 160 170 184 188 (182) 190
Gyorsulás 0-100 km/h 13,6 12,8 11,6 10,8 (11,4) 10,2 (10,5)
Saját tömeg [kg] 980-1158 980-1158 1010-1175 1065-1164 (1110-1250) 1070-1218 (1110-1250)
Megengedett össztömeg [kg] 1580 1580 1600 1600 (1650) 1640 (1650)
A facelift legfőbb újdonsága – a gázolajos motorok kisöprésén túl – a sofőrsegéd-kínálat jelentős kiterjesztése. Ahogyan a dízelmotorok kisöprése is tűnhet Toyota hatásnak, úgy a SmartSense névvel hozott biztonsági arzenál is emlékeztet az említett gyártó Active Sense kínálatára. Utóbbi persze mellékes, sokkal fontosabb, hogy az i20 esetén immár sávtartó asszisztens, sofőrfigyelmeztetéssel kombinált ráfutásgátló és a sofőr éberségét figyelő rendszer, valamint automata távfénykapcsolás is szerepelhet. A németországi menetpróbán leginkább a figyelmeztetéssel szintén kombinált sávtartót tudtuk próbálni, szépen tette a dolgát.
Hirdetés

A modellfrissítések kötelező elemeként újult meg az infotainment rendszer. Alapáron is 3,8 colos kijelzőjű hifit kapunk, második lépcsőben 5 colos monokróm display jár, de választható 7 colos színes érintőképernyő is, magyar nyelvű menüvel és beszéddel, dugófigyeléssel, Apple CarPlay és Android Auto csatlakoztatással. Ha már okostelefonok: az autóhoz való kapcsolást szolgáló USB-n túl még egy töltőaljzatot is kapunk, meg persze egy 12V-os csatlakozót is. Van újdonság még a beltérben az infotainmenten túl is: az új, piros és kék külső színekhez passzolóan kék és piros belső díszítésekkel is rendelhető az utastér, de maga a műszerfal is kaphat az alap fekete helyett szürkéskék árnyalatot. Az új extrák kifejezetten jót tettek a kisautó szegmensben elsősorban méretével, meglepően tágas lábterével és 326 literes csomagterével eleve egy kicsi pluszt adó i20-nak. A 120 lóerős turbómotorral kézi és automata váltóval is igen jól megy, akár 150 km/órás utazótempóra is vígan, stabil futással képes, de Németországban még végsebessége közelébe is vígan gyorsult. Fogyasztása mondjuk mindkét váltóval, óvatosabb hajtással is 7 liter fölött adódott. Hogy normál üzemben milyen lesz, azt persze majd csak egy hosszabb teszt mutathatja meg, amire – ahogyan a frissített modellek teljes kínálatának hazai piacra érkezésére is – legalább őszig várnunk kell. Az árakból egyelőre csak az alapmotorokkal, de jó ellátmánnyal kínált Launch Edition bevezető szériáét ismerjük, ezzel 3 649 000 forinttól kapható a frissített i20. Az alapváltozat fél millió forinttal olcsóbban, a turbós ennyivel drágábban várható. A legjobb vétel továbbra is az alapmotoros lehet, turbó és közvetlen befecskendezés nélkül, hogy ne csak az 5 év, kilométerkorlát nélküli garancia ideje alatt legyen rizikómentes az i20 tartása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?